bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« : Ocak 29, 2016, 11:52:02 ÖÖ » |
|
Aralık 1973’de Tahran’da toplanan OPEC (Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü) petrol fiyatlarını %130 artırdığını, ayrıca ABD’ye ve bazı Avrupa ülkelerine de petrol sevkiyatını durdurduğunu açıkladı. 1960 yılından beri faal olan teşkilat ilk kez “olağanüstü” bir karar almıştı. Alınan ambargo kararı aslında bir tepkiydi: Ağırlıklı olarak Arap ülkelerinden oluşan organizasyon, Ekim 1973’de yapılan Arap İsrail Savaşı’nda Araplar’a karşı İsrail’i destekleyen batılı ülkeleri cezalandırıyordu. OPEC başlangıçta petrol üreticisi ülkeler arasında işbirliğini artırmak amacıyla kurulmuş olmasına rağmen bu karar ile ilk kez bir “kartel” gibi davrandı. Artan varil fiyatları ise küresel bir krize neden oldu ve 1973 Petrol Krizi olarak bilinen bu olay Batılı ülkeler başta olmak üzere dünya ekonomisinde dengeleri değiştirdi: ABD ve Avrupa ülkelerinde petrole olan bağımlılığı azaltmak için yeni enerji kaynakları arayışı başladı, tasarrufa yönelik tedbirler uygulandı. 1973 Petrol Krizi modern dünyanın yaşadığı ilk enerji krizi oldu. Kriz aslında “suni” idi; çünkü nedeni petrolün gerçekten talebi karşılayamayacak düzeyde olmaması değil, arzının kısılmasıydı. Suni olarak yaratılmasına rağmen bu darboğaz dünya ekonomisi üzerinde önemli izler bırakmıştır. Kriz ile yükselen petrol fiyatlarının en büyük etkisi ise otomotiv endüstrisi ve daha önemlisi otomobil kültürü üzerinde oldu. 1973 Petrol Krizi, Avrupa’da sadece küçük ve kompakt otomobillerin üretilmesine neden olmadı, aynı zamanda ve daha da önemli olarak bu küçük ve ekonomik otomobilleri Avrupa’nın en fazla talep gören otomobilleri haline getirdi. Kriz Volkswagen Golf’ü yarattı (1974), Ford Fiesta’yı yarattı (1976), Renault 14’ü yarattı (1976), Volvo 340’ı yarattı (1976), Peugeot 104’ü yarattı (1972)… Bu açıdan bakıldığında, akaryakıt krizi öncesi ciddiye alınmayan küçük ve kompakt otomobillerin 1973 yılı ile önem kazanması ve birçok yeni türevinin ortaya çıkması, ayrıca bu araçların birçoğunun bugün bir fenomene dönüşmesi ilginç bir ironidir. Petrol krizinin ve artan akaryakıt fiyatlarının etkisi ile Avrupa’da, ABD’de ve Japonya’da endüstri küçük ve tasarruflu otomobiller üretmeye yönelirken, Stuttgart’da çok farklı şeyler oluyordu… Bu Alman kentinde, Mercedes’in merkezinde, gözünü karartmış bir adamın kafasında çok farklı fikirler dönüyordu. Bu adamın ismi Erich Waxenberger idi… Mercedes mühendislerinden E. Waxenberger 1966 yılında bir fikir ortaya attı: O dönem Mercedes’in güncel olarak ürettiği W108 ve W109 kasa kodlu üst sınıf sedanların bir performans modelini üretmek… (W108 kodlu bu otomobil Mercedes S Serisi’nin atasıdır) Fikir gerçekten etkileyiciydi. Çünkü o tarihe kadar “spor otomobil” kavramı ile “executive sedan” kavramı net olarak birbirinden ayrı otomobilleri ifade ediyordu. 2 kişilik ya da sembolik olarak 2+2 oturma düzenine sahip performans otomobillerinin konfor donanımları ve genişlik anlamında executive sedanlar ile karşılaştırılması zaten mümkün değildi; diğer taraftan asıl öncelikleri prestij, konfor ve güvenlik olan sedanlardan da büyük boyutları ve ağırlıkları nedeniyle yüksek performans beklenemezdi. Erich Waxenberger’in kafasındaki parlak fikir ise bu 2 konsepti “ideal” noktada buluşturmak oldu.
