bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« : Ocak 15, 2009, 02:39:08 ÖS » |
|
1959 yilinda G.M. Chevrolet markasi icin calisan toplam 32 Uretim tesisi ve montaj fabrikasi vardi.Bunlardan 20 tanesi uretim merkezi, geri kalan 12 tanesi ise montaj merkezleri idi.Buna gore; URETIM FABRIKALARIBay City, Michigan Buffalo, New York Cleveland Passenger Transmission Cleveland Pressed Metal Detroit Forge Detroit Gear and Axle Flint Frame and Stamping Flint Motor Flint Pressed Metal Flint Engine Indianapolis Commercial Body Livonia Spring and Bumper (Michigan) Muncie, Indiana Saginaw Grey Iron Foundry (Michigan) Saginaw Service (Michigan) Saginaw Transmission (Michigan) Toledo Passenger Transmission Tonawanda Forge (New York) Tonawanda Motor (New York) Tonawanda Foundry (New York) MONTAJ MERKEZLERI Atlanta, Georgia Baltimore, Maryland Bloomfield, New Jersey Flint, Michigan Janesville, Wisconsin Kansas City, Missouri Los Angeles, California Norwood, Ohio Oakland, California St. Louis, Missouri Tarrytown, New York ipsilanti, Michigan
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
BORNOVALI
KAAN AKKAYA
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 911
İzmir\Bornova
|
|
« Yanıtla #1 : Temmuz 14, 2010, 11:31:14 ÖÖ » |
|
|
|
|
Kayıtlı
|
]
|
|
|
CADDYFAST
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 569
CENGİZ YAŞAR
|
|
« Yanıtla #2 : Temmuz 14, 2010, 12:30:14 ÖS » |
|
EMİNİM RESİMLER ÇOK GÜZELDİR,ACABA SADECE BANAMI AÇILMIYOR?
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
BORNOVALI
KAAN AKKAYA
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 911
İzmir\Bornova
|
|
« Yanıtla #3 : Temmuz 14, 2010, 12:35:40 ÖS » |
|
Benim eklediğimmi yoksa serdar abinin eklediği resimden bahsediyorsunuz
|
|
|
Kayıtlı
|
]
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #4 : Temmuz 14, 2010, 03:01:44 ÖS » |
|
EMİNİM RESİMLER ÇOK GÜZELDİR,ACABA SADECE BANAMI AÇILMIYOR?
Cengiz selam, BU calismalar oldukca eski, vakti zamaninda link aldigim ana sitede zamanla olusan degisiklikler yuzunden resim linkleri bozuluyor( adreslerini degistirebiliyorlar) Uyarin uzerine yeni linklerini ekledim, artik yeniden gozukuyorlar. Ne yazik ki zaman zaman eski calismalarima donup baktigimda, buyuk cogunlugunda bahsettigim neden yuzunden resimlerde sorunlar yasaniyor...
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #5 : Temmuz 14, 2010, 03:24:11 ÖS » |
|
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #6 : Temmuz 14, 2010, 03:36:47 ÖS » |
|
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
CADDYFAST
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 569
CENGİZ YAŞAR
|
|
« Yanıtla #7 : Temmuz 14, 2010, 06:04:04 ÖS » |
|
TEŞEKKÜRLER SERDAR.
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
sinan eren
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 906
|
|
« Yanıtla #8 : Temmuz 14, 2010, 11:10:02 ÖS » |
|
Serdar abim, Yine herzaman olduğu gibi paylaşımın çok güzel ellerine sağlık.
Sinan
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
sekerbay
Savaş Şekerbay / ANKARA
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 698
|
|
« Yanıtla #9 : Temmuz 14, 2010, 11:13:51 ÖS » |
|
yoksa 59 u leylekler mi getirdi...
