Duyurular: HIZ DEĞİL, HAZ İÇİN
www.ikod.org.tr
facebook.com/ikodklasik
twitter.com/ikodklasik
youtube.com/ikodklasik
instagram/ikodklasik
forum.ikod.org.tr
ikodklasik@gmail.com
*
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Mayıs 22, 2024, 03:05:44 ÖÖ


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!

Sayfa: [1] 2 3  Hepsi   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Mercury Cougar Dosyasi  (Okunma Sayısı 10479 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« : Eylül 17, 2013, 06:05:38 ÖS »

Mercury Cougar; Ford’un Lincoln-Mercury bolumu tarafindan 1967-2002 yillari arasinda uretilmis bir modelidir.
Diger tum Mercury alt modellerinde oldugu gibi, Cougar modelinde de Ford markasinda kullanilan temel platform kullanilmisitir.Orjinalinde  kullanilan platform onceki jenerasyonlarda Mustang iken sonradan Thunderbird olmus, hatta en son jenerasyon da Ford Mondeo alt yapisi kullanilmistir.


 
Cougar, Mercury marka imajinin yerlesmesi ve toplumda yer edinmesi icin uzun yillar yararli olmus, reklamlarda satis yerlerinde Amerikan Dag Aslani   figuru kullanilmistir. Ozellikle 1970’li yillarda, hanim modeller ve Dag Aslanlari tum brosurlerde yerlerini almislardir.


 
1967-1973 yillari arasinda tum Cougar’lar Ford’un  Dearborn  Michigan fabrikalarinda uretilmistir.1968-1969 yillarinda  Milpitas, California’daki San Jose fabrikasinda ,1974-1997 yillarinda ise Lorain , Ohio ‘daki fabrikalarda uretilmistir.

Birinci Jenerasyon (1967–1970)

Cougar modelinin uretiliyor olmasi, Mercury markasina Pony Car sinifinda yeni bir modelin varligini saglamistir. Ford Mustang ve  Ford Thunderbird modelleri arasinda  Cougar , Mercury markasi altinda bir performans makinesi olarak yerini aliyordu.
Cougar iki model’de  (baz model ve XR-7) ve tek bir govde tipinde (2 kapi coupe) satisa cikmisti.Motor secenekleri; 200 HP  289 cui 2 bare V8  ve 335 HP 390 cui  4 bare V8 olarak sunulmustu, GT kod adli fark yaratan performans paketi  hem baz hem de XR-7 modellerinde alinabiliyordu,GT paketinde 390 cui V8 motor , iyilestirilmis yol tutus ve diger performans gelistirmeleri bulunuyordu.

1967 Cougar, T-7 kodu ile 30 Eylul 1966 tarihinde  satisa cikti. Araba, ilk jenerasyon 1967 model Mustang’in yeni bir bakis acisi ile makyajli hale getirilmesi sonucu ortaya cikti. Fakat, Mustang’den 7.6 cm  daha uzun bir tekerlek arasi mesafeye ve kaporta aksaminda farkli camurluklara sahipti. On tarafta, gizli farlar ile beraber yukaridan asagiya inen kucuk barlar  on izgaranin cok dikkat cekici hale gelmesini saglamistir.Izgara; bu yapisi ile, zaman zaman elektrikli tras makinesi olarak bile adlandirilmistir.


Arka tarafta, on izgaraya benzer bir yapi goze carpiyordu, arka plakanin iki yaninda yine on izgaraya benzeyen ve arka stop lambalari kaplayan kucuk bir izgara vardi,hatta bir cok yonden Thunderbird’un arka yapisini da andiriyordu. Arabaya, Amerikan halkina farkli gelen Mustang’den farkli olarak,ozellikle  daha Avrupali bir hava verilmeye calisilmistir. Baz model ve daha luks XR-7 modeli disinda  daha sportif GT performans paketi de secenekler arasindaydi. XR-7 alt modelinde ahsap kaplamali torpido, siyah ic zeminli gosterge tablosu, basustu konsolu , opsiyonel Merc-O-Matic otomatik sanziman secilmisse yerden cakma vites kolu ve deri/vinil kaplama ic aksam goze carpiyordu.

