Duyurular: HIZ DEÐÝL, HAZ ÝÇÝN
www.ikod.org.tr
facebook.com/ikodklasik
twitter.com/ikodklasik
youtube.com/ikodklasik
instagram/ikodklasik
forum.ikod.org.tr
ikodklasik@gmail.com
*
Hogeldiniz, Ziyareti.Ltfen giri yapn veya kayt olun. Ekim 24, 2025, 10:59:47 S


Kullanc adnz, parolanz ve aktif kalma sresini giriniz


HIZ DEÐÝL,HAZ ÝÇÝN!

Sayfa: [1] 2 3  Hepsi   Aa git
  Yazdr  
Gnderen Konu: Mercedes 450 SEL 6.9 (W116)  (Okunma Says 18166 defa)
0 ye ve 2 Ziyareti konuyu incelemekte.
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« : Ocak 29, 2016, 11:52:02 »



Aralýk 1973’de Tahran’da toplanan OPEC (Petrol Ýhraç Eden Ülkeler Örgütü) petrol fiyatlarýný %130 artýrdýðýný, ayrýca ABD’ye ve bazý Avrupa ülkelerine de petrol sevkiyatýný durdurduðunu açýkladý. 1960 yýlýndan beri faal olan teþkilat ilk kez “olaðanüstü” bir karar almýþtý. Alýnan ambargo kararý aslýnda bir tepkiydi: Aðýrlýklý olarak Arap ülkelerinden oluþan organizasyon, Ekim 1973’de yapýlan Arap Ýsrail Savaþý’nda Araplar’a karþý Ýsrail’i destekleyen batýlý ülkeleri cezalandýrýyordu.

OPEC baþlangýçta petrol üreticisi ülkeler arasýnda iþbirliðini artýrmak amacýyla kurulmuþ olmasýna raðmen bu karar ile ilk kez bir “kartel” gibi davrandý. Artan varil fiyatlarý ise küresel bir krize neden oldu ve 1973 Petrol Krizi olarak bilinen bu olay Batýlý ülkeler baþta olmak üzere dünya ekonomisinde dengeleri deðiþtirdi: ABD ve Avrupa ülkelerinde petrole olan baðýmlýlýðý azaltmak için yeni enerji kaynaklarý arayýþý baþladý, tasarrufa yönelik tedbirler uygulandý.

1973 Petrol Krizi modern dünyanýn yaþadýðý ilk enerji krizi oldu. Kriz aslýnda “suni” idi; çünkü nedeni petrolün gerçekten talebi karþýlayamayacak düzeyde olmamasý deðil, arzýnýn kýsýlmasýydý. Suni olarak yaratýlmasýna raðmen bu darboðaz dünya ekonomisi üzerinde önemli izler býrakmýþtýr.

Kriz ile yükselen petrol fiyatlarýnýn en büyük etkisi ise otomotiv endüstrisi ve daha önemlisi otomobil kültürü üzerinde oldu. 1973 Petrol Krizi, Avrupa’da sadece küçük ve kompakt otomobillerin üretilmesine neden olmadý, ayný zamanda ve daha da önemli olarak bu küçük ve ekonomik otomobilleri Avrupa’nýn en fazla talep gören otomobilleri haline getirdi. Kriz Volkswagen Golf’ü yarattý (1974), Ford Fiesta’yý yarattý (1976), Renault 14’ü yarattý (1976), Volvo 340’ý yarattý (1976), Peugeot 104’ü yarattý (1972)… Bu açýdan bakýldýðýnda, akaryakýt krizi öncesi ciddiye alýnmayan küçük ve kompakt otomobillerin 1973 yýlý ile önem kazanmasý ve birçok yeni türevinin ortaya çýkmasý, ayrýca bu araçlarýn birçoðunun bugün bir fenomene dönüþmesi ilginç bir ironidir.