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #1 : Ocak 29, 2016, 11:53:16 ÖÖ » |
|
Ancak 1.8 ton ağırlığındaki Mercedes S Serisi’ni dönemin spor otomobillerine denk performansa ulaştırmak için güçlü ve özel bir motora ihtiyaç vardı. Bunu başarabilmek için de Alman mühendisin çözümü hazırdı: Mercedes o dönemde Mercedes 600 (W100) ismi ile 2.6 ton ağırlığa sahip 3.9 metre uzunluğunda bir limuzin üretiyordu. Aracın ağırlığı dikkate alınarak Mercedes 600’de 6.3 litrelik bir V8 motor kullanılmıştı. 250 HP gücündeki M100 kodlu bu motor, dev boyutlara ve ağırlığa sahip bu kütleyi 200 km/h’nin üzerine çıkarabiliyor, ancak 100 km’de 24 litre benzine ihtiyaç duyuyordu. E. Waxenberger işte bu 6.3 litrelik V8 motoru W109 S Serisi’nin kaputu altına sığdırmayı planlıyordu. 1966 yılında ortaya atılan fikir 1968’de hayata geçti. E. Waxenberger, 5 kişinin bagajları ile beraber konfordan ve güvenlikten taviz vermeden 200 km/h ile yolculuk yapabilmesine imkan tanıyan bir otomobil yaratmıştı. Bu bir “ilk”ti. Lüks sedan ile performans otomobili biraraya gelmişti. 4 yıl boyunca Mercedes 300 SEL 6.3’den 6.500 adet üretildi ve üretim 1972’de sona erdi. 1972 yılında W109’un üretimi bitti ve bu otomobilin yerini ilk nesil Mercedes S Serisi (W116) aldı. E. Waxenberger bu ilk S Serisi karoseri için de aynı planı uygulamak ve dev motorlu bir performans modeli yaratmak istedi, ancak W116’nın yollara çıkmasının hemen ertesinde Batı dünyasını sarsan petrol krizi Stuttgart’daki planları değiştirdi. Akaryakıt fiyatlarının aşırı yükseldiği ve talebin küçük otomobillere kaydığı böyle bir ortamda 6.3 litrelik bir motorun üretimi akıl işi değildi, üretilse bile otomobilin talep görme olasılığı neredeyse yoktu. Erich Waxenberger ise yeni S Serisi karoseri altında otomobilin seri üretime geçmesinde ısrarcı oldu ve yönetimi ikna etmeyi başardı.