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
chevrolet60
Tayfun AKGÜN
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 4012
Ne mutlu TÜRKÜM diyene!
|
|
« Yanıtla #10 : Temmuz 15, 2010, 10:20:27 ÖÖ » |
|
|
|
|
Kayıtlı
|
Cezam müebbet aşk, tek sorun Impalasızlık...
|
|
|
carpe diem
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 34
Turan DEMİRER
|
|
« Yanıtla #11 : Temmuz 16, 2010, 08:27:02 ÖS » |
|
Mükemmel bir paylaşım. Teşekkürler
|
|
|
Kayıtlı
|
VW Type-1 1967 1300
|
|
|
egurgen
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 587
|
|
« Yanıtla #12 : Ekim 28, 2010, 10:56:22 ÖS » |
|
serdar bey 59 chevroletin üretildiği fabr.resimlerinden çok etkilendim. bütün chevroletleri seviyorum ama galiba 59-60 lar en güzeli.... merak ettim o yıllarda üretilen pıck-up larda ( apache ) bu bantlarda mı üretiliyordu acaba ?
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
Serhat Atan
Serhat Atan
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 198
|
|
« Yanıtla #13 : Ekim 31, 2010, 02:47:47 ÖÖ » |
|
Eline sağlık Serdar abi.Yine arşivlik bir çalışma hazırlamışsın.
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
classic61
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 3862
MELİH KAYIRAN Moskova
|
|
« Yanıtla #14 : Aralık 25, 2010, 11:02:47 ÖÖ » |
|
Hazır bu günlerde 59'lar sıcak sıcak tartışılırken yeri geldi,
|
|
|
Kayıtlı
|
56 Chevy ve bir yerlerde 84 Caprice SW olacak...
|
|
|
KUBİLAY ALTINTOP
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 165
|
|
« Yanıtla #15 : Şubat 28, 2012, 01:17:37 ÖÖ » |
|
edit.
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
barbarossa
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 461
Veli Talha OĞUZ / İst. / 1963 Rekord
|
|
« Yanıtla #16 : Şubat 28, 2012, 09:33:43 ÖÖ » |
|
ahh ahh....
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
kosdag
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 529
MEHMET KÖSDAĞ
|
|
« Yanıtla #17 : Şubat 28, 2012, 02:06:24 ÖS » |
|
Arkadaşlar dikkatinizi çektimi fabrikada çalışan işçiler tek tip elbise giymiyorlar hatta sigara bile içen var. Ben buna benzerini 1977 senesinde Ingilterede çalışırken bile yaşadım. Aradan 18 sene gecmesine ragmen. Mehmet Kösdağ
|
|
|
Kayıtlı
|
Dünyada hiç kimse, hiçbirşeyi daha kötü yapmadan daha ucuza satamaz.
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #18 : Şubat 28, 2012, 03:46:45 ÖS » |
|
Kubilay bey paylasim icin cok tesekkurler. 59 Chevrolet'yi tasarlayan yada tasarim bolumunun basinda olan Harley Earl bana gore Amerikan otomotiv dunyasinda hatta tum otomobil endustrisinde gelmis gecmis en buyuk tasarim dahilerinden biridir. 59 Chevy tasarimi kendisinin G.M. bunyesinden emekli olmadan once basinda oldugu son projedir.Ama sizin soylediginiz gibi Asya'li bir kizin 59 chevy'nin arka dizayninda etkili oldugu yonunde somut bir bilgi yok, fakat zaman zaman bu konu baska yerlerde de karsima cikiyor, buyuk ihtimalle sehir efsanelerinde biri.. Bu konu daha oncesinde 2 sene kadar evvel yine forum sayfalarinda tartisilmisti. (asagidaki linkten ulasilabilir) http://forum.ikod.org.tr/index.php?topic=2804.0Erdogan Ceylan arkadasimiz'in bu konuda ekledigi "59 Chevy'nin tasarimi/dizayni ve ortaya cikmasi" ile ilgili video ektedir.(tekrar seyretmek de fayda var )
