Duyurular: HIZ DEĞİL, HAZ İÇİN
www.ikod.org.tr
facebook.com/ikodklasik
twitter.com/ikodklasik
youtube.com/ikodklasik
instagram/ikodklasik
forum.ikod.org.tr
ikodklasik@gmail.com
*
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Mayıs 22, 2024, 05:56:41 ÖÖ


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!

Sayfa: 1 2 3 [Hepsi]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Tatra 87 1936-1950  (Okunma Sayısı 10843 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« : Ekim 02, 2013, 03:45:09 ÖS »



Ne zamandir aklimda Cekoslovaklarin unlu araba markasi hakkinda bir kac calisma yapmak; ama, ancak simdi firsat bulup yazabiliyorum.Tatra markasi altinda cok cesit ve model var ama, ben size o zamanlar icin siradisi olan  T87'den bahsetmek istiyorum..

Tatra T-87, II. Dunya Savasi sirasinda Alman subaylar tarafindan olaganustu yol tutus ve  suratli olmasindan dolayi, ozellikle otoban suruslerinde cok tutulan ve kullanilan bir arabadir.Arka tarafa yerlestirilmis 2.9 Lt hacmide, hava sogutmali, ustten egzantrikli 90 derece V8 bir motora sahip olan araba yaklasik 85 HP gucundedir.Bu motor sayesinde  yaklasik 100 mil'e (160 km/h) cikarken, ulastigi bu surat ile kendi sinifinda zamanindaki en hizli seri uretim arabalardan biri olmustur.ilk zamanlar, diger arabalarin yaklasik 2 kati benzin harcamaktayken (100 km'de 20 lt kadar.. Sustum  ) govdesinde yapilan gelistirmeler ve aerodinamik dizayn ozellikleri ile sonrasinda tuketim degerleri 12.5Lt /100 km'ye kadar dusmustur.



II. Dunya Savasindan sonra, 1950-1953 arasinda daha modern 2.5 Lt'lik V8 T603 kodlu motor kullanilmaya baslamistir.
Tatra 87 kendine ozgu, ozel bir govde sekline sahiptir. Ruzgar direncini en aza indirgeyen tipteki govde yapisi,Avusturyali Hans Ledwinka ve Alman Erich Übelacker tarafindan daha onceki model Tatra 77 baz alinarak gelistirilmistir.

Tatra T-87’nin arka kisminda yer alan kuyruk yapisi, arabanin uzerinden gecen hava akimini ikiye ayirarak yol tutusu iyilestirmektedir.Tatra T-87’nin hava surtunme katsayisi 1941’de yapilan testlerde  1/5 model uzerinde 0.24 olarak hesaplanirken, VW’in ruzgar tunellerinde 1979’da yapilan testlerinde 0.36 olarak tespit edilmistir.Yandan bakildiginda gorece kucuk yapili camlari oldugu goze carpmaktadir.Arka kuyruk yapisi, arka cam gorus acisini cok dusurmustur.Arabanin arka kismi , motor bakimlarinin yapilmasi icin tamamen acilabilmektedir.Arka kapilar duz acilirken, on kapilar ters acilmaktadir.



Ferdinand Porsche, Tatra T-87’den ve sonrasinda T-97’den  oldukca fazla etkilenmis, kendi dizayni  duz 4 silindirli olan ve VW kaplumbaga modelinde kullanilan motoru yuzunden Tatra tarafindan dava edilmistir.1940’lardaki  satis fiyati 25,000 Isvicre Frangi olan arabanin o fiyatla bugunku degeri yaklasik olarak 125,000 USD civarindadir.
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #1 : Ekim 02, 2013, 03:50:18 ÖS »







Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #2 : Ekim 02, 2013, 03:53:02 ÖS »



Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #3 : Ekim 02, 2013, 03:56:51 ÖS »









Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #4 : Ekim 02, 2013, 04:19:46 ÖS »




Tucker, 1948'de Torpedo modelini uretirken, buyuk olcude Tatra T87'den etkilenmis.. ( onde taraftaki direksiyona duyarli 3. far ve arkadan hava sogutmali motor fikri, aerodinamik farkliliklar vb. )

Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #5 : Ekim 02, 2013, 04:24:52 ÖS »





Aerodinamik govde sekli denince akla, Amerikan arabalar da  ilk once bu anlamda calismalar yapan ve uretime gecen  1936 Chrysler Airflow geliyor hemen..   Hatta Tatra T87  ile Airflow'un jant yapilari birbirine cok benziyor..
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #6 : Ekim 03, 2013, 07:40:46 ÖÖ »

Cok ilginc oldugunu dusunerek yaptigim bu paylasima, ne bir ekleme,ne bir yorum  ne de bir tesekkur bile yok.. Masum Sustum Sustum Bazen, kendi kendime duvarlarla konusuyormusum gibi geliyor..
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
Virtue
Erdem

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 442



« Yanıtla #7 : Ekim 03, 2013, 08:12:12 ÖÖ »

Serdar Abi, lütfen böyle düşünme; ben her gün foruma bakamasam da senin paylaşımlarına özellikle yorum yazmaya çalışıyorum. Sonuçta emek ve zaman harcayarak yaptığın bu paylaşımlar eminim ki sadece benim için değil pek çok üye için çok kıymetli.

Araca gelecek olursak daha önce ismini bile duymamıştım. Dizayn olarak hiç de fena değilmiş, ayrıca senin paylaşımlarınla düşünüyorum abi; İrlandalılar Shamrock, Çekler Tatra yapmışlar; keşke biz de Devrim'i daha uzun soluklu yaşatabilseydik... Bu harika paylaşım için de çok teşekkürler
Kayıtlı
classic61
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3862


MELİH KAYIRAN Moskova


« Yanıtla #8 : Ekim 03, 2013, 10:39:59 ÖÖ »

Enteresan bir araba hakkındaki çalışma ve paylaşım için teşekkürler. Arabanın önden görünüşü ne kadar VW'a benziyor diye düşünürken, Ferdinand Porsche ustadın zaten bu modelden esinlendiğinin metinde yazılı olduğunu gördüm. 

1936 Chrysler Airflow da zaten paylaşılmıştı. Hatırlatayım 




Kayıtlı

56 Chevy ve bir yerlerde 84 Caprice SW olacak...
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #9 : Ekim 03, 2013, 10:43:10 ÖÖ »

...
1936 Chrysler Airflow da zaten paylaşılmıştı. Hatırlatayım 


Evet, Airflow evdeki garajinda misil misil uyuyor su an..
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #10 : Ekim 03, 2013, 10:45:47 ÖÖ »

Serdar Abi, lütfen böyle düşünme; ben her gün foruma bakamasam da senin paylaşımlarına özellikle yorum yazmaya çalışıyorum. Sonuçta emek ve zaman harcayarak yaptığın bu paylaşımlar eminim ki sadece benim için değil pek çok üye için çok kıymetli.
.......

Sagol Erdem, monologlardan cok karsilikli diyaloglar onemli.. Bilgiler paylastikca cogalir, degerlenir.. Kahkaha Karizmatik
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
KemalAkel

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10466


- C H E V R O L E T -


« Yanıtla #11 : Ekim 03, 2013, 10:53:21 ÖÖ »

Evet Serdar lütfen öyle düşünme...
Şahsım adına söyleyeyim; ben hiç birini kaçırmıyorum ve sonuna kadar okuyorum.
Sitede hazırcılık aldı başını gidiyor. Gerek resim gerekse bilgi paylaşımında bulunan sayısı belli.
Ortaya pek bilinmeyen bir arabanın resimleri eklendi mi onun gizlice takip edilip soruşturulması da ayrı.
Bir bakıma hissedilen zihniyet; "Oh ne güzel birileri hem çalıyor, hem de oynuyor ve biz eğleniyoruz" gibi düşünülmüş kavramı akıla geliyor.
                                                  --O--

Tatra markasını bilmeme rağmen acaba daha evvelinde TR'de hiç varmıydı bilmiyorum.
Paylaşım ve bilgilendirme için teşekkürler...