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #2 : Ocak 29, 2016, 11:54:54 ÖÖ » |
|
1973 Petrol Krizi Mercedes’de ters etki yapmıştı: M100 motorun hacmi daha fazla güç için geliştirmeler ile beraber 6.3 litreden 6.9 litreye yükseltildi. Kriz otomobilin üretilmesine engel olamamış, ancak 1,5 yıl geciktirmişti. 300 SEL 6.3’ün takipçisi Mercedes 450 SEL 6.9 Mayıs 1975’de yollara çıktı. Otomobili diğer S Serisi modellerinden ayıran ve özel sıfatını kazandıran yeri de tam burasıydı: 6.9 litre hacmindeki V8 motor. Otomobile hayat veren M100 motor artık 250 değil 286 HP üretiyordu, maksimum tork da 500’den 550 Nm’ye yükselmişti. Otomobilin 7.4 saniyelik 0-100 km hızlanması ve 225 km/h’lik son hızı ile sadece dönemin spor otomobillerinde rastlanabilecek performans değerlerine sahipt. Üstten tek egzantrikli ve silindir başına 2 subaplı 6.9 litrelik V8 motor Bosch üretimi enjeksiyon sistemi ile yakıt beslemesi yapıyor, gücünü de 3 ileri otomatik şanzıman ile yola aktarıyordu. Büyük hacimin getirdiği yüksek tüketim nedeniyle otomobilde 96 litrelik bir yakıt deposu kullanıldı. M100 motorun bir başka önemli özelliği kuru karterli tasarıma sahip olmasıdır. Motorun kuru karterli tasarlanması dahi performans potansiyeli hakkında önemli fikirler vermektedir: Motorlardaki geleneksel uygulamada motor yağı, silindir bloğunu “kapatan” ve krank milini saran karter adı verilen havuz formlu muhafazada birikir. Yağ pompası yağı buradan motorun her köşesine gönderir, dolaşım halindeki motor yağı tekrar kartere iner. Yağ değişimleri sırasında karter zemininde bulunan tahliye kapağı (karter tapası) sökülerek yağ dışarı alınır. Kuru karter sisteminde ise karterin böyle bir görevi yoktur, yani yağ karterde depolanmaz, yağın muhafaza edildiği depo motorun dışında ayrı bir yere konumlandırılmıştır. Kuru karter ismi de buradan gelir. Karter yine motor yağını üzerinde toplamaktadır ancak yağ burada depolanmak yerine ikinci bir pompa tarafından yağ deposuna gönderilmektedir. Sistemin 3 ana amacı vardır: Birincisi, hızlı virajlarda karterde bulunan yağın yanal kuvvetlerin etkisi ile çalkalanması sonucu yağ pompasının ve motorun yağsız kalması riski engellenmiştir. İkincisi motorun dışında depolanan motor yağının soğutulması daha kolaydır. Üçüncüsü ise karterin motor yağını depolama gibi bir görevi olmadığından bu parça daha az derin tasarlanır, sığ tasarım nedeniyle de yüksekliği daha kısadır. Bu yüzden motorun daha basık tasarlanması ve ayrıca kaput altında daha aşağıya konumlandırılması mümkün olur. Bu da ağırlık merkezini aşağıya çeker. Her şey yüksek performans ve denge içindir. Bu sistem zorlayıcı şartlarda yüksek performans talep edilerek kullanılan motorlarda tercih edilir, ancak üretim maliyeti daha yüksektir.
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #3 : Ocak 29, 2016, 11:55:54 ÖÖ » |
|
1978 yılında Mercedes 450 SEL 6.9, diğer W116 Mercedes S Serisi modelleri gibi dünyanın ABS ile donatılan ilk otomobili oldu. 450 SEL 6.9’un bir başka özelliği de otomobilin bagaj kapağının sağ tarafına yerleştirilen 6.9 badge’sinden başka karoser özellikleri ve tasarımı itibariyle diğer S Serisi modellerinden ayrılan bir özellik taşımamasıdır. Gerçekten de görsel olarak 450 SEL 6.9 ile standart S Serisi arasındaki farklılıklar daha geniş tabanlı lastikler ve büyük egzos çıkışı ile sınırlıydı. İlginçtir ki 450 SEL 6.9’ların büyük bölümü de kullanıcıları tarafından 261 numaralı opsiyon ile sipariş ediliyordu: Bunun anlamı bagaj kapağı üzerindeki 