Iso Grifo bir Italyan otomobili olmasina karsin, motor kaputunun altinda yatan Chevrolet ve Ford motorlari ile bir Avrupali zarifliginde oldugu halde, bir Amerikali gibi kasli/guclu bir araba olarak 1963-1974 yillari arasinda uretilmistir.
BaslangicItalya'nin Bresso sehrinde kurulu bulunan
Iso S.p.A. fabrikasi olaganustu guzellikte ve saglamlikta uretilen oldukca hizli olan (Corvette motoru yuzunden) ISO Rivolta IR300 ile adini duyurmaya baslamistir.
Giotto Bizzarrini, daha once Lamborghini ve Iso Rivolta markalari altinda hem dizayn hem de danismanlik hizmetleri bolumlerinde calismistir. 1961 yilinda Ferrari'den ayrildiktan sonra Italya, Toskana vadisindeki Livorno sehrinde
“Prototipi Bizzarrini” adi altinda bir araba uretir.
1963'de Bizzarini, Iso Grifo A3/L (L = Lusso Italyanca Luks anlamindadir.) modelini Renzo Rivolta icin dizayn eder. Renzo Rivolta o donemde Iso Rivolta GT modelini gelistirmek istemektedir.Arabanin govdesi, unlu Italyan dizayn sirketi
Bertone' de calisan
Giorgetto Giugiaro tarafindan tasarlanmistir. Bizzarrini ise ortaya mekanik aksam uzerindeki tecrubesini koymustur.
Bizzarrini, bu arabanin bir de yaris versiyonu olan A3/C modelininin de yapilmasini istiyordu.Sonucta gelistirilmis versiyon olarak
"GTO", ortaya cikti,(kendisi Ferrari'de calisirken efsanevi Ferrari 250 GTO modelini de gelistiren kisiydi.)Arabanin motoru 40 santimetre geri cekilmis,boylece
A3/C ilk on-ortadan motorlu araba olma unvanini elde etmisti.
Motoru tam oturtabilmek icin , torpidonun bir bolumu bile iptal edilmek zorunda kalinmisti.Hem A3/C , hem de GTO modelleri hemen hemen ayni zamanda uretime alinmisti.
Bizzarini A3/C-ustteBizzarini GTO-ustteAyni yil Bertone Grifo A3/L prototipini Turin Otomobil Fuari'nda sergilerken, ISO tamamen bitmemis olan yaris versiyonu olan ISO Grifo A3/C'yi sergiliyordu.Prototip Dizayn uzerinde cesitli degisiklikler olurken ISO artik Grifo A3/L'nin seri uretimine konsantre oluyordu.Araba'nin on yuzunde hafif degisiklikler olurken ( daha az agresif bir gorunuse geciliyordu) yapilanlar, o zamana kadar Gran Turismo model gaminda uretilen en guzel gorunuslu arabanin ortaya cikmasini sagliyordu.Boylece ortaya cikan cadde versiyonu
ISO Grifo GL , modifiye edilmis, hizli ve saglam Chevrolet Corvette 327cui V8 (5.4 L) motora sahip oluyordu.( 300 ve 350HP'lik versiyonlari vardi)
Motorlar Amerika'dan siparis ediliyordu, ama Italya'da ufak da olsa modifiye ediliyorlardi.400 HP guclu motoruyla 1000 kg'dan daha hafif olan araba 275km/h hizlara kadar cikabiliyordu.
ISO Grifo GL-ustte