Araba hakkinda biraz arastirma yapinca, kendisi gibi ilginc bir hikayeye rastladim:

1950'lerin baslarindan 1960'li yillarin ortalarinda kadar, hemen hemen tum Chrysler konsept arabalar unlu dizaynir
Virgil Exner tarafindan tasarlanir ve Italya'daki
Ghia Atolyesi tarafindan uretilirlermis.Amerikan Federal vergi yasalarina gore, ulkeye getirilen konsept arabalar, show ve sergilenme amaciyla 14 ay ulkede kalabiliyorlarmis, ama 14 ay sonunda ulkeden gonderilmezse vergi odenmek zorunda kaliniyormus.Boylece, bu konsept araba sergileme suresi sonunda Kuba'ya gonderilmis ve bir Kuba Bankasinin baskanina kullanilmak uzere verilmis.Fakat baskan bir suikastte oldurulunce , Chrysler Sirketi arabayi Chrysler'in Kuba'da yasayan ihracat mudurune vermis.Mudur Castro devrimi sirasinda arabayi Kuba'dan zar zor kacirmis ve Amerika'ya getirmis.Sonra, bu kisi Chrysler tarafindan Avustralya'ya gorevli olarak gonderilmis, tabii araba da beraber Avustralya'ya gitmis...Avustralya'da gecirilen uzun yillardan sonra , bizim mudur Amerika'ya geri donmus ve arabada mudurun satma istegi sonunda bir koleksiyonerin eline gecmis..
Araba su ana kadar hic restorasyon gormemis,fakat her tarafi calisiyormus.
Bu araba, 50-60'li yillara ait hala yasayan bir station olarak ve bir koleksiyoncunun elinde bulunan ilk ve tek ornek.Bu yuzden eger satisa cikarilirsa oldukca pahali bir fiyata satilmasi bekleniyor..
Arabanin Kuba ve Avsutralya'daki fotograflarindan secmeler-altta



Bunlarda gunumuzde bir koleksiyonerun garajinda cekilmis fotograflar-altta