6.9 yazısının iptal edilmesiydi. Kullanıcıların çoğu aracın büyük motor hacminin ve özel durumunun anlaşılmasını istemiyordu. Üretimin sonlandığı 1981 yılına kadar Mercedes 450 SEL 6.9 toplam 7.380 adet üretildi. Peki tüm bunlar neden önemli? Mercedes 450 SEL 6.9, bugün “peformans sedanı” dediğimiz otomobillerin ilk örneğidir. BMW M5, BMW M3, Mercedes E63 AMG, Audi RS6 gibi otomobillerin ilk örneğidir. Mercedes 450 SEL 6.9 birçok kişi için dünyanın gelmiş geçmiş en iyi sedanıdır. Bunun da birkaç önemli nedeni vardır: Birincisi, 450 SEL 6.9 süper sedanların ilk örneğiydi; ilk kez bir otomobilin “hızlı” olmak için sedan karoserden vazgeçmek zorunda olmadığını gösterdi. Geniş iç mekana, konfor donanımlarına ve büyük bagaja sahip bir excutive otomobilin de teknik altyapısı ve motor özellikleri ile bir performans otomobiline dönüşebileceğini ispatladı. İkincisi, otomobil hiç beklenmedik bir dönemde ortaya çıktı, varoluşu bile cesaret örneğiydi. Mercedes, 450 SEL 6.9’u tüm üreticilerin ekonomik otomobillere yöneldiği bir kriz ortamında risk alarak üretime aldı. Ve son olarak; tüm bu üstün özelliklerine karşın 450 SEL 6.9 mütevazi bir otomobildi; çünkü dış görünümü, çizgileri, boyutları ve donanımları itibariyle dönemin diğer S Serisi Mercedes’lerden farklılık taşımıyordu. Bu nedenle de kapasitesini ve hayranlık uyandıran özelliklerini dışarıdan anlamak mümkün değildi. Otomobilin kendisini “ele veren” tek ipucu bagaj kapağı üzerine monte edilen ancak birçok kullanıcının iptal ettirdiği 6.9 yazısıydı.
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #4 : Ocak 29, 2016, 12:01:04 ÖS » |
|
Yazi ve fotograflar icin http://hayatinvirajliyollarinda.com web sitesi sahibi ve yazari sevgili Aykut Aydin arkadasimiza can-i gonulden tesekkurlerimizi sunuyoruz. Lutfen; belirttigim web sitesini ziyaret ederek bizleri daha cok ilgilendiren " Cocuklugumdan Kalanlar" bolumundeki dosyalari ve cok detayli ama herkesin anlayacagi bir dil ile kaleme alinmis olan guncel test ve teknik veriler bolumlerini okuyun.. Aykut Bey, dun aksam itibariyle bizim forum sitemizin de uyesi olmus durumda, eminim kendi sitesinde paylastigi ve bizi ilgilendirecegini dusundugu konulari burada da bizlerle paylasir ve aktif bir forum kullanicisi olur.. Aykut Aydin, hosgeldin..
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #5 : Ocak 29, 2016, 12:08:17 ÖS » |
|
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #6 : Ocak 29, 2016, 12:09:46 ÖS » |
|
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #7 : Ocak 29, 2016, 12:11:40 ÖS » |
|
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #8 : Ocak 29, 2016, 12:13:06 ÖS » |
|
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
chevrolet60
Tayfun AKGÜN
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 4012
Ne mutlu TÜRKÜM diyene!
|
|
« Yanıtla #9 : Ocak 29, 2016, 01:31:29 ÖS » |
|
Serdar abi burada paylaştığın için sana, yazıyı yazdığı içinde Aykut Aydın Bey'e teşekkürler. Gerçekten en sevdiğim klasik Mercedes modellerindendir. Ve keşke tek kapılı coupesi (bugünkü CL tarzında) üretilseydi demekten kendimi alamam.
|
|
|
Kayıtlı
|
Cezam müebbet aşk, tek sorun Impalasızlık...
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #10 : Ocak 29, 2016, 02:41:20 ÖS » |
|
Serdar abi burada paylaştığın için sana, yazıyı yazdığı içinde Aykut Aydın Bey'e teşekkürler. Gerçekten en sevdiğim klasik Mercedes modellerindendir. Ve keşke tek kapılı coupesi (bugünkü CL tarzında) üretilseydi demekten kendimi alamam.
