Duyurular: HIZ DEÐÝL, HAZ ÝÇÝN
www.ikod.org.tr
facebook.com/ikodklasik
twitter.com/ikodklasik
youtube.com/ikodklasik
instagram/ikodklasik
forum.ikod.org.tr
ikodklasik@gmail.com
*
Hogeldiniz, Ziyareti.Ltfen giri yapn veya kayt olun. Kasm 13, 2025, 07:43:35 S


Kullanc adnz, parolanz ve aktif kalma sresini giriniz


HIZ DEÐÝL,HAZ ÝÇÝN!

Sayfa: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 24  Hepsi   Aa git
  Yazdr  
Gnderen Konu: ILGINC VE SIRADISI OZELLIKLER ???  (Okunma Says 129488 defa)
0 ye ve 2 Ziyareti konuyu incelemekte.
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #140 : Ekim 22, 2010, 11:40:42 »

1970 Pontiac GTO Humbler Opsiyonu



1970 Pontiac Pontiac GTO modelinde Vakum ile calisan egzost yapisi fabrikasyon cok nadir ve ozel bir opsiyon paketi olarak ortaya cikmistir. ( #611 ve W73 opsiyon kodu)Sadece 231 aracta fabrikasyon olarak bu uygulama vardir ve sadece 1970 model yilinda yapilmistir.( Kasim 1969-Ocak 1970)

Bu opsiyon ile ;surucu kendi tarafinda torpidoda direksiyon altindaki bir dugme vasitasiyla ozel yapim orta susturuculari kontrol edebiliyor, egzost geri tepmesini ortadan kaldirarak atik gazlarin daha kolay motordan disari atilmasini saglayarak arabaya ekstra bir guc ve performans artisi sagliyordu.

Tabii bu durumda egzostdan cikan  sesler artiyordu.. Istenildiginde normal susturucu duzenine yine ayni sekilde geri donulebiliyordu.Fakat arabadaki bu opsiyonu tanitan TV reklami televizyonlarda oynamaya basladigi gun, G.M. tepe yonetimi egzost seslerinden etkilenen kisilerin sokak yarislarina ozendirildigi dusunulubilir diye hemen bu opsiyonu sonlandirmistir.Ama, uretilen 231 fabrikasyon 1970 GTO Humbler; ilginc ve siradisi ozellikleri dolasiyla GTO'lar arasinda ozel olmalari yaninda, cok aranan nadide araclar olmuslardir.









Kaytl

57 Chevy is the BEST!
chevrolet60
Tayfun AKGÜN
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 4012


Ne mutlu TÜRKÜM diyene!


« Yantla #141 : Ekim 22, 2010, 11:46:31 »

Belgeselini izlemiþtim, sesi o kadar güzel deðiþiyordu ki insanýn böyle bir opsiyonu almamasý zor olurdu Kahkaha
Kaytl

Cezam müebbet aþk, tek sorun Impalasýzlýk...
sekerbay
Savaþ Þekerbay / ANKARA

evrimd evrimd

Mesaj Says: 698



« Yantla #142 : Kasm 07, 2010, 10:45:23 S »

ülkemizde vakum yerine vanalý yaptýranlarý görmüþtüm...
Kaytl
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #143 : Kasm 08, 2010, 05:12:56 S »

Ford bunyesindeki 1966 modellerin tanitimi yapildiktan sonra, station wagon modellerde arka kapi sola dogru acilirken ayni zamanda istenirse asagi dogru inerek katlanip basamak seklini alabiliyormus. (Magic Door Gate )Bu yapi; geleneksel station wagon yandan menteseli kapi fonksiyonu yaninda gerektiginde agir ve buyuk hacimli esyalarin yuklenmesi ve tasinmasinda buyuk kolayliklar sagliyormus..Fabrikasyon uretimde diger arabalarda bulunmayan bu ozellik, 1966 Ford Stationwagon modelleri ilginc ve siradisi yapmaya yeter de artar bence.. Karizmatik  
GM, Chrysler ve AMC buna benzer yapiyi ancak 1960'larin sonlarinda station wagon arabalara uygumislar.




