ben baktýgým zaman aslýnda çeþit hatýrlýyorum; styleline ve fleetline ama dediðin gibi serdar bazý kaynaklarda fleetline deluxe olarakta geçiyor yada senin yukarda eklediðin 3cü resimde full aksesuarlý nikelaj taviyeli janjanlý fleetline için ilave olmus olabilir.. bide yanlýs olmasýn ama aklýmda kalan sanki convertiblelardan önce bunlar kullanýlmýs, daha cok görüþ için hatta bi ibare daha var RAG TOP ama onun ayrýntýlarýný tam hatýrlýyamýyorum...
Ozgurcugum,
52 chevy'de styline deluxe 2kapi sedan,styline deluxe sport coupe, fleetline deluxe 2 kapi sedan,styline special 4 kapi sedan, styline special 2 kapi sedan, styline special sport coupe,styline special buiness coupe, convertible, belair, stationwagon govde tiplerinde uretilmis.(Hardtop (belair) ile beraber Convertible arabalar'da ayni zamanda uretilmis.)

RAGTOP ise bambaska bir sey, yari convertible diye de soyleyebilirz, soyleki:Arabanin tavan yan cita kisimlari kaliyor, orta kisimda genelde kumas/vinil su gecirmez bir bolum oluyor, bu kisim manual olarak on cam uzerinden arkaya kadar kivriliyor ve orada toplaniyor. Oncelikli olarak bu cesit yari convertible arabalar Avrupa'da ortaya cikiyor ve sonrasinda Amerikan arabalarda yerini aliyor. 1950 model Nash Rambler Convertible Landau bu tip Ragtop'lara cok guzel bir ornektir.




Convertible arabalara gore daha ekonomik ve ucuz olduklari icin Amerika'da halk arasinda oncelikle tutuluyor ama sonra terk ediliyor.Hatta bazi modellerde, hardtop bir tavan yapisinin manual olarak elle arabanin uzerinden cikartilarak convertible hale getirlmesini bile goruyoruz.Bu anlamda en onemli Ragtop araba olarak 1956 Ford T.Bird'u gosterebiliriz.