GT performans paketi Ford’un 390 cui FE serisi big blok V8 motoru ile beraber secilebiliyordu.Ayrica, bunlar ile beraber, agirlastirilmis motoru dengelemek icin gelistirilmis bir suspansiyon ve daha iyi bir yol tutus saglayan on takim, daha guclu frenler , daha iyi lastikler ve motorun nefes almasini kolaylastiran daha genis bir egzost yapisi vardi.

Cougar, Amerikan otomotiv endustrisinde cok onemli bir yere sahip olan Motor Trend dergisi tarafindan yapilan degerlendirmeler sonucunda  1967 yilinda “Yilin Arabasi”    secilmistir.


Cougar 7 yil boyunca Mustang’in ikizi olarak uretilmeye devam etmis,daha iyi bir muscle car olarak adlandirilmistir.

1970 model yilinda modaci Pauline Trigere tarafindan yaratilan bir ekol ile degisik desenli bir vinil tavan ve koltuk dosemesi opsiyonu ortaya cikmistir.(Houndstooth) Bu secenek sadece tavan yada koltuk alinabilir sekliyle secilirken, istenirse hem tavan hem de koltuk kombinasyonu beraber alinabiliyordu.










1969-1973 yillari arasinda Convertible modeller satisa sunulmustur.
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #1 : Eylül 17, 2013, 06:06:34 ÖS »

Uretimin ikinci yilinda cok fazla bir degisiklik yoktur.Yapilan  degisikliklerden bazilari , 1968  yilindan itibaren Federal guvenlik birimi tarafindan zorunlu hale getirilen side marker adi verilen on ve arka camurluklarda yer alan guvenlik lambalari ve carpma aninda katlanarak surucuyu koruyan direksiyon yapisidir.Fakat en onemli degisiklik, kaputun altinda gerceklestirilmis olup XR-7 modelinin performansini arttiran motor degisikligidir. 210  HP guc ureten 302 cui 2 barel karburatorlu  V8 motor tum XR-7 ve ilk jenerasyon Cougar’larda standart motor olmustur.

Bununla beraber,opsiyon listesine 3 yeni motor dahil edilmistir. 230 HP, 302 cui, 4 barel  V8,  335 HP  428 cui 4 barel V8 ve  390 HP 427cui 4 barel V8.

Mercury,  marka olarak Cougar modelinin bir performans araci olarak anilmasi icin cok ciddi calismalar icine girmistir. XR7-G, ( Mercury yaris takimindan  Dan Gurney tarafindan adlandirilmistir) tamamen performans odakli olarak tasarlanmis; kaput uzerinde havalandirma delikleri, Lucas marka sis farlari ve kaput uzerinde gozuken pim seklinde yaris kilitlerine sahiptir.



XR7-G modeli ustte

Motor secenekleri sadece 302 cui , 390 cui ve 428 cui V8’lerden olusuyordu.Toplam 619 tane  XR7-G uretilmis, bunlarin icinde sadece 14 tanesi 428 cui V8 motora sahiptir.1968 yilinin ortalarinda 7.0 L GT-E paketi opsiyonel olarak sunulmaya baslamistir.Bu paket icinde 427 cui V8 motorlar vardi. 428 Cobra Jet Ram Air modelleri 1 Nisan 1968 tarihinden itibaren GT-E paketi icinde yer almaya basladilar.Her ne kadar bu motor 335 HP olarak lanse edilse de fabrikasyon motorlar 410 HP guce kadar cikiyordu.