Petrol krizinin ve artan akaryakýt fiyatlarýnýn etkisi ile Avrupa’da, ABD’de ve Japonya’da endüstri küçük ve tasarruflu otomobiller üretmeye yönelirken, Stuttgart’da çok farklý þeyler oluyordu… Bu Alman kentinde, Mercedes’in merkezinde, gözünü karartmýþ bir adamýn kafasýnda çok farklý fikirler dönüyordu. Bu adamýn ismi Erich Waxenberger idi…

Mercedes mühendislerinden E. Waxenberger 1966 yýlýnda bir fikir ortaya attý: O dönem Mercedes’in güncel olarak ürettiði W108 ve W109 kasa kodlu üst sýnýf sedanlarýn bir performans modelini üretmek… (W108 kodlu bu otomobil Mercedes S Serisi’nin atasýdýr) Fikir gerçekten etkileyiciydi. Çünkü o tarihe kadar “spor otomobil” kavramý ile “executive sedan” kavramý net olarak birbirinden ayrý otomobilleri ifade ediyordu. 2 kiþilik ya da sembolik olarak 2+2 oturma düzenine sahip performans otomobillerinin konfor donanýmlarý ve geniþlik anlamýnda executive sedanlar ile karþýlaþtýrýlmasý zaten mümkün deðildi; diðer taraftan asýl öncelikleri prestij, konfor ve güvenlik olan sedanlardan da büyük boyutlarý ve aðýrlýklarý nedeniyle yüksek performans beklenemezdi. Erich Waxenberger’in kafasýndaki parlak fikir ise bu 2 konsepti “ideal” noktada buluþturmak oldu.

Kaytl

57 Chevy is the BEST!
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #1 : Ocak 29, 2016, 11:53:16 »


Ancak 1.8 ton aðýrlýðýndaki Mercedes S Serisi’ni dönemin spor otomobillerine denk performansa ulaþtýrmak için güçlü ve özel bir motora ihtiyaç vardý. Bunu baþarabilmek için de Alman mühendisin çözümü hazýrdý: Mercedes o dönemde Mercedes 600 (W100) ismi ile 2.6 ton aðýrlýða sahip 3.9 metre uzunluðunda bir limuzin üretiyordu. Aracýn aðýrlýðý dikkate alýnarak Mercedes 600’de 6.3 litrelik bir V8 motor kullanýlmýþtý. 250 HP gücündeki M100 kodlu bu motor, dev boyutlara ve aðýrlýða sahip bu kütleyi 200 km/h’nin üzerine çýkarabiliyor, ancak 100 km’de 24 litre benzine ihtiyaç duyuyordu. E. Waxenberger iþte bu 6.3 litrelik V8 motoru W109 S Serisi’nin kaputu altýna sýðdýrmayý planlýyordu.

1966 yýlýnda ortaya atýlan fikir 1968’de hayata geçti. E. Waxenberger, 5 kiþinin bagajlarý ile beraber konfordan ve güvenlikten taviz vermeden 200 km/h ile yolculuk yapabilmesine imkan tanýyan bir otomobil yaratmýþtý. Bu bir “ilk”ti. Lüks sedan ile performans otomobili biraraya gelmiþti. 4 yýl boyunca Mercedes 300 SEL 6.3’den 6.500 adet üretildi ve üretim 1972’de sona erdi.

1972 yýlýnda W109’un üretimi bitti ve bu otomobilin yerini ilk nesil Mercedes S Serisi (W116) aldý. E. Waxenberger bu ilk S Serisi karoseri için de ayný planý uygulamak ve dev motorlu bir performans modeli yaratmak istedi, ancak W116’nýn yollara çýkmasýnýn hemen ertesinde Batý dünyasýný sarsan petrol krizi Stuttgart’daki planlarý deðiþtirdi. Akaryakýt fiyatlarýnýn aþýrý yükseldiði ve talebin küçük otomobillere kaydýðý böyle bir ortamda 6.3 litrelik bir motorun üretimi akýl iþi deðildi, üretilse bile otomobilin talep görme olasýlýðý neredeyse yoktu. Erich Waxenberger ise yeni S Serisi karoseri altýnda otomobilin seri üretime geçmesinde ýsrarcý oldu ve yönetimi ikna etmeyi baþardý.
Kaytl

57 Chevy is the BEST!
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #2 : Ocak 29, 2016, 11:54:54 »



1973 Petrol Krizi Mercedes’de ters etki yapmýþtý: M100 motorun hacmi daha fazla güç için geliþtirmeler ile beraber 6.3 litreden 6.9 litreye yükseltildi. Kriz otomobilin üretilmesine engel olamamýþ, ancak 1,5 yýl geciktirmiþti. 300 SEL 6.3’ün takipçisi Mercedes 450 SEL 6.9 Mayýs 1975’de yollara çýktý.

