Duyurular: HIZ DEĞİL, HAZ İÇİN
www.ikod.org.tr
facebook.com/ikodklasik
twitter.com/ikodklasik
youtube.com/ikodklasik
instagram/ikodklasik
forum.ikod.org.tr
ikodklasik@gmail.com
*
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Mayıs 17, 2024, 02:56:31 ÖS


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!

Sayfa: 1 2 3 ... 7 [Hepsi]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: BAŞBAKANLIK VE MALİYE BAKANLIKLARINA MTV KONUSUNDA BAŞVURU  (Okunma Sayısı 21097 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
İKOD
YÖNETİM

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4281


HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN...


Site
« : Kasım 30, 2010, 02:33:57 ÖS »

Sayın İKOD ve Klasikoto.org Üyeleri,
Derneğimiz Yönetimince, T.C Başbakanlık Bilgi İşlem Merkezi (BİMER) ve T.C Maliye Bakanlığı'na bugün yaptığımız yeni MTV uygulamalarına ilişkin başvuruların metni aşağıdaki gibidir..Kurumlardan gelecek olan yanıtlar en kısa sürede sizlerle paylaşılacaktır.
Bilgilerinize sunarız...


İstanbul, 30.11.2010


Konu:  2011 yılı itibarıyla Klasik Statüsündeki  Araçlara Uygulanması planlanan
           Motorlu Taşıtlar Vergisi Düzenlemeleri Hk.



Bünyesinde 2,618 üyenin bulunduğu ve tarihi taşıtları yaşatmak,gelecek nesillere aktarmak misyonuyla hareket eden bir derneğiz.. Dernek kuruluş amacımız, kullanıldıkları zamanlarda kendilerine özgü tasarım ve mekanikleri olan, geçmişe şahitlik etmiş ve şu an çok yüksek tarihi değerleri mevcut olan bu klasik araçları yarınlara taşıyabilmek için mücadele etmektir.
Malumunuz olduğu üzere, ağırlıklı olarak 1940-1970 yılları üretimleri olan bu araçlar,yıllardır T.C.Maliye Bakanlığı’na motor hacimlerinin diğer arabalara göre daha büyük olması nedeniyle çok ağır vergiler vermişler ve vermeye devam etmektedirler.Zaten,araçların günümüz koşullarında restorasyon süreçleri,muhafaza edilebilmeleri ve yürütülmeleri çok yüksek maliyetleri de beraberinde getirirken, bir de CO2 salınımı baz alınarak yapılacak yeni MTV düzenlemeleri ile günümüz araçlarına göre daha az çevreci motor ve ekipman karakterleri yüzünden daha yüksek oranda vergilendirilecek olmaları,bu araçları geleceğe taşıyabilme mücadelemize zarar verecek ve her geçen gün sayılarının maalesef azalmasına yol açacaktır.Bu durumda;gelecek kuşaklar bu tarihi,manevi ve kültürel değerlerden yoksun olacaklar ve otomobil teknolojisinin gelişim sürecini irdeleyememekle karşı karşıya kalacaklardır.Çıkarılması planlanan yeni MTV düzenlemeleri çerçevesinde baz alınacak kıstasları belirlerken,AB uyum programı ilkelerinin de göz önünde bulundurulacağı ve bu ülkelerde uygulanan benzer kriterlerin yeni yasaya yön vereceği düşünülmektedir.Bahsi geçen ülkelerde klasik araç sınıfına giren ve geçmişten geleceğe kültürel birer köprü vazifesi gören değerler özel statüde sayılmış ve kendilerine bir takım ayrıcalıklar tanınmıştır. Ayrıca bir çok Avrupa ülkesinde 25 yaş ve üstü bu araçlara çok ciddi vergi indirimleri uygulanmış veya muafiyetler sağlanmıştır.İlgili birimlerden talep ettiğimiz konular şunlardır:

-   01.01.2011 tarihinden sonra yürürlüğe girmesi beklenen yeni MTV oranları / düzenlemeleri itibariyle, klasik sınıfına giren 25 yaş ve üstü araçlarda kesinlikle vergi indirimine veya muafiyetine gidilmesi,
-   Gerekirse; trafikteki bu taşıtların belirlenmesinde TÜV muayenesi esnasında, “Klasik Araç” tespiti yapılması. (Klasik Araç kriterlerini belirlemek ve gerekirse her türlü bilirkişi/uzman desteğini derneğimiz tarafından verebiliriz.)
-   TÜV muayenesi esnasında yapılacak olan “Klasik Araç” tespitinin araç ruhsatlarına “Tarihi Taşıt” veya benzeri bir ifadeyle paraflanması,
-   Bu bilgiyi Trafik Şube Müdürlükleri’nin, Maliye Bakanlığı kanalıyla ,Gelirler İdaresi Başkanlığı’na iletmesi ve ilgili birimin araç kayıtlarını bu duruma göre düzenlemesi,
-   TÜV muayenesi sonrasında “Klasik Araç” tespiti yapılan araçlara,Trafik Şube Müdür lük’lerince “Tarihi Taşıt” veya benzeri paraflı farklı bir plaka tanzim edilmesi.