Toplam 394 GT-E uretildi, bunlardan 357 tanesi 427 cui V8,37 tanesi ise 428 cui V8 motorlar ile donatilmisti.GT-E modelinde on disk frenler standart olarak yer aliyordu.





Mercury Cougar GTE modeli -ustte


Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #2 : Eylül 17, 2013, 07:27:56 ÖS »






1969 model Cougar’da, uretimin 3.yilinda olmanin getirdigi bir takim degisiklikler goze carpmaktadir.Yepyeni bir convertible govde tip  artik Cougar model gaminda istenirse standart, istenirse XR-7 pakeri ile alinabilecek sekilde yerini almistir. Bu modeler o donemde cok populer oldular, gunumuzde de 67-70 yillari arasinda uretilen convertible govde tipindeki bu arabalar koleksiyonerler arasinda oldukca aranan modellerdir.





Dis kisimda goze carpan en buyuk degisiklik; on izgaranin Klasik dikey telli gorunumunun yatay cizgili gorunume donusmesidir.Ram Air emme manifold icin kaput ustu delikler ve arka spoyler opsiyon listesine eklenmistir.Yeni bir performans paketi ortaya cikarken eskilerden bir cogu ortadan kalkmistir.( XR-7G  ve 7.0-L GT-E  uygulamadan kaldirilmis, fakat 390 cui ve 428 cui  V8 motorlar kalmistir.) 290 HP 351 cui Windsor V8  motor, secenekler arasina eklenmistir.Ilk defa olarak Eliminator  performans paketi uygulamaya alinmistir.



351 cui  4 barel V8 standart motordur.390 cui V8, 428 cui  CJ V8  ve Boss 302 cui V8 motorlar opsiyon listesindedir. Eliminator en ust Cougar versiyonuydu ve  siyah on izgara, ozel yan cizgiler, on ve arka spoyler, ozel Ram Air  emme manifoldu, performans suspansiyonlari ve yol tutusu iyilestiren bir takim ozellikler ile goze carpiyordu.Cok degisik ve dikkat cekici renkler kullanilmisti (beyaz,acik mavi metalik,yaris turuncusu ve acik sari )

Sadece 2 Cougar 429 V8 ile donatilmisti ve bu ozellik uretilen tum Cougar’lar icinde onlari cok ozel kiliyordu.Bunlarin ikisi de fabrikasyon drag makineleri idi.( "Fast Eddie" Schartman ve  "Dyno" Don Nicholson.)




Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #3 : Eylül 17, 2013, 07:30:05 ÖS »

1970 model yilinda  Cougar’in goruntusu 1969 modele cok benziyordu, fakat yine de ic ve dis aksamda bir takim degisiklikler olmustu.Kaputun on kisminda adeta bir gaga gibi uzanan yeni bolum ile birlikte tekrardan 1967 ve 1968 modellerde olan elektrikli tras makinesi gorunumlu on izgaraya geri donus oldu.




Federal guvenlik yasalari geregi, kontak direksiyon kolonu uzerine alinarak kitlenebilmesi saglandi. 300 HP  351cui "Cleveland" V8 ilk defa olarak opsiyon listesine girdi, boylece Ford’da kullanilan Cleveland ve  Windsor motorlar Cougar’da da kullanilir hale geldi.390 cui FE motor artik opsiyon listesinde degildi, ama Boss 302 ve  428CJ hala istenilirse alinabiliyordu.



351 cui Cleveland Motor-ustte

Ilk jenerrasyonda toplam uretim rakamlari : 1967 150,893 , 1968 113,720,  1969 100,069 ,1970  72,343 adet








1970 Mercury Cougar Eliminator –Ustte



Meshur 428 CJ  motor-ustte
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #4 : Eylül 18, 2013, 09:25:30 ÖÖ »

Ikinci Jenerasyon (1971–1973)