Otomobili diðer S Serisi modellerinden ayýran ve özel sýfatýný kazandýran yeri de tam burasýydý: 6.9 litre hacmindeki V8 motor. Otomobile hayat veren M100 motor artýk 250 deðil 286 HP üretiyordu, maksimum tork da 500’den 550 Nm’ye yükselmiþti. Otomobilin 7.4 saniyelik 0-100 km hýzlanmasý ve 225 km/h’lik son hýzý ile sadece dönemin spor otomobillerinde rastlanabilecek performans deðerlerine sahipt. Üstten tek egzantrikli ve silindir baþýna 2 subaplý 6.9 litrelik V8 motor Bosch üretimi enjeksiyon sistemi ile yakýt beslemesi yapýyor, gücünü de 3 ileri otomatik þanzýman ile yola aktarýyordu. Büyük hacimin getirdiði yüksek tüketim nedeniyle otomobilde 96 litrelik bir yakýt deposu kullanýldý.

M100 motorun bir baþka önemli özelliði kuru karterli tasarýma sahip olmasýdýr. Motorun kuru karterli tasarlanmasý dahi performans potansiyeli hakkýnda önemli fikirler vermektedir: Motorlardaki geleneksel uygulamada motor yaðý, silindir bloðunu “kapatan” ve krank milini saran karter adý verilen havuz formlu muhafazada birikir. Yað pompasý yaðý buradan motorun her köþesine gönderir, dolaþým halindeki motor yaðý tekrar kartere iner. Yað deðiþimleri sýrasýnda karter zemininde bulunan tahliye kapaðý (karter tapasý) sökülerek yað dýþarý alýnýr.

Kuru karter sisteminde ise karterin böyle bir görevi yoktur, yani yað karterde depolanmaz, yaðýn muhafaza edildiði depo motorun dýþýnda ayrý bir yere konumlandýrýlmýþtýr. Kuru karter ismi de buradan gelir. Karter yine motor yaðýný üzerinde toplamaktadýr ancak yað burada depolanmak yerine ikinci bir pompa tarafýndan yað deposuna gönderilmektedir. Sistemin 3 ana amacý vardýr: Birincisi, hýzlý virajlarda karterde bulunan yaðýn yanal kuvvetlerin etkisi ile çalkalanmasý sonucu yað pompasýnýn ve motorun yaðsýz kalmasý riski engellenmiþtir. Ýkincisi motorun dýþýnda depolanan motor yaðýnýn soðutulmasý daha kolaydýr. Üçüncüsü ise karterin motor yaðýný depolama gibi bir görevi olmadýðýndan bu parça daha az derin tasarlanýr, sýð tasarým nedeniyle de yüksekliði daha kýsadýr. Bu yüzden motorun daha basýk tasarlanmasý ve ayrýca kaput altýnda daha aþaðýya konumlandýrýlmasý mümkün olur. Bu da aðýrlýk merkezini aþaðýya çeker. Her þey yüksek performans ve denge içindir. Bu sistem zorlayýcý þartlarda yüksek performans talep edilerek kullanýlan motorlarda tercih edilir, ancak üretim maliyeti daha yüksektir.
Kaytl

57 Chevy is the BEST!
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #3 : Ocak 29, 2016, 11:55:54 »


1978 yýlýnda Mercedes 450 SEL 6.9, diðer W116 Mercedes S Serisi modelleri gibi dünyanýn ABS ile donatýlan ilk otomobili oldu.

450 SEL 6.9’un bir baþka özelliði de otomobilin bagaj kapaðýnýn sað tarafýna yerleþtirilen 6.9 badge’sinden baþka karoser özellikleri ve tasarýmý itibariyle diðer S Serisi modellerinden ayrýlan bir özellik taþýmamasýdýr. Gerçekten de görsel olarak 450 SEL 6.9 ile standart S Serisi arasýndaki farklýlýklar daha geniþ tabanlý lastikler ve büyük egzos çýkýþý ile sýnýrlýydý. Ýlginçtir ki 450 SEL 6.9’larýn büyük bölümü de kullanýcýlarý tarafýndan 261 numaralý opsiyon ile sipariþ ediliyordu: Bunun anlamý bagaj kapaðý üzerindeki 6.9 yazýsýnýn iptal edilmesiydi. Kullanýcýlarýn çoðu aracýn büyük motor hacminin ve özel durumunun anlaþýlmasýný istemiyordu.

Üretimin sonlandýðý 1981 yýlýna kadar Mercedes 450 SEL 6.9 toplam 7.380 adet üretildi.

