Duyurular: HIZ DEĞİL, HAZ İÇİN
www.ikod.org.tr
facebook.com/ikodklasik
twitter.com/ikodklasik
youtube.com/ikodklasik
instagram/ikodklasik
forum.ikod.org.tr
ikodklasik@gmail.com
*
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Mayıs 18, 2024, 11:21:10 ÖS


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!

Sayfa: 1 2 [3]  Hepsi   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Mercedes 450 SEL 6.9 (W116)  (Okunma Sayısı 14588 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
chevrolet60
Tayfun AKGÜN
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4012


Ne mutlu TÜRKÜM diyene!


« Yanıtla #20 : Şubat 01, 2016, 12:37:13 ÖS »

<a href="https://www.youtube.com/v/_IyLk30H4BE?hl=tr_TR" target="_blank">https://www.youtube.com/v/_IyLk30H4BE?hl=tr_TR</a>

İhtiyar delikanlı gerçekten iyi gidiyor. Teknoloji de neymiş peeh dercesine 
Kayıtlı

Cezam müebbet aşk, tek sorun Impalasızlık...
umut_sl

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 219

Umut Bayram / TEKİRDAĞ


« Yanıtla #21 : Şubat 01, 2016, 01:43:27 ÖS »

Ellerinize sağlık Serdar bey,benimde en sevdiğim kasadır ,ülkemizde zamanında 80 lerde birçok sanatçıda vardı bildiğim kadarıyla 450 sel ,ama her 450 sel 6.9 mu yoksa 6,9 motor olmayan 450 sel de varmı,sanatçıların kullandığı başka bir 450 sel miydi ?
Kayıtlı
chevrolet60
Tayfun AKGÜN
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4012


Ne mutlu TÜRKÜM diyene!


« Yanıtla #22 : Şubat 01, 2016, 01:57:51 ÖS »

Ellerinize sağlık Serdar bey,benimde en sevdiğim kasadır ,ülkemizde zamanında 80 lerde birçok sanatçıda vardı bildiğim kadarıyla 450 sel ,ama her 450 sel 6.9 mu yoksa 6,9 motor olmayan 450 sel de varmı,sanatçıların kullandığı başka bir 450 sel miydi ?

Her 450, 6.9 motorlu değil. 4.5 litre V8 oluyor eğer 6.9 değilse.
Kayıtlı

Cezam müebbet aşk, tek sorun Impalasızlık...
umut_sl

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 219

Umut Bayram / TEKİRDAĞ


« Yanıtla #23 : Şubat 01, 2016, 02:19:12 ÖS »

Ellerinize sağlık Serdar bey,benimde en sevdiğim kasadır ,ülkemizde zamanında 80 lerde birçok sanatçıda vardı bildiğim kadarıyla 450 sel ,ama her 450 sel 6.9 mu yoksa 6,9 motor olmayan 450 sel de varmı,sanatçıların kullandığı başka bir 450 sel miydi ?

Her 450, 6.9 motorlu değil. 4.5 litre V8 oluyor eğer 6.9 değilse.
    bilgilendirmen için çok teşekkürler Tayfun bey,bir ayrıntıyı daha öğrenmiş oldum sayenizde 
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #24 : Şubat 01, 2016, 02:20:04 ÖS »

Ellerinize sağlık Serdar bey,benimde en sevdiğim kasadır ,ülkemizde zamanında 80 lerde birçok sanatçıda vardı bildiğim kadarıyla 450 sel ,ama her 450 sel 6.9 mu yoksa 6,9 motor olmayan 450 sel de varmı,sanatçıların kullandığı başka bir 450 sel miydi ?

Umut Bey selamlar,

Tayfun 450SEL modelinin motor tipleri hakkinda bilgi vermis, ben W116 kodlu modelde kullanilan tum motor cesitleri ile ilgili olarak asagidaki bilgileri derledim:

Sase kod    Yillar                Model               Motor Hacmi     Motor Kodu  Uretim Adedi

W116.020   1973–1980   280 S sedan   2.8 L                 M110 I6       122,848
W116.024   1973–1980   280 SE sedan   2.8 L                 M110 I6       150,593
W116.025   1974–1980   280 SEL sedan   2.8 L                 M110 I6           7,032
W116.028   1973–1980   350 SE sedan   3.5 L                 M116 V8         51,100
W116.029   1973–1980   350 SEL sedan   3.5 L                 M116 V8           4,266
W116.032   1973–1980   450 SE sedan   4.5 L                 M117 V8         41,604
W116.033   1973–1980   450 SEL sedan   4.5 L                 M117 V8         59,578
W116.036   1975–1980   450 SEL 6.9   6.9 L                 M100 V8           7,380
W116.120   1978–1980   300 SD sedan   3.0 L         OM617 I5 Turbodiesel (USA& Kanada)   28,634
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
umut_sl

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 219

Umut Bayram / TEKİRDAĞ


« Yanıtla #25 : Şubat 01, 2016, 02:29:09 ÖS »

Çok çok teşekkür ederim Serdar bey,halk arasında manda kasa tabir edilen w116 Mercedesler hakkında çok şey öğrenmiş olduk sayenizde  daha çok Ortadoğu ülkelerinde tutulmuş bir kasa sanırsam 
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #26 : Şubat 01, 2016, 02:35:57 ÖS »

Sevgili Serdar;
Senin, klasikler ile ilgili aktardığın böylesi bilgi/yazılarını/fotoğraflarını özlüyoruz.
Tek bir mesajım var.
Sakın ara verme lütfen. Aksi taktirde ceza keseceğim.
Yeteri kadar açık değil mi?
Selamlar

Mesaj alinmistir.. Karizmatik

Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #27 : Şubat 01, 2016, 02:38:06 ÖS »

Serdar arkadaşımızın her türlü paylaşımlarını hayranlıkla büyük zevkle takip ediyorum.Özverisine çok teşekkür ediyorum.Yüreğine bileğine sağlık güzel insan.