Model yillari 1971–1973
Amerika fabrikalari: Dearborn, Michigan
Govde sekilleri : 2 kapili coupe ve convertible
Kullanilan Motorlar
351 cu in (5.8 L) Windsor V8
351 cu in (5.8 L) Cleveland V8
429 cu in (7.0 L) Super Cobra Jet V8.
Tekerlekler arasi mesafe112.0 in (2,845 mm)

1971 model yilinda  Cougar yeniden dizayn edildi, agirligi azaltildi ve bir onceki modele gore tekerlekler arasi mesafe yaklasik 2.5 cm uzatildi, bu sekliyle G.M.’un orta sinif 2 kapili coupe modellerine benzedi.On tarafta artik adeta portlek gozlere benzeyen ve artik gizli on izgara altina saklanmayan 4 far goze carpiyordu.Ortadaki izgara parcasi daha genis bir hale gelmisti.Arka cam kuculdu, tavan yapisi degisti, tavandan arkaya dogru iki tarafta adeta bir ray gibi uzanan cikintili bir  dizayn ortaya cikti. Arka stop yapisi da tamamen degisti.Convertible  tekrar XR-7 ve GT paketleri ile geri dondu.Eliminator paket artik uretilmiyordu, fakat Ram Air opsiyonu hala vardi.Motor kompartimani gozden gecirildi, biraz daha buyutuldu.






1972 yilina gelindiginde Amerikan muscle car pazari adeta degisime ugradi ve neredeyse sonlandi.Artik o cok guclu motorlar ve yuksek tork ralamlari ortada gorunmuyordu.Ureticiler net tekerlege aktarilan gucu belirtmek zorundaydilar, boylelikle tum motorlarin urettigi gucler goreceli olarak eskiye oranla daha dusuk rakamlari gosteriyordu.Buna bagli olarak buyuk hacimli motorlar yavas yavas ortadan kalkiyordu, dunyayi saran petrol krizi onlari da yakindan etkilemisti.429 cui Super Cobra Jet V8 artik opsiyon listesinde  degildi.Standart motor 163 HP 351 Cleveland 2 barel V8  yada 266 HP 351C 4 barel  Cobra Jet V8 olabiliyordu. Onun disinda Cougar 1971 model ile hemen hemen ayniydi.Sadece bir kac kucuk trim degisikligi vardi.Boylelikle buyuk motorlu performansin on planda oldugu muscle car sinifi artik yavas yavas yok oluyordu.







1973 yilina gelindiginde, on izgara ve arka stop yapisinda yapilan kucuk bir kac degisiklik disinda Cougar bir onceki model yili ile asagi yukari ayniydi. Ama 1973  model Cougar Mustang’in baz alinarak uretildigi son model yilidir.Bu yil ayni zamanda convertible govde tipinin uretildi son model yili olmustur. (Acik mavi/beyaz  renklerdeki Cougar XR-7 convertible Ford Motor Sirketi tarafindan uetilen son Cougar convertible otomobildir.)



1974 model yili icin bir cok degisilik tasarlanmisti. Motor gucleri kademeli olarak dusus tredini koruyor, Federal yasalar, egzost emisyonu ve cevreyi kirletme konularina daha duyarli bir hale geliyor, butun bunlar V8 motorlari zorluyordu.Ama motor secenekleri 1972’den beri degismiyordu.



Ikinci jenerasyon toplam uretim rakamlari : 1971 62,864, 1972  53,702, 1973 60,628
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
chevrolet60
Tayfun AKGÜN
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4012


Ne mutlu TÜRKÜM diyene!