Peki tüm bunlar neden önemli? Mercedes 450 SEL 6.9, bugün “peformans sedaný” dediðimiz otomobillerin ilk örneðidir. BMW M5, BMW M3, Mercedes E63 AMG, Audi RS6 gibi otomobillerin ilk örneðidir.

Mercedes 450 SEL 6.9 birçok kiþi için dünyanýn gelmiþ geçmiþ en iyi sedanýdýr. Bunun da birkaç önemli nedeni vardýr: Birincisi, 450 SEL 6.9 süper sedanlarýn ilk örneðiydi; ilk kez bir otomobilin “hýzlý” olmak için sedan karoserden vazgeçmek zorunda olmadýðýný gösterdi. Geniþ iç mekana, konfor donanýmlarýna ve büyük bagaja sahip bir excutive otomobilin de teknik altyapýsý ve motor özellikleri ile bir performans otomobiline dönüþebileceðini ispatladý. Ýkincisi, otomobil hiç beklenmedik bir dönemde ortaya çýktý, varoluþu bile cesaret örneðiydi. Mercedes, 450 SEL 6.9’u tüm üreticilerin ekonomik otomobillere yöneldiði bir kriz ortamýnda risk alarak üretime aldý. Ve son olarak; tüm bu üstün özelliklerine karþýn 450 SEL 6.9 mütevazi bir otomobildi; çünkü dýþ görünümü, çizgileri, boyutlarý ve donanýmlarý itibariyle dönemin diðer S Serisi Mercedes’lerden farklýlýk taþýmýyordu. Bu nedenle de kapasitesini ve hayranlýk uyandýran özelliklerini dýþarýdan anlamak mümkün deðildi. Otomobilin kendisini “ele veren” tek ipucu bagaj kapaðý üzerine monte edilen ancak birçok kullanýcýnýn iptal ettirdiði 6.9 yazýsýydý. Karizmatik Karizmatik Karizmatik
Kaytl

57 Chevy is the BEST!
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #4 : Ocak 29, 2016, 12:01:04 S »

Yazi ve fotograflar icin http://hayatinvirajliyollarinda.com web sitesi sahibi ve yazari sevgili Aykut Aydin arkadasimiza can-i gonulden tesekkurlerimizi sunuyoruz.  Lutfen; belirttigim web sitesini ziyaret ederek bizleri daha cok ilgilendiren" Cocuklugumdan Kalanlar" bolumundeki dosyalari  ve cok detayli ama herkesin anlayacagi bir dil ile kaleme alinmis olan guncel test ve teknik veriler bolumlerini okuyun..

Aykut Bey, dun aksam itibariyle bizim forum sitemizin de uyesi olmus durumda, eminim kendi sitesinde paylastigi ve  bizi ilgilendirecegini dusundugu konulari burada da bizlerle paylasir ve aktif bir forum kullanicisi olur..

Aykut Aydin, hosgeldin.. Karizmatik
Kaytl

57 Chevy is the BEST!
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #5 : Ocak 29, 2016, 12:08:17 S »












Kaytl

57 Chevy is the BEST!
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #6 : Ocak 29, 2016, 12:09:46 S »









Kaytl

57 Chevy is the BEST!
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #7 : Ocak 29, 2016, 12:11:40 S »









(Amerikan Versiyon..   )
Kaytl

57 Chevy is the BEST!
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #8 : Ocak 29, 2016, 12:13:06 S »




Kaytl

57 Chevy is the BEST!
chevrolet60
Tayfun AKGÜN
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 4012


Ne mutlu TÜRKÜM diyene!


« Yantla #9 : Ocak 29, 2016, 01:31:29 S »

Serdar abi burada paylaþtýðýn için sana, yazýyý yazdýðý içinde Aykut Aydýn Bey'e teþekkürler. Gerçekten en sevdiðim klasik Mercedes modellerindendir. Ve keþke tek kapýlý coupesi (bugünkü CL tarzýnda) üretilseydi demekten kendimi alamam.
Kaytl

Cezam müebbet aþk, tek sorun Impalasýzlýk...
Sayfa: [1] 2 3  Hepsi   Yukar git
  Yazdr  
 
Gitmek istediiniz yer:  

MySQL Kullanyor PHP Kullanyor Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines

HIZ DEÐÝL,HAZ ÝÇÝN!
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu! KOD Design by nar biliim
Bu Sayfa 0.064 Saniyede 17 Sorgu ile Oluturuldu