Haklisin Tayfun..Keske oyle bir sey yapsalardi, ama arabanin uretim donemindeki petrol krizi ve tum ureticilerin uyguladigi "kucuk araba ve kucuk motora donus" trendinin aksine ,Mercedes'in boyle curetkar bir cikisi yapmasi bile sapka cikartacak cinsden bir hareket bence ... "Otomobili diğer S Serisi modellerinden ayıran ve özel sıfatını kazandıran yeri de tam burasıydı: 6.9 litre hacmindeki V8 motor. Otomobile hayat veren M100 motor artık 250 değil 286 HP üretiyordu, maksimum tork da 500’den 550 Nm’ye yükselmişti. Otomobilin 7.4 saniyelik 0-100 km hızlanması ve 225 km/h’lik son hızı ile sadece dönemin spor otomobillerinde rastlanabilecek performans değerlerine sahipt. Üstten tek egzantrikli ve silindir başına 2 subaplı 6.9 litrelik V8 motor Bosch üretimi enjeksiyon sistemi ile yakıt beslemesi yapıyor, gücünü de 3 ileri otomatik şanzıman ile yola aktarıyordu. Büyük hacimin getirdiği yüksek tüketim nedeniyle otomobilde 96 litrelik bir yakıt deposu kullanıldı."Yukarida anlatilanlar bizlere hic yabanci gelmiyor degil mi?
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
chevrolet60
Tayfun AKGÜN
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 4012
Ne mutlu TÜRKÜM diyene!
|
|
« Yanıtla #11 : Ocak 29, 2016, 02:49:10 ÖS » |
|
Çoook tanıdık anlatılanlar Zaten 425 cu in motorla amerikanlara yaklaşmış Mercedes.
|
|
|
Kayıtlı
|
Cezam müebbet aşk, tek sorun Impalasızlık...
|
|
|
miyidogan
miyidogan
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 264
|
|
« Yanıtla #12 : Ocak 30, 2016, 10:38:54 ÖÖ » |
|
|
|
|
Kayıtlı
|
Mahmut İyidoğan
|
|
|
Skylark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 329
İsmail Çağlar Kesik
|
|
« Yanıtla #13 : Ocak 30, 2016, 06:16:04 ÖS » |
|
Bir Mercedes kullanıcısı olarak bir solukta tüm yazıyı okudum . Benimde w116 kasa'da en dikkatimi çeken motor olmuştur. Bildiğim kadarıyla tek tük da olsaTürkiye'de örnekleri bulunmakta Paylaşım için çok teşekkürler Serdar abi.
|
|
|
Kayıtlı
|
İsmail Çağlar Kesik
|
|
|
deeppurple
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 1982
AYDIN ÖZDEMİR / SAKARYA
|
|
« Yanıtla #14 : Ocak 30, 2016, 07:15:51 ÖS » |
|
Sevgili Serdar; Senin, klasikler ile ilgili aktardığın böylesi bilgi/yazılarını/fotoğraflarını özlüyoruz. Tek bir mesajım var. Sakın ara verme lütfen. Aksi taktirde ceza keseceğim. Yeteri kadar açık değil mi? Selamlar
|
|
|
Kayıtlı
|
Aydın Özdemir/Sakarya
|
|
|
burhanorucu
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 115
|
|
« Yanıtla #15 : Ocak 30, 2016, 10:22:32 ÖS » |
|
Serdar arkadaşımızın her türlü paylaşımlarını hayranlıkla büyük zevkle takip ediyorum.Özverisine çok teşekkür ediyorum.Yüreğine bileğine sağlık güzel insan.
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
sedat06
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 407
ÜMİT OYMAK
|
|
« Yanıtla #16 : Ocak 30, 2016, 11:11:05 ÖS » |
|
Serdar abi çok güzell bilgiler ellerine sağlık.450sel 6.9 da önden bakıldığında ön alt panelde fabrikanın taktığı plastik siyah karlık olur.öndende bu ayrıntı 6.9 olduğunu gösterir.