« Yanıtla #5 : Eylül 18, 2013, 12:14:51 ÖS »

Peki ben birşey sormak istiyorum Serdar abi, acaba Ford'un Cleveland ve Windsor motorları arasında bir fark var mı, neden aynı hacimde iki ayrı isimli motor var ?
Kayıtlı

Cezam müebbet aşk, tek sorun Impalasızlık...
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #6 : Eylül 18, 2013, 12:42:11 ÖS »

Peki ben birşey sormak istiyorum Serdar abi, acaba Ford'un Cleveland ve Windsor motorları arasında bir fark var mı, neden aynı hacimde iki ayrı isimli motor var ?
Ford 351 cui Motorlar
Ford Motor Company tarafindan 351 cui hacminde 1960'lardan baslayarak 1990'lara kadar gecen sure icinde 2 ayri isimde motor uretilmistir Windsor 351'ler  Windsor, Ontario, Kanada'da  uretilirken,  Cleveland 351'ler  Cleveland, Ohio motor fabrikasinda uretilmislerdir.
Cleveland
351 cui Cleveland motor Ford'un 335 serisi kucuk blok motorlarinin bir parcasi idiler.Daha buyuk emme manifoldu ve buyuk siboplari sayesinde daha yuksek guc elde edilirken, bu motor bu yuzden Windsor'dan daha yuksek devirlere cikabiliyordu.Bu  motorlarda 14 mm bujiler kullaniliyordu.
Windsor
351 cui  Windsor daha kucuk piston baslarina ve emme manifoldlarina  sahipti.Bu motorlarda 5/8 inchlik siradan bujiler kullaniliyordu.Cleveland'in aksine eksantrik zinciri kullaniliyor ve radyator hortumu direkt olarak emme manifolduna baglaniyordu.
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
ozseymen
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 467


Şemsettin Özseymen - 55 Chevy Belair


« Yanıtla #7 : Eylül 18, 2013, 01:17:22 ÖS »

Serdar'ım, kütüphanem..
Ellerine sağlık. Bizleri bilgilendirmek adına, yine çok çalışmışsın
Kayıtlı

Three can keep a secret..........if TWO are dead!!
Bir sırı üç kişi saklayabilir.......... eğer ikisi ölüyse!!
chevrolet60
Tayfun AKGÜN
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4012


Ne mutlu TÜRKÜM diyene!


« Yanıtla #8 : Eylül 18, 2013, 01:33:22 ÖS »

Serdar'ım, kütüphanem..
Ellerine sağlık. Bizleri bilgilendirmek adına, yine çok çalışmışsın

Vallahi öyle okumak büyük keyif...Ellerine sağlık Serdar abi.
Kayıtlı

Cezam müebbet aşk, tek sorun Impalasızlık...
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #9 : Eylül 18, 2013, 02:32:03 ÖS »

Ucuncu Jenerasyon (1974–1976)
 
Model yillari 1974–1976
Uretim fabrikasi:Amerika  Lorain, Ohio
Govde Tipi: 2 kapili coupe
Motor secenekleri
351 cu in (5.8 L) V8
400 cu in (6.6 L) V8
460 cu in (7.5 L) V8
Tekerlekler arasi mesafe : 114.0 in (2,896 mm)





1974 model yili ile beraber  Cougar Mustang bazli uretimden vazgecerek yeni bir platform ile beraber kisisel luks sinif icin uretilirken, daha genis ve buyuk Mercury Montego/Ford Torino sasesi uzerine oturtulmaya baslanmisti.(Ford Elite modeli ile hemen hemen ikiz bir uretime baslanmisti.)





1974 Ford Elite modeli-ustte

Tekerlekler arasi  mesafe 114 (2,896 mm)  inch’e cikti ve 1970’lerde kuculmeye giden diger arabalarin aksine, Cougar’da  bir buyume goruldu.Bu yillar,luks Mustang’in bitisi ve Cougar’in kucuk bir Thunderbird  olarak anilmaya basladigi yillar haline geldi. TV reklamlarinda bile Cougar ile  Lincoln Continental Mark IV karsilastirilmaya baslandi, Farah Fawcett’in(kendisini benim yasimdaki arkadaslarimiz  Charlie’nin Melekleri dizisinde Gill karakteri olarak iyi hatirlarlar-Topragi bol olsun..) 1975 yilinda oynadigi reklam filmi o donemlerde cok ilgi cekmistir.( Lincoln Mark ile yan yana duran Cougar dag aslani ile karsilikli olarak bir araya gelmis, opsiyonel sunulan sunroof’da bu reklam filminde ozellikle on plana cikarilmistir.)

