1973 Bu yil GTO yine LeMans modeli icinde bir opsiyon paketi idi.Yandan gorunus biraz degismisti, cunku arabaya "Ford Mustang Fastback" goruntusune benzer bir arka yan tavan eklenmisti.Acilip kapanmayan bir yan arka ucgen pencere ortaya cikmisti.Yeni federal yasalar 1973 yilindan baslamak uzere,8km/h suratle hareket halindeyken onden carpmalarda hasarsizlik garantisi getiriyordu. (ayni sekilde arka tampon icin 8 km/h suratlerde carpmalarda hasarsizlik garantisi 1974 yilindan itibaren getirilmisti. Buradan hareketle; arabalarda uygulanan, gunumuzde bile unlu ve makbul sayilan
Amerikan tampon olayinin esasi 1973 ve 1974 yilina dayaniyormus demekki..
: ) Sonucta dayanakli ve esnek krom on ve arka tamponlara geri donus yolu gozkuyordu.1973 Pontiac'larin genel dizayn ve stili genel olarak potansiyel alicilara ve halka itici geldi.(LeMans, Luxury LeMans, GTO ve Grand Am)
Buna karsin "Pontiac Grand Prix" ve "Chevrolet Monte Carlo" ( bu modeller de ayni ortak platformu kullaniyorlardi) biraz daha koseli tasarimlari ve arka yan cam yapisi yuzunden daha iyi satis rakamlari yakaladilar.Pontiac' in kardesi markasi, Oldsmobile Cuttlas modeli ile otomobil elestirmenleri ve alici kitle tarafindan daha iyi degerlendirmeler aldi.
Buna ragmen 1973 GTO opsiyonu baz LeMans coupe ve LeMans Sport Coupe icinde sunulmaya devam etti.1973 GTO'daki standard 400 cui V8 motor kompresyon oranlari 8.0:1 degerlerine dustu, bunun sonucunda da motor gucu 230 HP olarak olculmeye baslandi.Bu donemde standart 3 ileri manual, opsiyonel 4 ileri veya Turbo Hydra-Matic otomatik sanzuman secilebiliyordu. 455 cui V8 hala opsiyonel olarak sunuluyordu, fakat motor gucu 250 HP'e dusmustu ve sadece Turbo Hydra-Matic otomatik sanzuman ile alinabiliyordu. 455 HO motor tekrarlanmadi,fakat G.M. bu turden motorlu GTO opsiyonu olabilecegini acikladigi icin bir kac araba bu motorlu olarak uretildi.(Pontiac Trans Am SD455 ile ayni motoru kullaniyorlardi), Bu arabalar testlerde cesitli8 yerlerde ovguler aldiklari halde halka satisina izin verilmedi.Bunun yaninda, test icin sadece 8 tane 455 SD Grand Am modeli uretildi, sonrasinda hepsi imha edildi.
Jantlar Pontiac Trans Am'de kullanilanlara cok benziyor..Satis rakamlari dramatik olarak dusuyordu ( 4,806 adet) GTO'dan bosalan yere yeni
Grand Am yerlesiyordu.Zaten bu yil global petrol krizi yuzunden halkin guclu, buyuk motorlu ve performansli arabalara olan ilgisi giderek azaliyordu.