Duyurular: HIZ DEĞİL, HAZ İÇİN
www.ikod.org.tr
facebook.com/ikodklasik
twitter.com/ikodklasik
youtube.com/ikodklasik
instagram/ikodklasik
forum.ikod.org.tr
ikodklasik@gmail.com
*
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Mayıs 18, 2024, 09:36:56 ÖS


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!

Sayfa: [1] 2  Hepsi   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: ISO GRIFO- AVRUPALI GIBI ZARIF, AMERIKALI GIBI KASLI...  (Okunma Sayısı 7239 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« : Şubat 24, 2012, 12:22:50 ÖS »

Iso Grifo bir Italyan otomobili olmasina karsin, motor kaputunun altinda yatan Chevrolet ve Ford motorlari ile bir Avrupali zarifliginde oldugu halde, bir Amerikali gibi kasli/guclu bir araba olarak 1963-1974 yillari arasinda uretilmistir.

Baslangic

Italya'nin Bresso sehrinde kurulu bulunan Iso S.p.A. fabrikasi olaganustu guzellikte ve saglamlikta uretilen oldukca hizli olan (Corvette motoru yuzunden) ISO Rivolta IR300 ile adini duyurmaya baslamistir.



Giotto Bizzarrini, daha once Lamborghini ve Iso Rivolta markalari altinda hem dizayn hem de danismanlik hizmetleri bolumlerinde calismistir. 1961 yilinda Ferrari'den ayrildiktan sonra  Italya, Toskana vadisindeki Livorno sehrinde “Prototipi Bizzarrini” adi altinda bir araba uretir.




1963'de Bizzarini, Iso Grifo A3/L (L =  Lusso Italyanca Luks anlamindadir.) modelini Renzo Rivolta icin dizayn eder. Renzo Rivolta o donemde Iso Rivolta GT modelini gelistirmek istemektedir.Arabanin govdesi, unlu Italyan dizayn sirketi Bertone' de calisan Giorgetto Giugiaro tarafindan tasarlanmistir. Bizzarrini ise ortaya mekanik aksam uzerindeki tecrubesini koymustur.

Bizzarrini, bu arabanin bir de yaris versiyonu olan A3/C modelininin de yapilmasini istiyordu.Sonucta gelistirilmis versiyon olarak "GTO", ortaya cikti,(kendisi Ferrari'de calisirken efsanevi Ferrari 250 GTO  modelini de gelistiren kisiydi.)Arabanin motoru 40 santimetre geri cekilmis,boylece A3/C ilk on-ortadan motorlu araba olma unvanini  elde etmisti.  Motoru tam oturtabilmek icin , torpidonun bir bolumu bile iptal edilmek zorunda kalinmisti.Hem A3/C , hem de GTO modelleri hemen hemen ayni zamanda uretime alinmisti.



Bizzarini A3/C-ustte



Bizzarini GTO-ustte


Ayni yil Bertone Grifo A3/L prototipini Turin Otomobil Fuari'nda sergilerken, ISO tamamen bitmemis olan yaris versiyonu olan ISO Grifo A3/C'yi sergiliyordu.Prototip  Dizayn uzerinde cesitli degisiklikler olurken ISO artik Grifo A3/L'nin seri uretimine konsantre oluyordu.Araba'nin on yuzunde hafif degisiklikler olurken ( daha az agresif bir gorunuse geciliyordu) yapilanlar,  o zamana kadar Gran Turismo model gaminda uretilen en guzel gorunuslu arabanin ortaya cikmasini sagliyordu.Boylece ortaya cikan cadde versiyonu  ISO Grifo GL , modifiye edilmis, hizli ve saglam Chevrolet Corvette 327cui V8 (5.4 L) motora sahip oluyordu.( 300 ve 350HP'lik versiyonlari vardi)

Motorlar Amerika'dan siparis ediliyordu, ama Italya'da ufak da olsa modifiye ediliyorlardi.400 HP guclu motoruyla  1000 kg'dan daha hafif olan araba 275km/h hizlara kadar cikabiliyordu.



ISO Grifo GL-ustte


Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #1 : Şubat 24, 2012, 02:54:58 ÖS »

Renzo Rivolta A3/L uzerine yogunlasirken, Giotto ise A3/C ile ugrasiyordu.Boylece ikisi arasinda giderek artan bir tansiyon ve anlasmazliklara varan problemler ortaya cikmaya basladi.Bu yuzden, Grifo GL Bresso'da uretilirken,A3/C  Piero Drogo’nun spor arabalar urerten Modena'dak fabrikasinda  Giotto’nun gozetiminde uretiliyordu.

1964'de  prototip Grifo A3/C Le Mans'da (Edgar Berney/Pierre Noblet pilotajinda)yaristi,fren problemleri disinda herhangi bir sorun yasanmadi, ama 2 saat pitstop'da kalmak zorunda kaldi.Sonucta, araba yarisi 14. sirada tamamladi.Boylece, bu sonuc yepyeni bir arabanin uretilmesi icin cesaret verirken,sadece 22 tane  Bizzarrini Grifo A3/C uretildi ve araba uretimi Renzo ile Bizzarini arasindaki anlasmazliklar yuzunden sona ermek zorunda kaldi. Sustum

Sonunda 1965'de  Giotto Bizzarrini ve Renzo Rivolta yollarini ayirdilar ve cadde versiyonlu Grifo GL ve yaris versiyonu Bizzarrini A3/C ayri ayri olarak birbirinden bagimsiz sekilde uretilmeye devam etti. Giotto  A3/C modelini gelistirdi ve sonucta Bizzarrini 5300 Strada ve Corsa modelleri ortaya cikti.. Ve boylece, Grifo ismi Bizzarrini tarafinda ortadan kayboldu..