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
|
cihangir
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 21
|
|
« Yanıtla #18 : Ocak 31, 2016, 08:51:57 ÖÖ » |
|
Yazı ve fotoğraflar çok güzel olmuş. En fazla merak ettiğim konu süspansiyon.
Wikipedia' da Hydropneumatic suspension başlığı altında 6.9 modelinde kullanıldığı yazıyor. Opsiyonel midir? 280 gibi alt modellerinde de var mıdır?
Aynı kaynağa göre W100 ve W112 modellerinde havalı süspansiyon kullanıldığı yazıyor. Havalı süspansiyon kullanan Mercedes firması hangi sebeple Citroen lisanslı bir sistem kullanmak istedi? Yeni modellerde tekrar havalı süspansiyona dönüldüğünü de biliyoruz.
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #19 : Ocak 31, 2016, 01:34:08 ÖS » |
|
Serdar abi çok güzell bilgiler ellerine sağlık.450sel 6.9 da önden bakıldığında ön alt panelde fabrikanın taktığı plastik siyah karlık olur.öndende bu ayrıntı 6.9 olduğunu gösterir.
Super bilgi, teşekkürler..
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
chevrolet60
Tayfun AKGÜN
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 4012
Ne mutlu TÜRKÜM diyene!
|
|
« Yanıtla #20 : Şubat 01, 2016, 12:37:13 ÖS » |
|
https://www.youtube.com/v/_IyLk30H4BE?hl=tr_TRİhtiyar delikanlı gerçekten iyi gidiyor. Teknoloji de neymiş peeh dercesine
|
|
|
Kayıtlı
|
Cezam müebbet aşk, tek sorun Impalasızlık...
|
|
|
umut_sl
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 219
Umut Bayram / TEKİRDAĞ
|
|
« Yanıtla #21 : Şubat 01, 2016, 01:43:27 ÖS » |
|
Ellerinize sağlık Serdar bey,benimde en sevdiğim kasadır ,ülkemizde zamanında 80 lerde birçok sanatçıda vardı bildiğim kadarıyla 450 sel ,ama her 450 sel 6.9 mu yoksa 6,9 motor olmayan 450 sel de varmı,sanatçıların kullandığı başka bir 450 sel miydi ?
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
chevrolet60
Tayfun AKGÜN
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 4012
Ne mutlu TÜRKÜM diyene!
|
|
« Yanıtla #22 : Şubat 01, 2016, 01:57:51 ÖS » |
|
Ellerinize sağlık Serdar bey,benimde en sevdiğim kasadır ,ülkemizde zamanında 80 lerde birçok sanatçıda vardı bildiğim kadarıyla 450 sel ,ama her 450 sel 6.9 mu yoksa 6,9 motor olmayan 450 sel de varmı,sanatçıların kullandığı başka bir 450 sel miydi ?
Her 450, 6.9 motorlu değil. 4.5 litre V8 oluyor eğer 6.9 değilse.
|
|
|
Kayıtlı
|
Cezam müebbet aşk, tek sorun Impalasızlık...
|
|
|
umut_sl
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 219
Umut Bayram / TEKİRDAĞ
|
|
« Yanıtla #23 : Şubat 01, 2016, 02:19:12 ÖS » |
|
Ellerinize sağlık Serdar bey,benimde en sevdiğim kasadır ,ülkemizde zamanında 80 lerde birçok sanatçıda vardı bildiğim kadarıyla 450 sel ,ama her 450 sel 6.9 mu yoksa 6,9 motor olmayan 450 sel de varmı,sanatçıların kullandığı başka bir 450 sel miydi ?
