Emrah paylasim icin cok tesekkurler. Madem topu ortaladin, bize de golu atmak kaldi.

1969 yilinda Ford ortadan motorlu 429 Boss motora sahip bir prototip uretir.Bu cilgin makinanin oykusu soyledir:
Ford Motor Sirketi'nin ozel arabalar bolumu (Kar Kraft) nun yonettigi bu proje Ford icerisinde
LID Mustang olarak bilinir. LID (Low Investment Drivetrain- Az Maliyetli Motorgucu)'nun kisaltmasidir, ortadan/arkadan motorlu, gorece daha ucuz ve sade bir Mustang konfigurasyonu olarak ortaya cikmistir.
1969-1970 yillarinda Boss 429 olarak toplam 1,358 adet motor uretilmistir.Uretim sirasinda bir soylenti cikmis, motorlarin agirlik dagiliminin sagliksiz oldugu, motorun beklenilenden daha agir oldugu, on tarafta konumlandirilan bu devasa ve agir motorun hafif sase yapisina dayali Mustang'de sorunlar yaratacagi soylenmistir.LID konsept yapinin bu problemi ortadan kaldiracagi, boylelikle motorun onden arkaya alinmasi gerektigi fikri ortaya atilmistir.Bu fikri dogrulamak icin
konsept bir araba yapilmasina baslanmistir.
Standart Boss 429 motor ve C6 otomatik sanziman ters cevrilmis ve arkaya cevrilebilen bir yapi eklenmistir.Motor direkt olarak arka aksin ortasina/merkeze konumlandirilmistir.Ozel olarak yapilmis,180 derece donebilen ve arka aksa direkt olarak baglanan yarim bir saft eklenmistir.Ayrica ozel yapilmis kucuk bir diferensiyel devasa gucu arka tekerleklere iletmeye hazir hale getirilmis, bu sayede dusuk sayida bir uretimi karsilayacak bir yapi ve cozum saglandigi dusunulmustur..
Dis taraftan bakildiginda , LID Mustang standart bir 1969 Mach I Sportsroof gibi gorunmektedir.Sadece yeniden duzenlenen arka/ortadaki motor bolumu kismi biraz farkli durmaktadir.Celik arka tekerlek jantlari 8 inch genisligindeyken, on tekerlekler 6 inch genisliginde ve onden cekisli arabalarin mantiginda oldugu gibi ters ofsetlidir.Jant kapaklari Lincoln'den alinmistir.Arka koltuk cikarilmis ve o bolge siyah bir hali ile kaplanmistir.On tarafta eski motor yuvasinda aku, radyator, klima ve elektrikli fan vardir.
Arka /ortaya yerlestirilen motora ulasabilmek icin arka cam cikarilmis, spor bir spoyler goruntusunde motor kapagina donusturulmustur. LID projesi bu anlamda kendi icinde basarili olmus, Boss 429 motorun agirlik dagilimi 60/40 on yerine, 40/60 arka olacak sekilde degistirilmistir.Fakat bu degisiklik muhendisleri sasirtacak bir sekilde sadece patinaj oranini biraz azaltmis, ama gozle gorulecek sekilde performansi arttiracak bir etkisi olmamistir. Yapilan testler sonucunda LID Mustang projesi sadece pistlerde denenmis bir proje olarak kalmis ve sonlanmistir.Kesin olmamakla beraber, yapilan araba preslenmek uzere Ford'un hurdaliginda bekletilmeye alinmis ama sonradan da kendisinden hic bir haber alinamamistir...