Yürürlüğe girmesi planlanan ve içeriği üzerinde çalışılan yeni MTV uygulamaları çerçevesinde; yukarıda bahsedilen konulara gereken  hassasiyetlerin gösterilmesini, talep edilmesi halinde bizleri ilgilendiren konularda yürütülen çalışmalara her türlü  yardım ve görüşleri ileteceğimizi, gelişmelerin tarafımıza en kısa sürede iletilmesini saygılarımızla arz ederiz.


İstanbul Klasik Otomobilciler Derneği (İKOD)
Balıklı Çırpıcı Yolu Küçük Oto Sanayi Sitesi No:143
Zeytinburnu - İstanbul / TÜRKİYE
Tel : 0.212.6654705
E.Mail : ikod@ikod.org.tr



Kayıtlı

hselcuk
Haşim Selçuk

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 611


BMW E21 323i, Dogleg, Recaro, Kamei, Kayseri..


« Yanıtla #1 : Kasım 30, 2010, 03:13:00 ÖS »

Çok güzel bir içerik olmuş, hazırlayanların ellerine sağlık, inşallah yankı bulur.. bekleyelim ve görelim.
Kayıtlı

Eden bulur... hiç şüphe yok...
SELCUKLU42

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 345


Abdullah Ener


« Yanıtla #2 : Kasım 30, 2010, 03:44:37 ÖS »

Ellerinize sağlık,inş. daha bu ilk adım olur,bu başvuruya sessiz kalınabileceğini sanmıyorum.tüm klasikoto ailesine hayırlar getirmesini temenni ederim.
Kayıtlı
umut
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1725


Lacivert Olmadan Sarı Sevilmez...


« Yanıtla #3 : Kasım 30, 2010, 03:46:37 ÖS »

Çok güzel bir metin umarım kulakarkası etmezler, bizi madur etmezler.
Emek verenlere kendi adıma teşekkür ederim.
Kayıtlı

Bir daha gel, gel Samsun' dan
Ahmet_Aytaf
05356323009

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 398


ASALETİN SİMGESİ


« Yanıtla #4 : Kasım 30, 2010, 05:27:26 ÖS »

Ellerinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş.İnşallah göz ardı etmezler ve yaşayan tarihlerin yaşamalarında bir nebzede olsa onlarında payı olur.
Kayıtlı

YaVaŞ ve ALçAkTaN SüZüLeReK!!!
IMPALA
egurgen

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 587


« Yanıtla #5 : Kasım 30, 2010, 06:24:31 ÖS »

İKOD-DERNEKTEKİ , KARDEŞLERİM , ARKADAŞLARIM DUYGULARIMA TERCÜMAN OLDUNUZ .
ÇOK ÇOK TEŞEKKÜRLER . ELLERİNİZE SAĞLIK .
BUNDAN SONRASI " HAYIRLISI OLSUN DİYELİM "
Kayıtlı
scelikkaleli
Serkan Çelikkaleli

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 276



« Yanıtla #6 : Aralık 01, 2010, 12:14:07 ÖS »

Umarım ilgilerini çeker.
Kayıtlı

Serkan Çelikkaleli

16 ZF 515
1977 Murat 131 - BURKOD üyesi
Gemlik-Bursa
1974
kerempaf
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 852


Kerem PAFLAKOĞLU


« Yanıtla #7 : Aralık 01, 2010, 04:13:54 ÖS »

inşallah gerekli hassasiyeti gösterirler...ellerinize sağlık
Kayıtlı

Kerem PAFLAKOĞLU
alpini
ALP DÜNDAR

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 264


1967 BMW 1600


« Yanıtla #8 : Aralık 01, 2010, 04:53:08 ÖS »

Tüm yardımı olanların ellerine sağlık....

Gerekli destek için de ne gerekirse....

Kolay gelsin,

ALP DÜNDAR
Kayıtlı
scelikkaleli
Serkan Çelikkaleli

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 276



« Yanıtla #9 : Aralık 01, 2010, 05:35:52 ÖS »

Ben de elimden gelen bir şey varsa yapmak isterim.Ortalık yeni nesil tipsiz otolara bırakılmamalı
Kayıtlı

Serkan Çelikkaleli

16 ZF 515
1977 Murat 131 - BURKOD üyesi
Gemlik-Bursa
1974
SELCUKLU42

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 345


Abdullah Ener


« Yanıtla #10 : Aralık 01, 2010, 07:31:07 ÖS »