Her 450, 6.9 motorlu değil. 4.5 litre V8 oluyor eğer 6.9 değilse. bilgilendirmen için çok teşekkürler Tayfun bey,bir ayrıntıyı daha öğrenmiş oldum sayenizde
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #24 : Şubat 01, 2016, 02:20:04 ÖS » |
|
Ellerinize sağlık Serdar bey,benimde en sevdiğim kasadır ,ülkemizde zamanında 80 lerde birçok sanatçıda vardı bildiğim kadarıyla 450 sel ,ama her 450 sel 6.9 mu yoksa 6,9 motor olmayan 450 sel de varmı,sanatçıların kullandığı başka bir 450 sel miydi ?
Umut Bey selamlar, Tayfun 450SEL modelinin motor tipleri hakkinda bilgi vermis, ben W116 kodlu modelde kullanilan tum motor cesitleri ile ilgili olarak asagidaki bilgileri derledim: Sase kod Yillar Model Motor Hacmi Motor Kodu Uretim Adedi W116.020 1973–1980 280 S sedan 2.8 L M110 I6 122,848 W116.024 1973–1980 280 SE sedan 2.8 L M110 I6 150,593 W116.025 1974–1980 280 SEL sedan 2.8 L M110 I6 7,032 W116.028 1973–1980 350 SE sedan 3.5 L M116 V8 51,100 W116.029 1973–1980 350 SEL sedan 3.5 L M116 V8 4,266 W116.032 1973–1980 450 SE sedan 4.5 L M117 V8 41,604 W116.033 1973–1980 450 SEL sedan 4.5 L M117 V8 59,578 W116.036 1975–1980 450 SEL 6.9 6.9 L M100 V8 7,380 W116.120 1978–1980 300 SD sedan 3.0 L OM617 I5 Turbodiesel (USA& Kanada) 28,634
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
umut_sl
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 219
Umut Bayram / TEKİRDAĞ
|
|
« Yanıtla #25 : Şubat 01, 2016, 02:29:09 ÖS » |
|
Çok çok teşekkür ederim Serdar bey,halk arasında manda kasa tabir edilen w116 Mercedesler hakkında çok şey öğrenmiş olduk sayenizde daha çok Ortadoğu ülkelerinde tutulmuş bir kasa sanırsam
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #26 : Şubat 01, 2016, 02:35:57 ÖS » |
|
Sevgili Serdar; Senin, klasikler ile ilgili aktardığın böylesi bilgi/yazılarını/fotoğraflarını özlüyoruz. Tek bir mesajım var. Sakın ara verme lütfen. Aksi taktirde ceza keseceğim. Yeteri kadar açık değil mi? Selamlar Mesaj alinmistir..
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #27 : Şubat 01, 2016, 02:38:06 ÖS » |
|
Serdar arkadaşımızın her türlü paylaşımlarını hayranlıkla büyük zevkle takip ediyorum.Özverisine çok teşekkür ediyorum.Yüreğine bileğine sağlık güzel insan.
Tesekkurler Burhan agabey, sagolasin..
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #28 : Şubat 01, 2016, 04:56:30 ÖS » |
|
Yazı ve fotoğraflar çok güzel olmuş. En fazla merak ettiğim konu süspansiyon.
Wikipedia' da Hydropneumatic suspension başlığı altında 6.9 modelinde kullanıldığı yazıyor. Opsiyonel midir? 280 gibi alt modellerinde de var mıdır?
Aynı kaynağa göre W100 ve W112 modellerinde havalı süspansiyon kullanıldığı yazıyor. Havalı süspansiyon kullanan Mercedes firması hangi sebeple Citroen lisanslı bir sistem kullanmak istedi? Yeni modellerde tekrar havalı süspansiyona dönüldüğünü de biliyoruz.