Kayıtlı
umut_sl

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 219

Umut Bayram / TEKİRDAĞ


« Yanıtla #12 : Ekim 03, 2013, 11:44:02 ÖÖ »

Serdar bey,emeklerinize sağlık,maalesef Tatra 1997 de üretimini bitirmiş.o seneki araçlara göre oldukça teknolojik bir aracı varmış,arkada 37 ekran televizyonu bile olan makam aracı dahi yapmış,ama günümüz rekabetine dayanamayarak o da tarihin tozlu sayfalarında yerini almış.
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #13 : Ekim 03, 2013, 11:52:21 ÖÖ »

....
Sitede hazırcılık aldı başını gidiyor. Gerek resim gerekse bilgi paylaşımında bulunan sayısı belli.
...................
Bir bakıma hissedilen zihniyet; "Oh ne güzel birileri hem çalıyor, hem de oynuyor ve biz eğleniyoruz" gibi düşünülmüş kavramı akıla geliyor.
....
Kemal agabey,
Ayni seyleri dusunuyor ve soyluyoruz, herkes hazirci oldu. Forum sayfalarinin teknik alt yapisi yuzunden facebook yada Twitter gibi resim paylasmak o kadar kolay degil,o anlamda burada forum sayfalarinda paylasilmayan bir suru seyin facebook uzerinden paylasildigini goruyorum. ( Her ne kadar isim olmaz desem de, ucundan bucagindan biraz bende facebook'a bulasip gundemi takip etmeye calisiyorum) Ama buna karsin, burada paylasilan bir suru seyin de orada paylasilmadigini da biliyorum. Amacim bu ortamda karsilikli paylasimlarin cogalmasi yonunde..Turkiye'de Klasik Otomobil konusunda bu kadar cok, renkli , guncel ve detayli bir bilgi paylasiminin oldugu baska bir forum ortami oldugunu hic sanmiyorum. Ama yukarida bahsettigin nedenler yuzunden  bu ortamin yavas yavas ortadan kaybolmaya baslamasindan endise ediyorum..Hepsi bu..
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
mustang_tutkusu

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1097


Bayram


« Yanıtla #14 : Ekim 03, 2013, 12:28:27 ÖS »

Forum sitesinin altyapısı değiştirilerek facebook da olduğu gibi direkt bilgisayar klasöründen fotoğraf seçip yüklemek çok basit olur ve katılımı çogaltır
Tabi bu bir fikir
Kayıtlı

nasib eylemezse MÂBUD neylesin sultan mahmut
ozseymen
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 467


Şemsettin Özseymen - 55 Chevy Belair


« Yanıtla #15 : Ekim 03, 2013, 12:33:03 ÖS »

Serdar'cığım,
Ellerine ve emeğine sağlık. Buradan fotoğraf paylaşmanın ne kadar emek sarf ettiren bir iş olduğunu kabul etmek lazım, bunu yaşayanlar iyi bilir.
Buradan fotoğraf yükleme işini daha basitleştiremiyoruz değil mi ?  Facebook  gibi olsa eminim tercih nedeni olur zira burası bir kütüphane bana göre ve o emekler ve detaylar burada saklanmalı.
Kayıtlı

Three can keep a secret..........if TWO are dead!!
Bir sırı üç kişi saklayabilir.......... eğer ikisi ölüyse!!
Virtue
Erdem

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 442



« Yanıtla #16 : Ekim 03, 2013, 12:42:36 ÖS »

Fotoğraf paylaşımı direkt klasörden olsa bence de harika olurdu Örneğin evdeki bilgisayarımda 'yolda rastlanan klasikler' ve 'kurtarılması gerekenler' başlıklarına uygun 4-5 resim var; photobucket'a bugün-yarın yüklerim derken kaç zaman geçti. Serdar Abi, teknik olarak böyle bir olanak var mı acaba, yani direkt yükleme şansı?
Kayıtlı
umut_sl