Biz bu güzel gelişmeleri yazışırken az önce kardeş bir sitedeki yazışmalara tanık oldum.Arka stopları kırmızı olduğu için TÜV amerikan araçlarını istasyondan geri çevirmeye başlamış.Bu işle on gündür uğraşan arkadaşlarımız var,ne şefleri,ne müdürleri kalmış konuştukları ikna edememişler.Gidin sanayide stop camlarına turuncu cam[sinyal kısmına]  taktırın diyolarmış.Bu arabaların stoplarının, fabrika üretimi orijinal olduğunu söyleselerde kimseyi ikna edememişler.En sonunda birisi, arabana muayenesiz bin o zaman demiş.Şimdi ilgili yerlerin telefonunu yazıp herkesi telefon açmaya davet ediyolar bu olumsuz, mantıksız davranış için.Bakalım başımıza daha neler çıkacak.
Kayıtlı
egurgen

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 587


« Yanıtla #11 : Aralık 01, 2010, 08:30:54 ÖS »

ASLINDA ABDULLAH İLE DOĞUHANIN BAHSETTİKLERİ ÖRNEKLER DE DÜŞÜNDÜRÜCÜ...
TÜV KENDİ İÇİNDEDE BİRAZ ACELEYE GETİRİLEREK KURULDU.
ALT YAPISI VE PERSONEL EĞİTİMLERİ NE YAZIKKİ TÜM ARABALAR İÇİN YETERLİ DEĞİL..
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #12 : Aralık 01, 2010, 09:20:04 ÖS »

Böyle bir şeyi ilk defa duyuyorum. 2011 model herhangi bir Amerikan'ın arka stop lambalarında bile turuncu/sarı sinyal camı yoktur. Amerikan federal güvenlik yasaları başından beri bu konuyu böyle kabul etmiştir. Hatta bu yüzden AB ülkelerinde aynı konu tartışılmış ve bazı ülkeler bu konuda özel üretm istemişlerdir.Amerika'da yaşayanlar bile bu konuyu kendi içlerinde tartışmışlardır. Sarı/turuncu sinyal lambasının trafikde daha görünür olduğu bence de doğru, ama orjinal fabrikasyon üretiminde tamamen kırmızı yapılmış bir stop lambası için eski köye yeni adet getirir gibi bu olmaz bunun sarı olması lazım demek bence abesle iştigalden başka bir şey değil.
Tüm Amerikan arabalarının Türkiye'ye ithalinde TSE kurallarına uymuyor diye ithalatın engellenmesi lazım o zaman..Araçlar uygunluk belgesi alıp trafiğe çıkmasınlar..
Bence hangi istasyon bu konuda keyfi uygulama yapıyorsa lütfen bildirin, yetkili kişilerle bizzat bir de ben görüşeyim..
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
SELCUKLU42

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 345


Abdullah Ener


« Yanıtla #13 : Aralık 01, 2010, 09:38:54 ÖS »

Serdar bey,bu engelle karşılaşan arkadaşımızın değişik model ve  markalarda onbir adet amerikan aracı var.Tekrar tekrar değişik araçlarını istasyona götürüyor ve aynı sonucu alıyor.Tüvtürk ve ulaştırma bakanlığını on gündür telefonla ayağa kaldırmış.Tüvtürk yetkilisi müdürün söylediği ulaştırma bakanlığının böyle bir karar aldığı ve yapabilecekleri birşey olmadığı sorunun bakanlıkla halledilmesi yönünde.Arkadaşımız tüm amerikan camiasındanda yardım talebinde bulunuyor konuyla alakalı.Metnin tamamını aktarırdım ama başka bir siteden alıntı yapmak istemedim.
Tüvtürk tel-0212 444 80 08

Ulaştırma bakanlığı tel-0312 203 1950-57-58
fax-0312 397 40 96
Kayıtlı
KemalAkel

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10466


- C H E V R O L E T -


« Yanıtla #14 : Aralık 01, 2010, 10:07:40 ÖS »

...Metnin tamamını aktarırdım ama başka bir siteden alıntı yapmak istemedim.

Abdullah aslında bahsettiğin sitede bizim ortak duygularla hareket ettiğimiz bir site. Hepsi arkadaşımız.

O konunun alıntısını ben yapayım.. (Konuyu değiştirmek olmasın..)