Suspansiyon sistemine gecmeden once , 450 SEL 6.9 modelinin Mercedes-Bosch ortakligi ile seri uretim bir arabada elektronik olarak kontrol edilen ilk ABS frene sahip oldugunun altini cizmek lazim.Soylediginiz gibi; ilk olarak 1954 yilinda Citroen tarafindan tanitilan ve uygulanmaya baslanan "hydropneumatic self-levelling suspension/ Gaz/Yag basinci ile calisan, arac yuksekligini yuke ve yol durumuna gore kendisi otomatik olarak ayarlayan suspansiyon sistemi " Mercedes bunyesinde i lk defa 450 SEL 6.9 modelinde kullanilmistir. W116 kasanin 450SEL 6.9 modeli disinda baska alt modellerinde bahsi gecen sistem opsiyonel olarak sunulmamistir. Oncelikle; Hydro-pneumatic ile Havali Suspansiyonun ayni olmadigini, birbirlerinden farkli sistemler oldugunu belirtmek ve Hydropneumatic suspansiyon hakkinda biraz daha bilgi vermek isterim.Bu sistemin amaci, hassas, dinamik ve yuksek surus konforu ile beraber degisik yol kosullarina gore kaliteli bir yol tutus saglamaktir.Hydro-pneumatic sistem iki farkli teknolojik prensibi birlestirerek bunyesinde barindirir: Hidrolik sistemler; mekanik olarak disli ve makara benzeri duzenege ihtiyac olmadan az basincla cok daha fazla guc gerektiren isleri basit ve kolay bir sekilde yapmamiza yardimci olurlar. Pneumatic sistemlerde ise;sikistirilmis nitrojen gazi ve hidrolik sivisinin beraber kullanilmasi sayesinde disaridan alinan darbeler cok daha kolay absorbe edilebilir, buna karsilik hidrolik sistemde kullanilan sivi darbeyi direkt olarak transfer eder ve yolcu kabininde hissedilmesine yol acar. 6.9 da ilk defa olarak kullanilan hydro-pneumatic sistem , 1954'de Citroen'de kullanilan sistemden farkliydi.Nitrojen ve hidrolik sivisinda olusan bir karisim , amortisorler ve yaylar ile beraber kullaniliyordu.Basinc motordan direkt olarak tahrikli olarak calisan bir hidrolik pompayla saglaniyordu.Basincli gaz/hidrolik karisimi sivi;frenler , suspansiyon sistemi ve ayni zamanda hidrolik direksiyon sistemini besliyordu. Citroen'de kayisla motordan alinan guc direksiyon pompasi benzeri bir duzenege sahipti, bu pompanin bozulmasi durumunda arabanin suspansiyon sistemi de devre disi kaliyordu.Buna karsilik; Mercedes'de guclendirilmis plastik/kavucuk karisimi ara tamponlar acil durumlarda gecici makas vazifesi goruyor ve boyle durumlarda arabanin yurur halde kalmasini sagliyorlardi.Ozel hidrolik sivisi, motor ic kisminda bir tank icerisinde muhafaza ediliyordu.Sistem sensorler sayesinde sadece otomatik olarak arabanin kendi yuksekligini ayarlamiyor, ayni zamanda torpido uzerindeki bir dugmeyle, istenirse yol yuzeyinden 5 cm. yukariya kadar yukseltilebiliyordu. Mercedes muhendisleri;1,900 kg agirligindaki bu devasa arabayi daha konforlu ve daha iyi bir yol tutuslu hale getirebilmek icin sectikleri hydropneumatic suspansiyon sisteminin daha once kullanilan havali suspansiyona gore daha basarili olacagina inandilar ve oyle harekete gectiler.Suspansiyon sistemi ile ilgili olarak bir kac kucuk sikayet disinda, baskaca bir problem yasanmadi ve 450 SEL 6.9 ozel bir model olarak tarihte yerini almis oldu.450 SEL 6.9'un yerine gecen model olan 500 SEL; ekstra opsiyonel olarak hydropneumatic suspansiyon sistemini sunmaya devam etti.Gunumuz modellerinde ekstra maliyetler ve gorece karmasik yapi yuzunden havali suspansiyon modeline geri donus yapilmistir..
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
|