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 219

Umut Bayram / TEKİRDAĞ


« Yanıtla #17 : Ekim 03, 2013, 01:41:58 ÖS »

aynen katılıyorum,benimde elimde olan yollarda rastlanan klasikler ve kurtarılması gerekenlerle ilgili resimler var,ama resim yüklemek burada çok sıkıntılı,o yüzden Serdar bey i birkaç defa rahatsız etmek zorunda kaldım.Resim yüklemek kolay olsa daha da canlanır diye düşünüyorum.biz Türkuno sitemizde kullanımı kolay bir resim yükleme programı kullanıyoruz.
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #18 : Ekim 03, 2013, 02:59:54 ÖS »

Bunlarin hepsini daha onceden ben de dusundum, ama sunu bilinki mevcut alt yapida boyle bir sey mumkun degil, sadece bizim websitesi degil, hemen hemen  benzer platformu kullanan tum forumlar ayni sekilde ve ayni mantikla calisiyor. Fotograflari once net uzerinde bu hizmeti veren bir global online depolama sitesine yukluyorsunuz, sonra oradan aldiginiz linki buraya tasiyorsunuz. Esasinda forum alt yapisi bir anlamda ayna, yani esas goruntu baska bir yerden buraya yansiyor..

Zahmetli bir is oldugunu hepimiz biliyoruz, ama lutfen devam.. Bu platform Semsi agabey'in dedigin gibi adeta bir kutuphane, o yuzden asil merkez burasi olmali, yansimalarinin baska platformlarda ve alanlarda olmasi sorun degil.. Karizmatik Karizmatik Sirf uygulama zorlugu yuzunden paylasimlarinizdan vazgecmeyin..Biraz daha gayret, biraz daha ozveri ve emege saygi lutfen.. Kahkaha
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
KemalAkel

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10466


- C H E V R O L E T -


« Yanıtla #19 : Ekim 04, 2013, 09:55:56 ÖÖ »

Tatra 80 Landaulet 1931–35

Kayıtlı
BEYZ66
Kadir Uğurluel

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 952



« Yanıtla #20 : Ekim 07, 2013, 04:41:32 ÖS »

Merhaba ; Serdar abi kadar geniş ve detaylı olmasada bende daha önce tatra ile ilgili bişeyler karalamıştım .


http://forum.ikod.org.tr/index.php?topic=769.msg42597#msg42597
Kayıtlı
Akenatons

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 77

O&O


« Yanıtla #21 : Şubat 10, 2014, 12:53:51 ÖS »

Wikipedia da araçların sürtünme katsayılarıyla ilgili bir linkte ilk defa rastlamıştım bu araca. Kendi zamanının en düşük rd katsayısına sahip aracı olarak gösteriliyordu.

Sizin emeğiniz ve paylaşımınız da gerçekten mükemmle olmuş her zamanki gibi.
Kayıtlı
ozcan_erdinc

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 333


ÖZCAN ERDİNÇ


« Yanıtla #22 : Şubat 13, 2014, 12:24:46 ÖS »

Paylaşım için teşekkür ederim serdar ciddi anlamda vakit ve zaman ayırıyorsun ve alınmakta haklısın. Bizler hazıra alışkın löp lokmayı seven insanlar olduk sanırım. Kendi adıma bu konuda sana özür ve teşekkür borçluyum hakkını helal et.. Tatra ile babam ve ağabeyim ile beraber tır kullanmaya başladığım zamanlarda çekoslovakya da görme şansına sahip olmuştum. 1990 yılında o zaman ne marka olduğunu bir türlü çözememiştim her halde Rus arabası diye düşünmüştüm. Polis ve itfaiyede çok kullanılıyordu otobanlarda görüyordum daha sonra babama sorduğumda tatra olduğunu ve v8 motoru var deyince dahada ilgimi çeken bir araba olmuştu, ama o zamanlar yeni modellerini görme imkanına sahip olmuştum şimdi 1930 yıllara ait modellerinide sizin sayenizde tanıdık tekrar emeğiniz ve harcadığınız zamandan ötürü teşekkür ederim.
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #23 : Ağustos 21, 2015, 02:03:14 ÖS »






Tatra 603  1959-1962
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
Sayfa: 1 2 3 [Hepsi]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines

HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu! İKOD Design by nar bilişim
Bu Sayfa 0.072 Saniyede 20 Sorgu ile Oluşturuldu