Alıntı sahibi: mustangbahadir
Bildiğiniz üzere 6 adet mustang ve yine 5 adet ayrı ayrı markalarda amerikan araçlarım var. Yaklasık 2 ay önce  1966 model mustangımı tüvtürk muaynesine soktum aracım  fren ayarı bozuk oldugundan ve el fren telının olmamasından muaynede takıldı. bende  fren ayarını ve el fren telını yaptırıp tekrar soktum ve hemen onay verıp gecırdıler. sırasıyla dıger arabalarımında muaynelerını yaptırmak ıcın randevu aldım  fakat önceden  tecrubem oldugu için 1995 model mustang cobra aracımı muayneye gıtmeden fren ayarı far ayarı  ve bunun gıbı seylerı yaptırıp muayneye oyle girdim arabamda hıc bir kusur bulunmadı  bir kerede muayneden gecmesı gerekıyordu  fakat  buldukları tek kusur  ( TABIKI BU ONLARA GORE KUSUR  BIZE VE DIGER TUM DUNYADA YASAYAN INSANLAR ICIN OLMASI GEREKEN NORMAL BIRSEY) mustang marka amerıkan arabamın arka sinyal lambaları  kırmızı yanıyormus  yeni alınan bir karara göre  butun arabaların arka sınyallerının turuncu yanması gerekıyormus yoksa muayneden gecemıyormus.muaynedekı elemanın bıze soyledıgı aynen şudur ,arabanızın arka sınyallerını turuncu yaptırıp getırın aracınız muayneden gecmıyor takıldı,  bızde aynen su sekılde konustuk arabamız orjınal bır amerıkan arabasıdır ustunde ne goruyorsanız fabrıkanın  koydugu seylerdır  kırmızı sınyallerı bız yaptırmadık bu bır mustang ve bu tıp amerıkanlarda arka sınyal lambaları aynı zamanda park ve stop lambası oldugundan kırmızı yanar. arka stoplarda 2 renk vardır  kırmızı (stop, park, sinyal)   beyaz (geri vites)   bu arabanın orjınalı budur bunun turuncusu dunyada yoktur  uretılmıyor bulmamız ımkansızdır. fakat bu açıklamayı yapmamız işe yaramadı gecırmedıler. arka sınyallerı turuncu yaptırın getırın dedıler sacma sapan bırsey ortaya sundular elektırıkcıye gıdın tesısat cekıp turuncu ampul taksın dedıler  . arabamızın orjınallıgını bozdurup uyduruk bır elektırıkcıde yaptırılacak sonradan takma olan turuncu ampullerı  farkalarıma bır seılde monte ettırebılırsek muayneden gecebılecegını soyledıler. BENDE ARACIMI ALDIM ELEKTIRIKCILERI GEZDIM HIC BIR ELEKTIRIKCI BOYLE BIRSEY YAPAMAYACAGINI YAPSADA OLMAYACAGINI  VE BU ARABANIN RISKINE GIREMEYECEGINI  TESISATIN BASKA SEYLEREDE ZARAR VEREBILECEGINI SOYLEDI. TUVTURKU ARADIM SIKAYET ETTIM   TELEFON NUMARAMI ALDILAR VE BANA GERI DONECEKLERINI SOYLEDILER  1 GUN SONRA ARADILAR. BENI ARAYAN TUVTURKUN BILMEMNE MUDURUDUR KENDINI BANA TANITTI VE  KONU ILE ILGILI GUNDE 100 LERCE TELEFON ALDIGINI VE AMERIKAN ARABALARININ TURKIYE STANDARTLARINA UYMADIGIN BUNLARIN ARKA SINYALLERININ KIRMIZI YANDIGINI VE BUNADA ULAŞTIRMA BAKANLIGININ IZIN VERMEDIGINI SOYLEDI . BENDE NE YAPMAMIZ GEREKTIGINI SORDUM  BANA DEDIKI TURUNCU STOP LAMBALARI ALIN TAKIN DEDI BENDE BU STOP LAMBALARI TUM DUNYADA KIRMIZI AMERIKA BUNUN TURUNCUSUNU URETMIYOR   OYLE BIRSEYIM IMKANSIZ OLDUGUNU SOYLEDIM VE TEKRAR SORDUM NE YAPMALIYIM?? BANA DEDIGI TEKSEY  MUAYNESIZ BINECEKSINIZ YAPACAK BIRSEY YOK  YADA ULAŞTIRMA BAKANLIGINA  ŞIKAYETLERINIZI FAX YOLUYLA YADA TELEFON YOLUYLA BILDIRIN BELKI BU KANUNU GERI  CEKER VE ARABANIZA MUAYNE YAPTIRABILIRSINIZ DEDI. BENDE MUAYNESIZ NASIL BINECEGIMI 2 CEVIRMEDE ARABAMI BAGLAYACAKLARINI   VE  MUAYNEYE SEVKETECEKLERINI VE YINE MUAYNEDEN GECMEYIP TAKILACAGINI SOYLEDIM  BASIMA BOYLE BIRSEY GELIRSENE YAPACAGIM ARABAYI YAKACAKMIYIM DEDIM??? BANA GULEREK ÖYLE GOZUKUYOR DEDI.  BU KONUSMANIN ERTESI GUNU SILVERADO MARKA  AMERIKAN KAMYONETIMI BU SEFER  BASKA BIR MUAYNE ISTASYONUNA GONDERDIM BAKALIM BASKA YERDE BASKA BIR AMERIKAN GECECEKMI DIYE DENEMEK ISTEDIM  FAKAT MALESEF SILVERADO ARABAMDA ARKA SINYALLERININ KIRMIZI YANMASINDAN MUAYNEDE TAKILDI. BU SAÇMALIĞA SON VERMEK ICIN LUTFEN TUM AMERIKAN SAHIPLERI ASAGIDA VERDIGIM  TUVTURK TELEFONLARINA  VE ULAŞTIRMA BAKANLIGI TELEFON VE MAIL ADRESLERINE SIKAYETTE BULUNUNUZ BIRLIKTEN KUVVET DOGAR   SIMDI BU SIKAYETI YAPMAZSAK  ILERIDE HEPIMIZ BU KONU YUZUNDEN DAHADA COK YORULACAGIZ. BEN BU KONU ILE 10 GUNDUR UGRASIYORUM BUTUN  TUVTURK YETKILERINI VE ULASTIMA BAKANLIGINDAKI YETKILILERI AYAGA KALDIRDIM  GUNDE 10 KEZ TELEFONDA ARAYIP KONUSTUM  HERKES SIKAYETTE BULUNURSA ANCAK O ZAMAN  BELKI  YANLIS ANLAMADINIZ EVET BELKI DEGISEBILECEGINI SOYLUYORLAR  
HEPINIZE SIMDIDEN TESEKKUR EDERIM

