Bu tabiki iyi olmadý, çünkü C111-II 4. rotoru motora eklemiþ ve motor gücünü 276 HP'den 345HP'e çýkarmýþtý.Sonuç olarak, 1970 model yýlý versiyonu 0-100km/h hýzlanmayý 5 saniyenin altýnda tamamlýyordu.Son sürat 310 km/h ' e çýkarýlmýþtý.Asýl ilginç olan ise, orjinal 1963 yýlý projesi olan C111 küçük ve satýn alýnabilir bir araba olarak düþünülüyordu.Ayný dönemde Ford'un baþýndaki genç Lee Iacocca Mustang üzerinde çalýþmalara baþlanmasýný istemiþti.Yani o dönemlerde tüm araba þirketleri hýzlý ve spor arabalar yapma peþindeydi.Elbette Alman Mühendisler , mühendislik konusunda ellerinden geleni yapmaya baþladýlar ve C111 ve C11-II üzerinde deðiþiklikler yapmaya baþladýlar.
Ýlk bakýþta, o dönemde yapýlan diðer arabalara göre önden görünüþ çok deðiþik ve alçaktý, ayný zamanda aerodinamik olarak çok geliþtirilmiþti.Bütün bunlardan ayrý olarak, C111 tamamen bilgisayarda dizayn edilmiþ ilk araba olarak literatüre geçmiþtir. Mercedes bu mühendislik baþarýsýný bilgisayara baðlarken tüm projenin de 4 ay gibi kýsa bir sürede bitirilmesini baþarýlý mühendislerine baðlýyordu.
Daha fazlasýný öðrenmek istiyor musunuz ? Mercedes bir tanýtým filmi hazýrladý, adýný
Bilgisayardan Gelen Araba olarak adlandýrdýlar.Fakat bazý þeyler trajik olarak,C111-II için 1970 Aralýk ayýnda farklý bir seyir almaya baþladý.Daha önce söylediðimiz gibi,rotary motorlar atýk zararlý gazlar, yakýt ekonomisi ve dayanýksýz olduklarý gerekçeleri ile çok eleþtirildiler ve terk edilmeye baþlandýlar ve sonuç olarak,4 rotorlu Wankel motor yerine 3,5Lt V8 motoruyle deðiþtirildi.
Bu konu otomobil tarihinin küçük de olsa önemli bir parçasý olarak tozlu sayfalar arasýndaki yerini alýrken hayal kýrýklýðý yarattý. Hepsinin ötesinde,toplam 16 adet C111 üretildi, çoðunluk C 111-II idi. Bütün bunlarýn dýþýnda 2 adet diesel motorlu C111-III de vardý.Ayrýca bir tane C-111 IV (1979 yýlýnda çift turbo 4.8-litre V-8 motorlu ve son sürati 410km/h ) üretilmiþti .
