Mercury Cougar; Ford’un Lincoln-Mercury bolumu tarafindan 1967-2002 yillari arasinda uretilmis bir modelidir.
Diger tum Mercury alt modellerinde oldugu gibi, Cougar modelinde de Ford markasinda kullanilan temel platform kullanilmisitir.Orjinalinde kullanilan platform onceki jenerasyonlarda Mustang iken sonradan Thunderbird olmus, hatta en son jenerasyon da Ford Mondeo alt yapisi kullanilmistir.
Cougar, Mercury marka imajinin yerlesmesi ve toplumda yer edinmesi icin uzun yillar yararli olmus, reklamlarda satis yerlerinde
Amerikan Dag Aslani figuru kullanilmistir. Ozellikle 1970’li yillarda, hanim modeller ve Dag Aslanlari tum brosurlerde yerlerini almislardir.
1967-1973 yillari arasinda tum Cougar’lar Ford’un Dearborn Michigan fabrikalarinda uretilmistir.1968-1969 yillarinda Milpitas, California’daki San Jose fabrikasinda ,1974-1997 yillarinda ise Lorain , Ohio ‘daki fabrikalarda uretilmistir.
Birinci Jenerasyon (1967–1970)Cougar modelinin uretiliyor olmasi, Mercury markasina Pony Car sinifinda yeni bir modelin varligini saglamistir. Ford Mustang ve Ford Thunderbird modelleri arasinda Cougar , Mercury markasi altinda bir performans makinesi olarak yerini aliyordu.
Cougar iki model’de (baz model ve XR-7) ve tek bir govde tipinde (2 kapi coupe) satisa cikmisti.Motor secenekleri; 200 HP 289 cui 2 bare V8 ve 335 HP 390 cui 4 bare V8 olarak sunulmustu, GT kod adli fark yaratan performans paketi hem baz hem de XR-7 modellerinde alinabiliyordu,GT paketinde 390 cui V8 motor , iyilestirilmis yol tutus ve diger performans gelistirmeleri bulunuyordu.
1967 Cougar, T-7 kodu ile 30 Eylul 1966 tarihinde satisa cikti. Araba, ilk jenerasyon 1967 model Mustang’in yeni bir bakis acisi ile makyajli hale getirilmesi sonucu ortaya cikti. Fakat, Mustang’den 7.6 cm daha uzun bir tekerlek arasi mesafeye ve kaporta aksaminda farkli camurluklara sahipti. On tarafta, gizli farlar ile beraber yukaridan asagiya inen kucuk barlar on izgaranin cok dikkat cekici hale gelmesini saglamistir.Izgara; bu yapisi ile, zaman zaman elektrikli tras makinesi olarak bile adlandirilmistir.
Arka tarafta, on izgaraya benzer bir yapi goze carpiyordu, arka plakanin iki yaninda yine on izgaraya benzeyen ve arka stop lambalari kaplayan kucuk bir izgara vardi,hatta bir cok yonden Thunderbird’un arka yapisini da andiriyordu. Arabaya, Amerikan halkina farkli gelen Mustang’den farkli olarak,ozellikle daha Avrupali bir hava verilmeye calisilmistir. Baz model ve daha luks XR-7 modeli disinda daha sportif GT performans paketi de secenekler arasindaydi. XR-7 alt modelinde ahsap kaplamali torpido, siyah ic zeminli gosterge tablosu, basustu konsolu , opsiyonel Merc-O-Matic otomatik sanziman secilmisse yerden cakma vites kolu ve deri/vinil kaplama ic aksam goze carpiyordu.
GT performans paketi Ford’un 390 cui FE serisi big blok V8 motoru ile beraber secilebiliyordu.Ayrica, bunlar ile beraber, agirlastirilmis motoru dengelemek icin gelistirilmis bir suspansiyon ve daha iyi bir yol tutus saglayan on takim, daha guclu frenler , daha iyi lastikler ve motorun nefes almasini kolaylastiran daha genis bir egzost yapisi vardi.
Cougar, Amerikan otomotiv endustrisinde cok onemli bir yere sahip olan Motor Trend dergisi tarafindan yapilan degerlendirmeler sonucunda 1967 yilinda
“Yilin Arabasi” secilmistir.
Cougar 7 yil boyunca Mustang’in ikizi olarak uretilmeye devam etmis,daha iyi bir muscle car olarak adlandirilmistir.
1970 model yilinda modaci Pauline Trigere tarafindan yaratilan bir ekol ile degisik desenli bir vinil tavan ve koltuk dosemesi opsiyonu ortaya cikmistir.(Houndstooth) Bu secenek sadece tavan yada koltuk alinabilir sekliyle secilirken, istenirse hem tavan hem de koltuk kombinasyonu beraber alinabiliyordu.
1969-1973 yillari arasinda Convertible modeller satisa sunulmustur.