TUVTURK 0212  444 80  08     ( DAHİLİ NO: 0  )
                    info@tuvturk.com.tr

TC: ULAŞTIRMA BAKANLIĞI :Telefon :    444 24 07

 Tel:0 312 203 19 50-57-58-82    _    0312 203 10 00
 Faks:0 312 397 40 96 ...
Kayıtlı
umut
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1725


Lacivert Olmadan Sarı Sevilmez...


« Yanıtla #15 : Aralık 01, 2010, 10:30:57 ÖS »

Benzini dert, vergisi dert, ustası dert, parçası dert bir de şimdi saçma sapan yasalarla uğraşıyoruz yok turuncu sinyal, yok emisyon...
Beddua edeceğimize amerikancı ol inşallah diyelim bundan sonra.
Kayıtlı

Bir daha gel, gel Samsun' dan
demodek
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1075


İLKER TAYALI


Site
« Yanıtla #16 : Aralık 01, 2010, 11:01:00 ÖS »

Merhabalar,
Ben konuyu arkadaşım olan TUVTURK İstanbul operasyon müdürüne mail attım. Yarın detaylı bilgiyi alır sizlere dönerim.
Bu konuda İKOD olarak tüm imkanlarımızı kullanacağız.
İLKER TAYALI
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #17 : Aralık 02, 2010, 09:11:52 ÖÖ »

Dun aksamdan beri arastirmadigim, okumadigim yonetmelik kalmadi.   Sustum Sustum

•(Araç Muayene İstasyonları Yönetmeliği (Ulaştırma Bakanlığı)
• 2918 Sayılı Trafik Kanunu (Emniyet Genel Müdürlüğü)
• Karayolları Trafik Yönetmeliği (Emniyet Genel Müdürlüğü)
• Tip Onay Yönetmelikleri (Sanayi ve Ticaret Bakanlığı)
• AİTM Hakkında Yönetmelik (Sanayi ve Ticaret Bakanlığı)
• 96/96/EC Araç muayene istasyonlarının açılması ve işletilmesine yönelik direktif (Avrupa
Birliği)

Fakat halihazirda fabrikasyon kirmizi sinyal lambasi olan Amerikan araclari icin agir kusur sayilarak muayenesinin yapilmamasi gerektigi ile ilgili bir bilgi, madde ve duzenlemeye rastlamadim.

TUV-TURK'un agir kusur saydigi ve arac muayenesini yapmadigi sinyal lambalari ile ilgili bolumleri asagida dikkatinize sunuyorum.

446 Sinyal lambaları: kısmen yanmıyor/ön/arka/yan lambaların pozisyonu hatalı
447 Sinyal lambaları: tamamen yanmıyor veya yok
450 Sinyal lambaları: hatalı yanıyor
452 Sinyal lambaları: montaj alanı yanlış/ hatalı boyanmış
453 Sinyal lambaları: sinyal şalteri çalışmıyor/kol kırılmış


Sizlerin de gordugu gibi, konu ile tek alakali oldugunu dusundugum 452hata kodlu durumda bir keyfi uygulama olabilir.Yani orjinal fabrikasyon arka stop/sinyal lambalari turuncu/sari olan bir arabanin lambalari boyanmis ( eskiden modifiye meraklisi gencler arka stop lambasina kadin corabi gecirirlerdi, lamba siyah gozuksun diye, sonrada hafif siyaha boyanmaya basladi, son zamanlarda komple kirmiziya boyayanlar cogaldi, buyuk olasilikla Amerikan arabalarini taklit amaciyla. Bunlarin hepsi tabii sinyal lambalarinin da orjinal rengini degistirecek seyler.) ise, 452 hata koduyla agir kusur sayip muayene yapilmayabilir. Ama, orjinal fabrikasyon sinyal lambasi kirmizi olan , sonradan tadilat yapilmamis/boyanmamis bir sinyal lambasi icin bu maddeye dayanarak muayene yapilmamasi anlasilir bir gerekce degildir.Bahsi gecen ornekde arkadasimizin arabasi 452 hata kodu yuzunden agir kusurlu sayilarak muayene edilmemis ise, tamamen keyfi ve yanlis bir uygulama ile karsi karsiyayiz demektir.Bu konunun acikliga kavusmasi lazim.Bu arkadasimiz ile kontaga gecip, muayene yapilmamasinin dayandirildigi TUVTURK hata kodunun sorabilir misiniz??

