Duyurular: HIZ DEÐÝL, HAZ ÝÇÝN
www.ikod.org.tr
facebook.com/ikodklasik
twitter.com/ikodklasik
youtube.com/ikodklasik
instagram/ikodklasik
forum.ikod.org.tr
ikodklasik@gmail.com
*
Hogeldiniz, Ziyareti.Ltfen giri yapn veya kayt olun. Kasm 13, 2025, 07:56:55 S


Kullanc adnz, parolanz ve aktif kalma sresini giriniz


HIZ DEÐÝL,HAZ ÝÇÝN!

Sayfa: [1] 2 3 ... 82   Aa git
  Yazdr  
Gnderen Konu: Günün Sorusu  (Okunma Says 180229 defa)
0 ye ve 2 Ziyareti konuyu incelemekte.
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« : ubat 20, 2009, 05:10:46 S »

1952 Chevy 2 kapi Belair  hardtop modellerde, arka camda; yanlarda bulunan ve yukaridan asagiya dogru gelip, arka cami 3 parcaya ayiran metal cubuklar neden var? Bir islevi var mi? yoksa estetik acidan mi konulmus?Acaba direksiz araba yapisinda, tavan agirligina destek vermek icin mi konulmus??

Not: Sorunun cevabini ben de bilmiyorum, arastiriyorum ama henuz  bir sey bulamadim? Bilen, duyan var mi? Ney Ney Ney Ney



1952 2 Kapi Belair Hardtop



1952 2 Kapi Belair

2 resim arasindaki farki gordunuz mu?




Baska bir deluxe hardtop



bir tane daha

Isin garibi 1952 Ford Custom Victoria Tudor Hardtop'in ( asagidaki resim) arka caminda da ayni yapi var ?? Ney Ney Masum Masum Masum

Acaba 1952 yilinin bir stil akimi miydi bu arka cam yapisi hardtop modellerde? Masum Masum Masum




Evet, fikirlerinizi alayim??


Tesekkurler..


Serdar


Kaytl

57 Chevy is the BEST!
ozgur
Özgür Özbey

evrimd evrimd

Mesaj Says: 1575



« Yantla #1 : ubat 20, 2009, 05:20:37 S »

serdar atmaya baslýyorum hazýr ol
1- tek parca cam dökülemediði için
2- cam kýrýldýgýnda komple deðil tek parcasý degiþsin ucuza cýksýn diye
3- fantezi olacak ama orta parca demonte oldugu için 
Kaytl
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #2 : ubat 20, 2009, 05:24:27 S »

serdar atmaya baslýyorum hazýr ol
1- tek parca cam dökülemediði için
2- cam kýrýldýgýnda komple deðil tek parcasý degiþsin ucuza cýksýn diye
3- fantezi olacak ama orta parca demonte oldugu için 

hahahahhahaa Ozgur , yaraticiligina hayranim... Ama 3. cevabini cok tuttum..
Kaytl

57 Chevy is the BEST!
CHEVYSEDAT
CHEVYSEDAT

evrimd evrimd

Mesaj Says: 53



Site
« Yantla #3 : ubat 20, 2009, 06:30:05 S »

o zamanýn kalýplarýnda çift tarafa bombe verme ve arka camýn uzunluðundan olabilir..birde kýrýldýmý 3 parça daha uygun ama bence çok estetik sonuçta..
Kaytl
ozgur
Özgür Özbey

evrimd evrimd

Mesaj Says: 1575



« Yantla #4 : ubat 20, 2009, 06:59:59 S »

valla googleda bayagý zaman harcadým ama net bi sonuca ulasamadým, ama her hangi bir fonksiyonu olmadýgýný sadece bu üç model arasýndaki gorsel farklar ve daha onceki msjýmda yazdýgým gibi camýn uzunlugu acýsýndan kullanýldýgýný tahmin ediyorum.. cunku bi fonksiyonu olsa mutlaka yazardý biyerlerde..
Kaytl
whitecaprice
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 645


HAKAN KUÞÇU


« Yantla #5 : ubat 20, 2009, 07:02:03 S »



peki 1957 chevrolet ve diðer araçlarda cam yekpare iken 1957 oldsmobile ne demeli ?
demek ki teknik açýdan deðil estetik açýdan böyle yapýlmýþ.
sevgiler hakan
Kaytl
cenkurganci
ÝSTANBUL

evrimd evrimd

Mesaj Says: 221


CENK URGANCI


« Yantla #6 : ubat 21, 2009, 12:34:07 »

Arkadaþlar 1954 Buick-cadillac ve 1955  yýlýnýn otomobil reklamlarýný incelerseniz o yýlda yapýlan yenilikler içinde en önemlisi görüþ açýsýný geniþleten panoramik camlarýn ilk defa kullanýldýðýný gösterir.Buradan yola çýkýlarak ve 1955 ten sonra birkaç estetik deneme(1957 buick-olds. gibi)dýþýnda arka camý 3 parça araba üretilmedi gibi.Sonuç olarak o zamanki cam kalýp ve dökme iþleminden dolayý bu uygulama yapýlmýþ.Bence çokta estetik duruyor.Yenilikleri önce buick,cadillac ve olds.uygular daha sonra diðer modeller kopya çekerdi.Örnek:1953 buick te buick için V8 fireboll motor ve 12 volt elektrik sistemi chevrolette 1955 te 12 volt elektrik sistemi plymouth ta 1956  yýlýnda seri üretime geçmiþtir.Panoramik cam buick cadillac ve olds. da 1954 te kullanýlmýþ chevrolette 1955 vs vs.Belkide pazarlama tekniði olabilir,önce pahalý ve lüks arabalar daha sonra halk tipi araçlar....
Kaytl

