Bu tabiki iyi olmadı, çünkü C111-II 4. rotoru motora eklemiş ve motor gücünü 276 HP'den 345HP'e çıkarmıştı.Sonuç olarak, 1970 model yılı versiyonu 0-100km/h hızlanmayı 5 saniyenin altında tamamlıyordu.Son sürat 310 km/h ' e çıkarılmıştı.Asıl ilginç olan ise, orjinal 1963 yılı projesi olan C111 küçük ve satın alınabilir bir araba olarak düşünülüyordu.Aynı dönemde Ford'un başındaki genç Lee Iacocca Mustang üzerinde çalışmalara başlanmasını istemişti.Yani o dönemlerde tüm araba şirketleri hızlı ve spor arabalar yapma peşindeydi.Elbette Alman Mühendisler , mühendislik konusunda ellerinden geleni yapmaya başladılar ve C111 ve C11-II üzerinde değişiklikler yapmaya başladılar.
İlk bakışta, o dönemde yapılan diğer arabalara göre önden görünüş çok değişik ve alçaktı, aynı zamanda aerodinamik olarak çok geliştirilmişti.Bütün bunlardan ayrı olarak, C111 tamamen bilgisayarda dizayn edilmiş ilk araba olarak literatüre geçmiştir. Mercedes bu mühendislik başarısını bilgisayara bağlarken tüm projenin de 4 ay gibi kısa bir sürede bitirilmesini başarılı mühendislerine bağlıyordu.
Daha fazlasını öğrenmek istiyor musunuz ? Mercedes bir tanıtım filmi hazırladı, adını
Bilgisayardan Gelen Araba olarak adlandırdılar.Fakat bazı şeyler trajik olarak,C111-II için 1970 Aralık ayında farklı bir seyir almaya başladı.Daha önce söylediğimiz gibi,rotary motorlar atık zararlı gazlar, yakıt ekonomisi ve dayanıksız oldukları gerekçeleri ile çok eleştirildiler ve terk edilmeye başlandılar ve sonuç olarak,4 rotorlu Wankel motor yerine 3,5Lt V8 motoruyle değiştirildi.
Bu konu otomobil tarihinin küçük de olsa önemli bir parçası olarak tozlu sayfalar arasındaki yerini alırken hayal kırıklığı yarattı. Hepsinin ötesinde,toplam 16 adet C111 üretildi, çoğunluk C 111-II idi. Bütün bunların dışında 2 adet diesel motorlu C111-III de vardı.Ayrıca bir tane C-111 IV (1979 yılında çift turbo 4.8-litre V-8 motorlu ve son sürati 410km/h ) üretilmişti .