Bugun hem TUVTURK, hem de Ulastirma Bakanligi bunyesindeki ilgili kisiler ile konuyu gorusecegim. (Dogru kisileri ; beni anlayacak , ayni dili konusabildigimiz insanlari bulabilirsem tabii   )

Bu arada Ilker'in yaptigi girisimin de sonucunu sanirim bugun aliriz. Bence onemli bir konu, cunku bugun bu arkadasimizin basina gelen sey, yarin hepimizin basina gelebilir...


Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
BEYZ66
Kadir Uğurluel

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 952



« Yanıtla #18 : Aralık 02, 2010, 09:47:39 ÖÖ »

Dun aksamdan beri arastirmadigim, okumadigim yonetmelik kalmadi.  Sustum Sustum

•(Araç Muayene İstasyonları Yönetmeliği (Ulaştırma Bakanlığı)
• 2918 Sayılı Trafik Kanunu (Emniyet Genel Müdürlüğü)
• Karayolları Trafik Yönetmeliği (Emniyet Genel Müdürlüğü)
• Tip Onay Yönetmelikleri (Sanayi ve Ticaret Bakanlığı)
• AİTM Hakkında Yönetmelik (Sanayi ve Ticaret Bakanlığı)
• 96/96/EC Araç muayene istasyonlarının açılması ve işletilmesine yönelik direktif (Avrupa
Birliği)

Fakat halihazirda fabrikasyon kirmizi sinyal lambasi olan Amerikan araclari icin agir kusur sayilarak muayenesinin yapilmamasi gerektigi ile ilgili bir bilgi, madde ve duzenlemeye rastlamadim.

TUV-TURK'un agir kusur saydigi ve arac muayenesini yapmadigi sinyal lambalari ile ilgili bolumleri asagida dikkatinize sunuyorum.

446 Sinyal lambaları: kısmen yanmıyor/ön/arka/yan lambaların pozisyonu hatalı
447 Sinyal lambaları: tamamen yanmıyor veya yok
450 Sinyal lambaları: hatalı yanıyor
452 Sinyal lambaları: montaj alanı yanlış/ hatalı boyanmış
453 Sinyal lambaları: sinyal şalteri çalışmıyor/kol kırılmış


Sizlerin de gordugu gibi, konu ile tek alakali oldugunu dusundugum 452hata kodlu durumda bir keyfi uygulama olabilir.Yani orjinal fabrikasyon arka stop/sinyal lambalari turuncu/sari olan bir arabanin lambalari boyanmis ( eskiden modifiye meraklisi gencler arka stop lambasina kadin corabi gecirirlerdi, lamba siyah gozuksun diye, sonrada hafif siyaha boyanmaya basladi, son zamanlarda komple kirmiziya boyayanlar cogaldi, buyuk olasilikla Amerikan arabalarini taklit amaciyla. Bunlarin hepsi tabii sinyal lambalarinin da orjinal rengini degistirecek seyler.) ise, 452 hata koduyla agir kusur sayip muayene yapilmayabilir. Ama, orjinal fabrikasyon sinyal lambasi kirmizi olan , sonradan tadilat yapilmamis/boyanmamis bir sinyal lambasi icin bu maddeye dayanarak muayene yapilmamasi anlasilir bir gerekce degildir.Bahsi gecen ornekde arkadasimizin arabasi 452 hata kodu yuzunden agir kusurlu sayilarak muayene edilmemis ise, tamamen keyfi ve yanlis bir uygulama ile karsi karsiyayiz demektir.Bu konunun acikliga kavusmasi lazim.Bu arkadasimiz ile konatag gecip, muayene yapilmamasinin dayandirildigi TUVTURK hata kodunun sorabilir misiniz??

Bugun hem TUVTURK, hem de Ulastirma Bakanligi bunyesindeki ilgili kisiler ile konuyu gorusecegim. (Dogru kisileri ; beni anlayacak , ayni dili konusabildigimiz insanlari bulabilirsem tabii  )

Bu arada Ilker'in yaptigi girisimin de sonucunu sanirim bugun aliriz. Bence onemli bir konu, cunku bugun bu arkadasimizin basina gelen sey, yarin hepimizin basina gelebilir...




Abi seni ayakta alkışlıyorum .
Kayıtlı
umut
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1725


Lacivert Olmadan Sarı Sevilmez...


« Yanıtla #19 : Aralık 02, 2010, 10:35:44 ÖÖ »

Serdar Abi yönetmelik muhtemelen yeni çıktı ve tüm istasyonlara duyurusu yapıldı ancak daha internetten güncelleme yapılmadığından göremiyor olabiliriz.