Bizzarrini 5300 GT Strada-ustte



Bizzarrini 5300 Corsa-ustte

Bizzarrini, Bizzarrini Strada ve  Corsa modellerini Modena'da uretmeye devam etti.1966'da daha kucultulmus bir versiyon olan Bizzarrini 1900 “Europa,” uretilerek 1967 yilinda halka tanitildi.





Bizzarrini 1900 Europa-ustte


Bizzarrini 1900 Europa modelinin hemen hemen tum arabalarinda gelistirilmis Opel 1900 motorlar kullanilirken bazi modellerde ise Alfa Romeo motorlari vardi.Sadece 17 Europa modeli uretildi, boylelikle Europa modeli Bizzarrini markasi altinda uretilen en nadir modellerden biri oldu.Ama buna karsin en nadir model olan Barchetta versiyonlu P538 ise sadece 3 tane uretilmistir.




Bizzarrini P538-ustte


1969'da Bizzarrini fabrikasi iflas yuzunden kapanana kadar toplam 155 adet Bizzarrini Strada ve Corsa uretildi.Kalan tum yedek parcalar ve tum arabalar satildi.
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #2 : Şubat 24, 2012, 03:20:32 ÖS »

ISO GRIFO

Bu arada biz tekrar ISO GRIFO'ya donecek olursak; araba gelistirilmis 390HP'lik motoru ile 110km/h surate 1. vitesinde cikiyordu. Renzo Rivolta ayni zamanda sadece 1 tane uretilen Grifo A3/L Spyder modelini Cenevre otomobil fuarinda sergiledi.Iso Grifo GL'nin uretimi  1965 yilinda basladi.Ekim  1966'da Ilk GRIFO targa tavanli olarak Turin fuarinda gorucuye cikti.

1968'de  Grifo 7 Litri  Chevrolet'in  L71 big-block motoru ile uretime gecti.(427cui Tri-Power versiyon) 7 litre'lik bu motor araba'da degisiklikler yapilmasini gerektirdi, kaput uzerinde havalandirma deligi acilmak zorunda kalindi, cunku motor yuksekligi kaputun kapanmasina engel oluyordu.Motor 5,800 devirde 435 HP guc veriyordu ve fabrikasyon olarak 300 km/h surate cikabiliyordu.





1968 Grifo 7 Litri-ustte


1970 'de arabanin stilinde bir takim degisiklikler oldu, ozellikle on tarafta burun daha da alcaldi, kapanip acilan gizli far yapisi ortaya cikti.( Series II) Bu seride 4 tane targa tavanli araba uretildi ve 427 cui motor 454 cui motor ile degistirildi.Uretim 1972'de sonlandi.

1972'de  ISO daha kucuk boyutlu small block Ford BOSS  351 motorlari kullanmaya basladi.Bunlar ISO GRIFO'larin son modelleri idi.ISO sirketi petrol krizi ile beraber 1974 yilinda kapilarini kapatti.





Ford Motorlu ISO GRIFO'lar  daha buyuk ve yuksek kaput ustu havalandirmaya sahiptiler-ustte


Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
barbarossa

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 461

Veli Talha OĞUZ / İst. / 1963 Rekord


« Yanıtla #3 : Şubat 24, 2012, 03:41:16 ÖS »

süper bir paylaşım daha böyle bir arabadan haberim yoktu açıkcası ama gerçekten mükemmel bir birleşim olmuş amerikan ve italyan tarzı.
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #4 : Şubat 24, 2012, 03:52:47 ÖS »



ISO GRIFO A3/C-ustte



Bizzarrini GT 5300 Strada'nin Corvette Motoru





Bizzarrini Manta-ustte

Bizzarrini Manta, unlu dizaynir Giorgetto Giugiaro tarafindan tasarlanmis ilginc bir araba..Manta 1968'de yapilmis , direksiyonu ortada ve yanlarinda birer koltuk var.Bu araba yapisi ancak 20 yil sonra McLaren F1 tarafindan ornek alinmistir.Ortadan motorlu bu versiyon oldukca alcak tasarlanmistir..
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #5 : Şubat 24, 2012, 04:01:54 ÖS »









Ortada direksiyon ve yanlardaki ikili koltuk yapisi cok ilginc.. Karizmatik Karizmatik Karizmatik
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #6 : Şubat 24, 2012, 04:18:14 ÖS »







Corvette motorlar..
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
barbarossa

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 461

Veli Talha OĞUZ / İst. / 1963 Rekord


« Yanıtla #7 : Şubat 24, 2012, 04:20:33 ÖS »

ortadan motor aracın dengesini sağlamak için mi acaba savrulmayı önlemek maksadıyla?
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #8 : Şubat 24, 2012, 04:22:42 ÖS »

ortadan motor aracın dengesini sağlamak için mi acaba savrulmayı önlemek maksadıyla?

Tabiki, bu sekilde muthis bir  agirlik merkezi saglaniyor ve ustun bir yol tutus beraberinde geliyor..
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #9 : Şubat 24, 2012, 04:32:58 ÖS »









1968 ISO Grifo Spider
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
Sayfa: [1] 2  Hepsi   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines

HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu! İKOD Design by nar bilişim
Bu Sayfa 0.145 Saniyede 17 Sorgu ile Oluşturuldu