Duyurular: HIZ DEĞİL, HAZ İÇİN
www.ikod.org.tr
facebook.com/ikodklasik
twitter.com/ikodklasik
youtube.com/ikodklasik
instagram/ikodklasik
forum.ikod.org.tr
ikodklasik@gmail.com
*
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Mayıs 18, 2024, 09:36:41 ÖS


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!

Sayfa: 1 [2] 3  Hepsi   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: BIR EFSANE : PONTIAC GTO DOSYASI  (Okunma Sayısı 12483 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #10 : Şubat 18, 2009, 03:02:51 ÖS »

1973

Bu yil GTO yine LeMans modeli icinde bir opsiyon paketi idi.Yandan gorunus biraz degismisti, cunku arabaya "Ford Mustang Fastback" goruntusune benzer bir arka yan tavan eklenmisti.Acilip kapanmayan bir yan arka ucgen pencere ortaya cikmisti.Yeni federal yasalar 1973 yilindan baslamak uzere,8km/h suratle hareket halindeyken onden carpmalarda hasarsizlik garantisi getiriyordu. (ayni sekilde arka tampon icin 8 km/h suratlerde carpmalarda hasarsizlik garantisi 1974 yilindan itibaren getirilmisti. Buradan hareketle; arabalarda uygulanan, gunumuzde bile unlu ve makbul sayilan Amerikan tampon olayinin esasi 1973 ve 1974 yilina dayaniyormus demekki..: )  Sonucta dayanakli ve esnek krom on ve arka tamponlara geri donus yolu gozkuyordu.1973 Pontiac'larin genel dizayn ve stili genel olarak potansiyel alicilara ve  halka itici geldi.(LeMans, Luxury LeMans, GTO ve  Grand Am)



Buna karsin "Pontiac Grand Prix" ve "Chevrolet Monte Carlo" ( bu modeller de ayni ortak platformu kullaniyorlardi) biraz daha koseli tasarimlari ve arka yan cam yapisi yuzunden daha iyi satis rakamlari yakaladilar.Pontiac' in  kardesi markasi, Oldsmobile Cuttlas modeli ile otomobil elestirmenleri ve alici kitle tarafindan daha iyi degerlendirmeler aldi.



Buna ragmen  1973 GTO opsiyonu baz LeMans coupe ve LeMans Sport Coupe icinde sunulmaya devam etti.1973 GTO'daki standard 400 cui V8 motor kompresyon oranlari 8.0:1 degerlerine dustu, bunun sonucunda da motor gucu  230 HP olarak olculmeye baslandi.Bu donemde standart 3 ileri manual, opsiyonel 4 ileri veya Turbo Hydra-Matic otomatik sanzuman secilebiliyordu. 455 cui V8 hala opsiyonel olarak sunuluyordu, fakat motor gucu 250 HP'e dusmustu ve sadece Turbo Hydra-Matic otomatik sanzuman ile alinabiliyordu. 455 HO motor tekrarlanmadi,fakat G.M. bu turden motorlu GTO opsiyonu olabilecegini acikladigi icin bir kac araba bu motorlu olarak uretildi.(Pontiac Trans Am SD455 ile ayni motoru kullaniyorlardi), Bu arabalar testlerde cesitli8 yerlerde ovguler aldiklari halde halka satisina izin verilmedi.Bunun yaninda, test icin  sadece 8 tane  455 SD Grand Am modeli uretildi, sonrasinda hepsi imha edildi. Ney Ney Ney



Jantlar Pontiac Trans Am'de kullanilanlara cok benziyor..





Satis rakamlari dramatik olarak dusuyordu ( 4,806 adet) GTO'dan bosalan yere yeni  Grand Am yerlesiyordu.Zaten bu yil global petrol krizi yuzunden halkin guclu, buyuk motorlu ve performansli arabalara olan ilgisi giderek azaliyordu.


Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #11 : Şubat 18, 2009, 04:29:44 ÖS »

1974

1974 yilina gelindiginde Avrupa stilli kardes "Pontiac Grand Am" ile rekabetten kacinmak ve o zamanlar kompakt guclu araba pazarini  yaratan "Plymouth Duster 360", "Ford Maverick Grabber" ve "AMC Hornet X" ile rekabet edebilmek icin  Pontiac yonetimi  1974 GTO opsiyonunu  kompakt  Pontiac Ventura uzerine kaydirdi.Pontiac Ventura, Chevy Nova ile ayni platformu paylasiyordu ve bu yuzden elestirmenlerce bu araba Chvey Nova'nin drag versiyonu olarak degerlendirilmeye basladi.