Geçen yıl bu zamanlar benim caprice'i muayeneden geçirmeye çalışıyordum. Dudullu'da muayeneyi yapan tekniker o kadar hasmane bir tutum içindeydi ki geçirmemek için elinden geleni yapıyor,  herşeye kusur yazıyordu eğer o zaman bu turuncu sinyal camı yönetmeliği yürürlükte olsaydı kesinlikle beni de geçirmezdi.
Kayıtlı

Bir daha gel, gel Samsun' dan
umut
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1725


Lacivert Olmadan Sarı Sevilmez...


« Yanıtla #20 : Aralık 02, 2010, 10:40:39 ÖÖ »

Ayrıca 65'i ilk aldığımda üstünde olan yerli stop lambası camları var, güneşten renkleri turuncuya dönmüştü  olmadı muyeneye giderken dış taraflara onları takarım  muayeneden sonra da yine kırmızıları
Kayıtlı

Bir daha gel, gel Samsun' dan
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #21 : Aralık 02, 2010, 11:16:54 ÖÖ »

Serdar Abi yönetmelik muhtemelen yeni çıktı ve tüm istasyonlara duyurusu yapıldı ancak daha internetten güncelleme yapılmadığından göremiyor olabiliriz.

Geçen yıl bu zamanlar benim caprice'i muayeneden geçirmeye çalışıyordum. Dudullu'da muayeneyi yapan tekniker o kadar hasmane bir tutum içindeydi ki geçirmemek için elinden geleni yapıyor,  herşeye kusur yazıyordu eğer o zaman bu turuncu sinyal camı yönetmeliği yürürlükte olsaydı kesinlikle beni de geçirmezdi.


Umutcugum,

Ben de Ekim sonunda Istanbul/Esenyurt TUVTURK istyasyonunda muayeneden gectim, ama hic kimse sinyal lambalarina takilmamisti. Masum Masum Masum

http://www.klasikoto.org/forum/index.php?topic=2907.msg43254#msg43254

Yonetmeliklerde 1 Kasim 2010 itibariyle gecerli olan en son degisikliklere gore; 1 ay icinde ayni kisi baskasina ait ikinci bir arabayi muayeneye goturecekse, arac sahibinin noterden kendisine vekalet vermesi gerektigi, 2009 ve yukari modelli araclarin TSE standartlari disinda boyutlara sahip olmasi durumunda ( her bir arac sinifi icin maksimum agirlik, boyut bilgileri var) muayenelerinin yapilmayacagi konusu disinda baska bir degisiklik bulamadim..

Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
66coupe
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 147


Barbaros Arıoğul


« Yanıtla #22 : Aralık 02, 2010, 11:42:16 ÖÖ »

aracın üretildiği yıldakı özelliklerine bakılmalı. nasıl 1950 model araçda arka emnıyet kemeri sorulmuyorsa araba kırmızı stopla üretilmişse sorulması saçma . far ayarıında olduğu gıbı gerı adım atarlar bence
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #23 : Aralık 02, 2010, 11:44:12 ÖÖ »

Bu arada tum yonetmelikleri hatim ettigim icin; 1986 yili ve oncesinde uretilmis araclar icin on emniyet kemeri, 1995 yili ve oncesinde uretilmis aracalar icin arka emniyet kemeri zorunlulugu yok, bilginize... 
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #24 : Aralık 02, 2010, 05:41:47 ÖS »

Arkadaslar, TUVTURK ve Ulastirma Bakanligi bunyesinde yaptigim girisimlerden bir sonuc alamadim, daha dogrusu dogru kisileri bulamadigim icin cevap verecek birileri cikmadi, herkes topu birbirine atiyor.Somut olarak bu uygulamayi yapan TUVTURK istasyonunu bilirsek belki daha kolay hareket ederiz.

Bu arada, Ilker sanirim bu aksam yada yarin sabah girisimleri ve gelismler ile ilgili bilgi vercektir sanirim.Konunun pesini birakmis degiliz, takipteyiz merak etmeyin..
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #25 : Aralık 02, 2010, 06:14:32 ÖS »

Hangi istasyonda basina gelmis bu olay???
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
umut
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1725


Lacivert Olmadan Sarı Sevilmez...