Kaytl

57 Chevy is the BEST!
egurgen

evrimd evrimd

Mesaj Says: 587


« Yantla #144 : Kasm 08, 2010, 11:50:45 S »

HOÞ GÖRÜNÜYOR.
ANCAK KAPI KULLANMA YÖNÜ HA DEYÝP DEÐÝÞTÝRÝLEMÝYOR...ÇÝFT YÖNLÜ ÜNÝVERSAL YAPIDAKÝ MENTEÞELERÝ
ÖNCE SÖKÜYORSUNUZ.SONRA YATAYA GETÝRÝP BAÐLIYORSUNUZ.KAPININ AÐIRLIÐI TAKIM TAKLAVAT EDAVAT
DERKEN VAZGEÇÝP EN YAKIN KAPORTACIDAN YARDIM ÝSTÝYORSUNUZ...HELE ARABA 30-40 YAÞINDA ÝSE
MENTEÞELER SACA ÝYÝCE KAYNIYOR...EN AZINDAN BENDEKÝ ÖYLE .
BENCE EN ÝYÝSÝ 1973-1974 CHEVROLETÝN BAGAJ KAPI SÝSTEMÝ . YATAY POZÝSYONDA CAM TAVANA ,
SAC KAPAK DA TAMPON ÝÇÝNE GÝZLENÝYOR.KAPI YOK OLUYOR...
BÝR FOTO BULURSAM GÖNDEREYÝM.VEYA SÝZDE DE VARDIR...
Kaytl
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #145 : Kasm 09, 2010, 08:29:17 »

HOÞ GÖRÜNÜYOR.
ANCAK KAPI KULLANMA YÖNÜ HA DEYÝP DEÐÝÞTÝRÝLEMÝYOR...ÇÝFT YÖNLÜ ÜNÝVERSAL YAPIDAKÝ MENTEÞELERÝ
ÖNCE SÖKÜYORSUNUZ.SONRA YATAYA GETÝRÝP BAÐLIYORSUNUZ.KAPININ AÐIRLIÐI TAKIM TAKLAVAT EDAVAT
DERKEN VAZGEÇÝP EN YAKIN KAPORTACIDAN YARDIM ÝSTÝYORSUNUZ...HELE ARABA 30-40 YAÞINDA ÝSE
MENTEÞELER SACA ÝYÝCE KAYNIYOR...EN AZINDAN BENDEKÝ ÖYLE .
BENCE EN ÝYÝSÝ 1973-1974 CHEVROLETÝN BAGAJ KAPI SÝSTEMÝ . YATAY POZÝSYONDA CAM TAVANA ,
SAC KAPAK DA TAMPON ÝÇÝNE GÝZLENÝYOR.KAPI YOK OLUYOR...
BÝR FOTO BULURSAM GÖNDEREYÝM.VEYA SÝZDE DE VARDIR...

Erol bey, Ford stationwagon kapi uygulamasi icin verdiginiz ek bilgiler icin cok tesekkurler..

Bahsettiginiz 73 Chevy station wagon bagaj kapagi uygulamasi konusundan daha onceden bahsetmistik.

http://www.klasikoto.org/forum/index.php?topic=988.msg39703#msg39703
Kaytl

57 Chevy is the BEST!
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #146 : Kasm 26, 2010, 12:01:16 S »

1969 Chevy Caprice likit lastik zinciri uygulamasi..

Chevrolet 1969 yilindan baslamak uzere, ozellilkle kislari soguk ve karli  gecen bolgelerde oturanlar icin patinaj zinciri yerine kar ve buzu eriten, kaymayi onleyen spreyleri opsiyon listesine eklemisti. Spreyler bagajda duruyordu, ama onlardan cikan hortumlar vasitasiyla  arka camurluk iclerinden lastiklerin uzerine gonderiliyordu.Surucu kontrol panelinin altindaki kirmizi butona basarak uzaktan kontrol yontemiyle tekerleklerin uzerine bu spreyden sikarak patinaj ve kaymayi onleyebiliyordu.

Esasinda, Liquid Tire Chain/Likit Lastik Zinciri Dow Kimyasal Sirketi tarafindan bulunmus ve sonradan piyasada sprey seklinde satilmaya baslamis . Chevrolet bu bulusu opsiyonel olarak arabada entegre bir sekilde  uygulamaya baslayinca onemli bir yenilik olarak piyasada genis yer bulmustu.