1974 Pontiac Ventura GTO

Sadece USD 195.- GTO pakedinin icinde; 3 ileri manual vitesli sanzuman,( Hurst vites kolu),guclendirilmis ve dayanikli  suspansiyon,arka ve onde rol barlar, farkli kaput yapisi, ozel izgara, ozel yan aynalar ve jantlar ve arabanin degisik yerlerinde GTO cikartmalari vardi. Sadece 350 cui  (5.7 Lt) ve tekli 4 barrel karburatorlu motor ile satisa sunulan arabada 200 HP ve 400 Nm tork vardi.Opsiyonel olarak 4 ilere Hurst ve uc ileri otomatik Turbo Hydra-Matic sanzuman da bulunuyordu.



GTO opsiyon olarak baz Ventura ve Ventura Custom modellerinde 2 kapi sedan veya hatchback coupe olarak alinabiliyordu.Baz Ventura'nin icinde kumas koltuklar,kaucuk paspaslar bulunurken, Ventura Custom modelinde  gelistirilmis ve luks dizayn Strato koltuklar, hali paspaslar ve ozel pedal seti bulunuyordu.

Yapilan testlerde  1974 GTO (opsiyonel 4 ileri vites ) 0-100 km/h hizlanma 7.7 saniyede tamamlaniyordu.Satis rakamlari bir onceki yila gore iyilesmisti ama 7,058 adetlik yillik satis rakamlari modelin devam etmesi icin pek de yeterli gorunmuyordu.. 
Boylelikle efsane sona erdi, Pontiac sonrasinda , 2004 yilinda G.M. Avustralya'da  Holden Monaro platformu uzerinde GTO modelini oturtarak tekrardan uretilmeye baslandi ve Amerika'ya ithal edildi.Ama hic bir zaman 1960'li ve 70'li yillardaki satis rakamlari yakalanmadi..2006 yilinda model iyice gelistirildi,6.0 Lt. V8 motor 400 HP uretir hale geldi.En sonunda, G.M. ve Pontiac markasi 14 Subat 2006 tarihinde bu modelin kesin olarak sonlandirilmasi kararini verdi ve tarihindeki son GTO uretilerek sonsuza kadar Efsane olarak kalacak modelin uretimi bitirildi... Masum Masum Masum







2006 model Pontiac GTO



Son Pontiac GTO


THE END


Sevgiler, saygilar...

Serdar



Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #12 : Şubat 18, 2009, 04:53:54 ÖS »

Efsane  doguyor, 1964 Pontiac GTO























Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
-aLicaN-

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 103



« Yanıtla #13 : Şubat 18, 2009, 11:46:41 ÖS »

abicim emeğine harcadığın zamana sağlık teşekkürler bilgilerin için
Kayıtlı
v8ciyiz

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 220


MEHMET ŞAHAN


« Yanıtla #14 : Şubat 19, 2009, 09:48:47 ÖÖ »

siteye hareket ve kaynak sağlıyorsunuz , teşekkür ederiz
Kayıtlı

hak kuvvette değil, kuvvet haktadır
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #15 : Şubat 19, 2009, 10:14:00 ÖÖ »



1969 GTO Judge G.M. tanitim afisi
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #16 : Şubat 19, 2009, 10:22:30 ÖÖ »

Ozel olarak modifiye ve dizayn edilmis 1967 GTO













Yan aynayi gorebildiniz mi??




Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #17 : Şubat 19, 2009, 10:48:12 ÖÖ »



GTO'daki motor radyator fani uygulamasi ilgincmis,motor hararet musirinden alidigi isiya gore radyator fani, otomatik olarak devreden cikip, gerektiginde devreye giriyormus. ( Gunumuzdeki arabalar gibi elektronik olarak ayarlanarak degil) 1964 -65 yillarinda,yaygin olan uygulama motor krank milinden alinan hareketle, radyator faninin her bir motor devrinde dondurulmesi esas oldugu icin, bu tur bir bulus oldukca fonksiyonel bir etki yaratmis.Ama esas amac; radyator fanini cevirmek icin  motor uzerine binen  ekstra guc kaybini ortadan kaldirmak ve motor performansinin arttirilmasi icin kullanilmasini saglamakmis..

Her sey ekstra performans icin !!! ...Adamlari tebrik ediyorum.. Karizmatik Karizmatik Masum Masum
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
chevrolet60
Tayfun AKGÜN
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4012


Ne mutlu TÜRKÜM diyene!


« Yanıtla #18 : Şubat 19, 2009, 11:21:16 ÖÖ »

Bunlarda benden olsun GTA SA oyunundan







Kayıtlı

Cezam müebbet aşk, tek sorun Impalasızlık...
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #19 : Nisan 03, 2009, 09:16:09 ÖÖ »

Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
Sayfa: 1 [2] 3  Hepsi   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines

HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu! İKOD Design by nar bilişim
Bu Sayfa 0.073 Saniyede 18 Sorgu ile Oluşturuldu