Tesekkurler Burhan agabey, sagolasin..
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #28 : Şubat 01, 2016, 04:56:30 ÖS »

Yazı ve fotoğraflar çok güzel olmuş. En fazla merak ettiğim konu süspansiyon.

Wikipedia' da Hydropneumatic suspension başlığı altında 6.9 modelinde kullanıldığı yazıyor. Opsiyonel midir? 280 gibi alt modellerinde de var mıdır?

Aynı kaynağa göre W100 ve W112 modellerinde havalı süspansiyon kullanıldığı yazıyor. Havalı süspansiyon kullanan Mercedes firması hangi sebeple Citroen lisanslı bir sistem kullanmak istedi? Yeni modellerde tekrar havalı süspansiyona dönüldüğünü de biliyoruz.

Suspansiyon sistemine gecmeden once , 450 SEL 6.9 modelinin  Mercedes-Bosch ortakligi ile seri uretim bir arabada elektronik olarak kontrol edilen ilk ABS frene sahip oldugunun altini cizmek lazim.Soylediginiz gibi; ilk olarak 1954 yilinda Citroen tarafindan tanitilan ve uygulanmaya baslanan "hydropneumatic self-levelling suspension/Gaz/Yag basinci ile calisan, arac yuksekligini yuke ve yol durumuna gore  kendisi otomatik olarak ayarlayan suspansiyon sistemi " Mercedes bunyesinde ilk defa 450 SEL 6.9 modelinde kullanilmistir. W116 kasanin 450SEL 6.9 modeli disinda baska alt modellerinde bahsi gecen sistem opsiyonel olarak sunulmamistir.

Oncelikle;  Hydro-pneumatic ile Havali Suspansiyonun ayni olmadigini, birbirlerinden farkli sistemler oldugunu belirtmek ve Hydropneumatic suspansiyon hakkinda biraz daha bilgi vermek isterim.Bu sistemin amaci, hassas, dinamik  ve yuksek surus konforu ile beraber  degisik yol kosullarina gore kaliteli bir yol tutus saglamaktir.Hydro-pneumatic sistem iki farkli teknolojik prensibi birlestirerek bunyesinde barindirir:

Hidrolik sistemler; mekanik olarak disli ve makara benzeri duzenege ihtiyac olmadan az basincla cok daha fazla  guc gerektiren isleri basit ve kolay bir sekilde yapmamiza yardimci olurlar.

Pneumatic sistemlerde  ise;sikistirilmis nitrojen gazi ve hidrolik sivisinin beraber kullanilmasi sayesinde disaridan alinan darbeler cok daha kolay absorbe edilebilir, buna karsilik hidrolik sistemde kullanilan sivi darbeyi direkt olarak transfer eder ve yolcu kabininde hissedilmesine yol acar.

6.9 da ilk defa olarak kullanilan hydro-pneumatic sistem , 1954'de Citroen'de kullanilan sistemden farkliydi.Nitrojen ve hidrolik sivisinda olusan  bir karisim , amortisorler ve yaylar ile beraber kullaniliyordu.Basinc motordan direkt olarak tahrikli olarak calisan bir hidrolik pompayla saglaniyordu.Basincli gaz/hidrolik karisimi sivi;frenler , suspansiyon sistemi ve ayni zamanda hidrolik direksiyon sistemini besliyordu.

Citroen'de kayisla motordan alinan guc direksiyon pompasi benzeri bir duzenege sahipti, bu pompanin bozulmasi durumunda arabanin suspansiyon sistemi de devre disi kaliyordu.Buna karsilik; Mercedes'de guclendirilmis plastik/kavucuk karisimi ara tamponlar acil durumlarda gecici makas vazifesi goruyor ve boyle durumlarda arabanin yurur halde kalmasini  sagliyorlardi.Ozel hidrolik sivisi, motor ic kisminda bir tank icerisinde muhafaza ediliyordu.Sistem sensorler sayesinde sadece otomatik olarak arabanin kendi yuksekligini ayarlamiyor, ayni zamanda torpido uzerindeki bir dugmeyle, istenirse yol yuzeyinden 5 cm. yukariya kadar yukseltilebiliyordu.

Mercedes muhendisleri;1,900 kg agirligindaki bu devasa arabayi daha konforlu ve daha iyi bir yol tutuslu hale getirebilmek icin sectikleri hydropneumatic suspansiyon sisteminin daha once kullanilan havali suspansiyona gore daha basarili olacagina inandilar ve oyle harekete gectiler.Suspansiyon sistemi ile ilgili olarak bir kac kucuk sikayet disinda, baskaca bir problem yasanmadi ve 450 SEL 6.9  ozel bir model olarak tarihte yerini almis oldu.450 SEL 6.9'un yerine gecen model olan 500 SEL;  ekstra opsiyonel olarak hydropneumatic suspansiyon sistemini sunmaya devam etti.Gunumuz modellerinde ekstra maliyetler ve gorece karmasik yapi yuzunden  havali suspansiyon modeline geri donus yapilmistir..
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
Sayfa: 1 2 [3]  Hepsi   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines

HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu! İKOD Design by nar bilişim
Bu Sayfa 0.064 Saniyede 17 Sorgu ile Oluşturuldu