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #19 : Şubat 28, 2012, 04:13:33 ÖS » |
|
Yeri gelmisken, 59 Chevy'nin tarihi gelisimi ile ilgi bir kac laf etmekde fayda goruyorum:
Esasinda, 59 Chevy'nin hikayesi 1957 yilinda basliyor.G.M. dizayn bolumu basinda olan Harley Earl henuz piyasaya yeni cikan Chrysler urunlerini ve yeni modelleri gorunce biraz afallar ve korkuya kapilir.Tum arabalarda iri ve abartili kuyruklar vardir.Harley Earl bu arabalari gorunce mevcut 59 model calismalarinin tekrar gozden gecirilmesini istedi. G.M. yonetimi, Chrysler modellerini golgede/geride birakacak bir seyler yapmak isterken, Ford'un kendi modelleri kadar, hatta bazi yillar daha fazla satan modellerini gecmek istiyordu.G.M. bunyesinde 57 yili satis rakamlari, ( Chevrolet haric) musterilerin memnuniyetsizligini gosteriyordu.1958 yili icin araba stillerinde koklu degisiklikler yapmak icin cok gecti.Fakat bir sonraki yil ( 1959) icin simdiden bir seyler yapilabilirdi. 1959 model icin, 58 model sistemleri uzerindeki bir kac degisiklik ile dizaynirlar hemen hemen ayni motorlari ve ayni saseyi kullandilar, fakat kaporta aksamini tamamen degistirdiler.59 Chevy Harley Earl'un G.M.'den emekli olmadan once basinda oldugu son proje idi .Dizayn konusunda; devasa/abartili (Cadillac'taki kadar olmasada) kuyruk yapisinin karsimizi cikmasinda O'nun cok buyuk bir etkisi olmustur.
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #20 : Şubat 28, 2012, 04:26:55 ÖS » |
|
Arka kuyruk, duz bir yapida degildi, kelebek yada yarasa kanat seklinde adlandirilan bir yapi ile yere paralel fakat arka cam alt ortasindan yere dogru uzanan V seklindeydi. Arka stop lambalari Chevrolet markasinda hemen hemen bir ilk olarak; yekpare bir sekilde kedi gozu/gozyasi seklinde adlandirilmis ve kuyrugun hemen altinda tek renk kirmizi sekliyle yer almisti.(1960 yilindan itibaren baslayan ve sonraki uzun yillar devam eden, "teker teker ayri stop lambalari" yapisina gecis vardir.)Arabanin camlarinin sekli ve buyuklukleri gozle gorulur sekilde artmistir.Gorunurluk artmis,ama buna karsilik arabanin ic isisi daha onceki modellere gore daha sicak bir hal almistir. Model gamina hafif bir pikap olan El Camino (Station wagon baz alinarak gelistirilmistir.)eklenmis, yine 59 model yilinda Ford'un Ranchero modeline cevap olarak uretime gecmistir. (25,000 uzerinde El Camino uretilmis ve satilmistir.) Toplam 1959 Chevrolet uretimi 1.4 milyon adete ulasmis olup, oldukca etkileyici bir satis grafigi yakalanmistir.(1958 yilindaki uretim adetlerinden yaklasik olarak 200,000 fazla)
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #21 : Şubat 28, 2012, 04:42:39 ÖS » |
|
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
bigshark
İKOD ÜYESİ
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 14768
SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !
|
|
« Yanıtla #22 : Şubat 28, 2012, 04:45:59 ÖS » |
|
|
|
|
Kayıtlı
|
57 Chevy is the BEST!
|
|
|
Virtue
Erdem
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 442
|
|
« Yanıtla #23 : Mart 18, 2012, 01:29:42 ÖÖ » |
|
1959 Chevrolet konusunda verilen bilgiler ve resimler/video harika, ozellikle fabrika uretim resimleri ve video cok guzel; paylasim icin tesekkurler
|
|
|
Kayıtlı
|
|
|
|
|