CENK URGANCI-ÝSTANBUL
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #7 : ubat 23, 2009, 03:02:18 S »





1950-1952 Chevy Hardtop arka cam yapisi

O yillarda arka cam 3 parca olarak uretilmis, hardtop arka cam dizayni icin yekpare cam dokmek zor oldugu icin, bir anlamda zorunluluktan  bu yola gidilmis. Hardtop tavan yapisini metal /nikelaj seritler ile desteklendirip guclendirme yapma amaci da varmis bu yapinin olusturulmasinda, tabiiki sonrasinda bu yapi bazi marka ve modellerin hardtop govde tiplerinde devam etmis, boylelikle fonksiyonellik disinda bir estetik model yaratilmis.Ama daha sonraki yillarda, araba cam endustrisindeki gelismelere paralel olarak  yekpare hardtop arka cam yapisina gecilmis.

Bu arada bir dipnot:1950 ve 1952 yillari arasindaki Chevy hardtoplar esasen "deluxe" modeli olmakla beraber literature  "belair" diye gecmisler. Buna karsin ,esas Chevy Belair 1953 model yili ile baslamis.


Kaytl

57 Chevy is the BEST!
ozgur
Özgür Özbey

evrimd evrimd

Mesaj Says: 1575



« Yantla #8 : ubat 23, 2009, 03:27:31 S »

ben baktýgým zaman aslýnda çeþit hatýrlýyorum; styleline ve fleetline  ama dediðin gibi serdar bazý kaynaklarda fleetline deluxe olarakta geçiyor yada senin yukarda eklediðin 3cü resimde full aksesuarlý nikelaj taviyeli janjanlý fleetline için ilave olmus olabilir.. bide yanlýs olmasýn ama aklýmda kalan sanki convertiblelardan önce bunlar kullanýlmýs, daha cok görüþ için hatta bi ibare daha var RAG TOP ama onun ayrýntýlarýný tam hatýrlýyamýyorum...
Kaytl
bigshark
ÝKOD ÜYESÝ

evrimd evrimd

Mesaj Says: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ýsýrýr mý? Yok, Isýrmaz , Öper !


« Yantla #9 : ubat 23, 2009, 04:17:48 S »

ben baktýgým zaman aslýnda çeþit hatýrlýyorum; styleline ve fleetline  ama dediðin gibi serdar bazý kaynaklarda fleetline deluxe olarakta geçiyor yada senin yukarda eklediðin 3cü resimde full aksesuarlý nikelaj taviyeli janjanlý fleetline için ilave olmus olabilir.. bide yanlýs olmasýn ama aklýmda kalan sanki convertiblelardan önce bunlar kullanýlmýs, daha cok görüþ için hatta bi ibare daha var RAG TOP ama onun ayrýntýlarýný tam hatýrlýyamýyorum...


Ozgurcugum,

52 chevy'de styline deluxe 2kapi sedan,styline deluxe sport coupe, fleetline  deluxe  2 kapi sedan,styline special 4 kapi sedan, styline special 2 kapi sedan, styline special sport coupe,styline special buiness coupe, convertible, belair, stationwagon govde tiplerinde uretilmis.(Hardtop (belair)  ile beraber Convertible arabalar'da ayni zamanda uretilmis.)




RAGTOP ise bambaska bir sey, yari convertible diye de soyleyebilirz, soyleki:Arabanin tavan yan cita kisimlari kaliyor, orta kisimda genelde kumas/vinil su gecirmez bir bolum oluyor, bu kisim manual olarak on cam uzerinden arkaya kadar kivriliyor ve orada toplaniyor. Oncelikli olarak bu cesit yari convertible arabalar Avrupa'da ortaya cikiyor ve sonrasinda Amerikan arabalarda yerini aliyor. 1950 model Nash Rambler Convertible Landau bu tip Ragtop'lara cok guzel bir ornektir.










Convertible arabalara gore daha ekonomik ve ucuz olduklari icin Amerika'da halk arasinda oncelikle tutuluyor ama sonra terk ediliyor.Hatta bazi modellerde, hardtop bir tavan yapisinin manual olarak elle arabanin uzerinden cikartilarak convertible hale getirlmesini bile goruyoruz.Bu anlamda en onemli Ragtop araba olarak 1956 Ford T.Bird'u gosterebiliriz.







Kaytl

57 Chevy is the BEST!
Sayfa: [1] 2 3 ... 82   Yukar git
  Yazdr  
 
Gitmek istediiniz yer:  

MySQL Kullanyor PHP Kullanyor Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines

HIZ DEÐÝL,HAZ ÝÇÝN!
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu! KOD Design by nar biliim
Bu Sayfa 0.085 Saniyede 17 Sorgu ile Oluturuldu