Duyurular: HIZ DEĞİL, HAZ İÇİN
www.ikod.org.tr
facebook.com/ikodklasik
twitter.com/ikodklasik
youtube.com/ikodklasik
instagram/ikodklasik
forum.ikod.org.tr
ikodklasik@gmail.com
*
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Ocak 15, 2025, 04:48:55 ÖS


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!

Sayfa: [1] 2  Hepsi   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Mercedes-Benz C111-II konsept 50 Yılı Devirdi  (Okunma Sayısı 4249 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« : Nisan 04, 2020, 03:31:19 ÖS »


Mercedes'in 1970 Cenevre Motor Show'da sergilediği yanık portakal rengi ,martı kanat,fiberglas gövdeli, rotary ortadan  motorlu , deneysel konsept arabasının ilk ortaya çıkışından bu yana 50 yıl geçtiğinin farkında mısınız? Doğru, ilk olarak bu araba C111 olarak Mercedes severler ile 1969 yılında Frankfurt Motor Show'da karşımıza çıkmıştı.

Belki de anlayamadığımız en zor taraf, Mercedes'in bu arabayı hiç bir zaman üretmemiş olmasıdır.Eğer dikkatlice bakarsanız, ünlü Mercedes Diazynır'ı Bruno Sacco'nun olağanüstü hatları ile Beyaz Sonbahar renginde ortaya çıkmıştı, ama C111-II  Mercedes'in şimdiye kadar ürettiği en farklı ve olağanüstü bir araba olarak çok daha vahşi ve öldürücü görünüyordu.
1955 yılında Le Mans yarışlarındaki facia ( Mercedes Benz 300 SLR 125 mil süretle  tribüne uçmuş, 84 kişi ölmüş ve 180 kişi yaralanmıştı) sonrasında Daimler -Benz tamamen spor araba üretmek fikrinden uzaklaşmıştı.C111 çıktığında, bunu spor araba kategorisine yeni bir dönüş olarak düşünen Mercedes sevdalıları Mercedes'in Stutgart'daki merkezine açık çekler göndererek seri üretime geçilmesini istediler.Bir araba üreticisinin bu açık çekleri kabul etmemesi nasıl kabul edilebilir, bu konuda kimsenin bir görüşü yok..Ama Wankel Motor'un zamanla ortadan kalkması ve zamanında fiberglas gövdenin bu denli hızlı bir araba için güvensiz olarak görülmesi gibi olasılıklar arabanın belki de seri üretime geçmesinin önüne geçmişti..

Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #1 : Nisan 04, 2020, 04:23:38 ÖS »

Bu tabiki iyi olmadı, çünkü C111-II 4. rotoru motora eklemiş ve motor gücünü 276 HP'den 345HP'e çıkarmıştı.Sonuç olarak, 1970 model yılı versiyonu 0-100km/h hızlanmayı 5 saniyenin altında tamamlıyordu.Son sürat 310 km/h ' e çıkarılmıştı.Asıl ilginç olan ise, orjinal 1963 yılı projesi olan C111 küçük ve satın alınabilir bir araba olarak düşünülüyordu.Aynı dönemde Ford'un başındaki genç Lee Iacocca Mustang üzerinde çalışmalara başlanmasını istemişti.Yani o dönemlerde tüm araba şirketleri hızlı ve spor arabalar yapma peşindeydi.Elbette Alman Mühendisler , mühendislik konusunda ellerinden geleni yapmaya başladılar ve C111 ve C11-II üzerinde değişiklikler yapmaya başladılar.

İlk bakışta, o dönemde yapılan diğer arabalara göre önden görünüş çok değişik ve alçaktı, aynı zamanda aerodinamik olarak çok geliştirilmişti.Bütün bunlardan ayrı olarak, C111 tamamen bilgisayarda dizayn edilmiş ilk araba olarak literatüre geçmiştir. Mercedes bu mühendislik başarısını bilgisayara bağlarken tüm projenin de 4 ay gibi kısa bir sürede bitirilmesini başarılı mühendislerine bağlıyordu.

Daha fazlasını öğrenmek istiyor musunuz ? Mercedes bir tanıtım filmi hazırladı, adını Bilgisayardan Gelen Araba olarak adlandırdılar.Fakat bazı şeyler trajik olarak,C111-II için 1970 Aralık ayında  farklı bir seyir almaya başladı.Daha önce söylediğimiz gibi,rotary motorlar atık zararlı gazlar, yakıt ekonomisi ve dayanıksız oldukları gerekçeleri ile çok eleştirildiler ve terk edilmeye başlandılar ve sonuç olarak,4 rotorlu Wankel motor yerine 3,5Lt V8 motoruyle değiştirildi.

Bu konu otomobil tarihinin küçük de olsa önemli bir parçası olarak tozlu sayfalar arasındaki yerini alırken hayal kırıklığı yarattı. Hepsinin ötesinde,toplam 16 adet  C111 üretildi, çoğunluk C 111-II idi. Bütün bunların dışında 2 adet diesel motorlu  C111-III de vardı.Ayrıca bir tane  C-111 IV (1979 yılında çift turbo  4.8-litre V-8  motorlu ve son sürati 410km/h ) üretilmişti .

Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #2 : Nisan 04, 2020, 04:29:34 ÖS »


Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #3 : Nisan 04, 2020, 04:32:55 ÖS »

Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
mrtsrg
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1497


MURAT SARIGÜL


« Yanıtla #4 : Nisan 04, 2020, 04:47:07 ÖS »

Efsâne geri döndü...

 
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #5 : Nisan 04, 2020, 05:07:04 ÖS »

Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #6 : Nisan 04, 2020, 05:07:40 ÖS »

Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #7 : Nisan 04, 2020, 05:09:43 ÖS »

Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #8 : Nisan 04, 2020, 05:14:34 ÖS »

Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #9 : Nisan 04, 2020, 05:17:43 ÖS »

Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
Sayfa: [1] 2  Hepsi   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines

HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu! İKOD Design by nar bilişim
Bu Sayfa 0.055 Saniyede 18 Sorgu ile Oluşturuldu