Sprey kimyasal olarak bir karbon polimer yapidaydi  (Styrene butadiene latex) ve solvent icerisinde cozunuyordu.Lastiklerin cevresine dikkatlice sikilmasi oneriliyordu.(En iyi sonuc lastikler patinaj yapip biraz isininca aliniyordu)Bu uygulama gayet iyi isliyordu, ozelikle buz uzerinde, tabiiki kis lastikleri(asagi yukari ayni zamanda piyasaya cikmisti) veya zincir kadar etkili degildi.

<a href="http://www.youtube.com/v/zoSrZxkdtR8?version=3&quot;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/zoSrZxkdtR8?version=3&quot;</a>

Kaytl

57 Chevy is the BEST!
lale13

evrimd evrimd

Mesaj Says: 105



« Yantla #147 : Kasm 27, 2010, 03:07:35 S »

merhaba bigshark
Bazý amerikan filmlerinde, özellikle zencilerin arabalarýnýn yerinde yukarý aþaðý hareket ettirildiðini görmüþtüm. Oðlum "low rider" denilen þey olduðunu söyledi, internetten biraz baktým, ama onlar çok abartýlý. Þöyle arabayý hafifçe yerinde yukarý aþaðý hareket ettirmek için nasýl bir mekanizma kullanýyorlar? Engin bilgilerinizi paylaþýrsanýz sevinirim
Kaytl
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #148 : Kasm 29, 2010, 08:52:47 »

merhaba bigshark
Bazý amerikan filmlerinde, özellikle zencilerin arabalarýnýn yerinde yukarý aþaðý hareket ettirildiðini görmüþtüm. Oðlum "low rider" denilen þey olduðunu söyledi, internetten biraz baktým, ama onlar çok abartýlý. Þöyle arabayý hafifçe yerinde yukarý aþaðý hareket ettirmek için nasýl bir mekanizma kullanýyorlar? Engin bilgilerinizi paylaþýrsanýz sevinirim

Lale hanim merhabalar,

Oglunuz dogru soylemis.. Sizin filmlerde gordugunuz, belki biraz abartili olan o goruntuler; ozellikle Ameika'da yasayan Afrika kokenli Amerikanlar, latin Amerika kokenli Hispanik Amerikan'lar arasinda oldukca yaygin olan, esasinda basli basina bir araba alt kulturu haline gelmis olan "Low Rider" uygulamalari. Sistem, ekstra hidrolik basinc/pnomatik borular ve sikistirma tupleri vasitasiyla, araba uzerindeki suspansiyon sisteminde yapilan modifikasyonlar sonucunda surucunun istedigi bolumu/bolumleri indirip/kaldirmasina imkan veriyor. Istenirse,hafif bir yukseltme/alcatma yapilabildigi gibi abarti boyutlarda hareketlere de imkan taniyan sistemler mevcut. Tabii bunlarin hic birinin fabrikasyon olmadigini belirtmeme gerek yok sanirim. Karizmatik

Daha once yine bu baslik altinda konusunu ettigim, 58 Buick'deki fabrikasyon havali suspansiyon konusu "low Rider" konusu disinda olmakla beraber, benzer bir uygulama olup sadece hava kompresoru ve havali suspansiyon sistemleri ile yapilmis bir uygulamdir.(Hidrolik bir sistem degildir.)


57 Chevy'de bir low-rider uygulamasi










Low-rider olayinin vazgecilmezi-Basinc tupleri




Kaytl

57 Chevy is the BEST!
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #149 : Kasm 29, 2010, 08:56:34 »

Bir low-rider daha, ama bu convertible..








Adamlar resmen Music Box koymuslar plak calabilmek icin..




Arabanin makaslari neredeyse ortadan kaldirilmis, sembolik olarak 1 yaprak gorunuyor...







ve arabanin alti resmen tablo gibi, insan bakmaya kiyamiyor




Ve motorrrr




Low-rider duzenegin yatagi-bagaj..

Kaytl

57 Chevy is the BEST!
Sayfa: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 24  Hepsi   Yukar git
  Yazdr  
 
Gitmek istediiniz yer:  

MySQL Kullanyor PHP Kullanyor Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines

HIZ DEÐÝL,HAZ ÝÇÝN!
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu! KOD Design by nar biliim
Bu Sayfa 0.084 Saniyede 15 Sorgu ile Oluturuldu