Video icin

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=sxIT0xKinVE






Cougar orta sinif kisisel luks sinif arabasi olarak ,G.M.’un Chevrolet Monte Carlo ve Pontiac Grand Prix modelleri ile pazarda rekabet etmeye baslar.1974 yilinda G.M. bunyesindeki tum markalar bu sinifa birer marka ve model surerek rekabet ortamini iyice kizistirirlar.Bu siniftaki satis rakamlari ve talep, tum araba ureticilerinin ayni kategoride araba uretmesine sebep olur.

Yeni Cougar’da onde 3 parca izgara vardir, on kaput uzerinde Jaguar markasinin sembolune benzeyen bir dag aslani figuru yer alir.O donemde yeni yeni moda olan ama kisiel luks araba kategorisinde pek rastlanmayan yuvarlak olmayan Opera Camlar bu modelde yerini almistir. Bu govde sekli 3 yil boyunca degismemistir ve bu zaman zarfinda uretilen tum Cougar’lar XR-7 paketlidir.



C sutunundaki yuvarlak olamayan Opera camlar gercekten ilginc.-ustte



1976 Cougar-ustte

Cougar  ayni zamanda daha buyuk bir govde yapisina gectigi icin ic  kisimda da bir takim degisiklikler olmustur.Thunderbird ve Mark IV ile ortak bir takim benzerlikler 3 modelin de Ford ana markasi altinda  kisisel luks sinifta uretilmesinin bir sonucudur.

1974-1976 yillari arasinda standart 351 cui V8 motorlar, opsiyonel olarak, cok nadir uretilen Q-Code 351 Cobra Jet V8, ayrica 400 cui ve 460 cui V8 motorlar vardi. Bu donemde manual sanziman tamamen ortadan kalkti ve tum arabalar otomatik hale geldi.



Q code 351 cui V8 motor-ustte

2. jenerasyon ic kisimda, standart yekpare  kumas veya vinil kumas karisimi koltuklar vardi.Opsiyonel olarak  vinil yada deri tekli on koltujklar  ve orta konsol yer aliyordu.

1975 ‘de , Cougar XR-7 daha luks ozellikleri bunyesinde barindirmaya basladi ve cita daha da yukarilara tasindi.Fakat yeni ozellikler eklendikce araba daha da agirlasiyordu.1967 yili ile 1975 model yillari karsilastirildiginda,arabanin yaklasik olarak 450kg daha da agirlastigi goruluyordu.Araba agirlasip buyuse de, talep hala fazlaydi ve insanlar Cougar almak istiyorlardi, satis rakamlari artiyordu.Performans tutkunlari icin , yuksek performansli arka aks ve kilitli diferansiyel opsiyon listesinde kalmaya devam etti. Standart motor 2 barel,148 HP  351 cui Windsor iken, 158 HP 400 cui 2 barel V8 ve 216 HP 460 cui 4 barel V8 motorlar opsiyonel idi.

1975 model Cougar hemen hemen hic bir degisim gostermeden 1976 model yilina girdi.Yeni govde sekli 1977 model yili ile beraber gelecekti.Sadece ufak tefek trim farkliliklari oldu,motor secenekleri aynen kaldi, ama yuksek performansli arka aks ve kilitli diferansiyel  opsiyon listesinden kaldirildi.

3. Jenerasyon toplam uretim adetleri :1974 91,670, 1975 62,987, 1976 83,765
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
Sayfa: [1] 2 3  Hepsi   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines

HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu! İKOD Design by nar bilişim
Bu Sayfa 0.05 Saniyede 18 Sorgu ile Oluşturuldu