« Yanıtla #26 : Aralık 02, 2010, 06:42:28 ÖS »

Serdar Abi iki ayrı arabayı, iki farklı istasyona götürmüş ama bak; sadece bir istasyonun işgüzarlığı değil bu. Sanırım şuanda hangi amerikan arabası, hangi istasyona gitse başına gelecek bu. Yani hangi istasyona götürdüğü önemli değil bence.
Kayıtlı

Bir daha gel, gel Samsun' dan
egurgen

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 587


« Yanıtla #27 : Aralık 02, 2010, 07:28:06 ÖS »

bir anda değişik bir gündem oluştu .
Serdar beyin paylaştığı yönetmelik çok açık ve net . sana bana size göre değişik uygulama olmamalı...
tüv elemanlarının yapacağı iş çok basit . yönetmeliği açık bir şekilde uygularsın ..
ama sanki son bir iki aydır birileri bir mekanızma çalıştırdılar. tüv ust yönetimleri teknisyenlerine
amerikan araba muayyenesinde konuyu yavaşlat .konunun mutlaka bizim seviyemize gelmesini sağla der gibi
bir manzara ortaya çıktı.bekleyelim bakalım altından ne çıkacak .
Kayıtlı
my 1959
Ertugrul & Volkan

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 60

ALMANYA


« Yanıtla #28 : Aralık 02, 2010, 10:30:02 ÖS »

Ortak Pazar ülkelerini örnek olarak gören politikacilarimiz nerede yahu. Birde Ortak pazar a girmek icin kicimizi yirtariz.Ortak pazar ülkelerinde Klasik otolara verilen degerin TR de ki politikacilarin gözünden kacmasi cok acaip ve cok ayip, yaziklar olsun derim.
Kayıtlı
egurgen

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 587


« Yanıtla #29 : Aralık 02, 2010, 10:58:08 ÖS »

Ortak Pazar ülkelerini örnek olarak gören politikacilarimiz nerede yahu. Birde Ortak pazar a girmek icin kicimizi yirtariz.Ortak pazar ülkelerinde Klasik otolara verilen degerin TR de ki politikacilarin gözünden kacmasi cok acaip ve cok ayip, yaziklar olsun derim.

bizde biraz doğuya doğru " EKSEN KAYMASI " olduda ...
Kayıtlı
scelikkaleli
Serkan Çelikkaleli

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 276



« Yanıtla #30 : Aralık 03, 2010, 08:46:10 ÖÖ »

Ortak Pazar ülkelerini örnek olarak gören politikacilarimiz nerede yahu. Birde Ortak pazar a girmek icin kicimizi yirtariz.Ortak pazar ülkelerinde Klasik otolara verilen degerin TR de ki politikacilarin gözünden kacmasi cok acaip ve cok ayip, yaziklar olsun derim.

bizde biraz doğuya doğru " EKSEN KAYMASI " olduda ...

Keşke tam olarak kaysak.En azından böyle şeylerle uğraşmazdık )))) Yok emisyondu, yok kıldı tüydü
Kayıtlı

Serkan Çelikkaleli

16 ZF 515
1977 Murat 131 - BURKOD üyesi
Gemlik-Bursa
1974
kosdag
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 529


MEHMET KÖSDAĞ


Site
« Yanıtla #31 : Aralık 05, 2010, 06:11:48 ÖS »

Arkadaşlar
Cumartesi 59 chevy sahibi Kamil abi bende idi garibim eline almış 59 arka stop camını bizim hacı hakana getirmiş anlaşılan ortasını kestirip sarı plastik parça koyacak.
Kamil abinin dediğine göre Cadillac veya Lincoln marka yüksek modelli 4X4 ü TUV den geçirmemişler sinyali sari degil diye gülermisin ağlarmisin biz MTV yi nasil düzeltiriz diye ugrasirken bir deli kuyuya bir taş atiyor 40 akılıı çıkartmaya çalışıyor.
Geçtiğimiz Perşembe günü benim Buick TUV den gecti sinyali kırmızı olmasına rağmen ama nasil oldu ;Kurban bayramından once 3 muayenedede sağ arka balatadan çaktık diğerlerinden gectiğimiz için 4 üncüsünde TUV muayenesindeki görevli ''hadi şanslısınız yeni gelmiş olsaydınız geçemiyecektiniz dedi.''ve balatamızda yenilendiğinden gectik.
Umarım bu aptalca durumu yetkililer çabuk çözerler.
Mehmet Kösdağ
Kayıtlı

Dünyada hiç kimse, hiçbirşeyi daha kötü yapmadan daha ucuza satamaz.
KemalAkel

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10466


- C H E V R O L E T -


« Yanıtla #32 : Aralık 05, 2010, 07:52:28 ÖS »

Arkadaşlar
Cumartesi 59 chevy sahibi Kamil abi bende idi garibim eline almış 59 arka stop camını bizim hacı hakana getirmiş anlaşılan ortasını kestirip sarı plastik parça koyacak.
Kamil abinin dediğine göre Cadillac veya Lincoln marka yüksek modelli 4X4 ü TUV den geçirmemişler sinyali sari degil diye gülermisin ağlarmisin biz MTV yi nasil düzeltiriz diye ugrasirken bir deli kuyuya bir taş atiyor 40 akılıı çıkartmaya çalışıyor.
Geçtiğimiz Perşembe günü benim Buick TUV den gecti sinyali kırmızı olmasına rağmen ama nasil oldu ;Kurban bayramından once 3 muayenedede sağ arka balatadan çaktık diğerlerinden gectiğimiz için 4 üncüsünde TUV muayenesindeki görevli ''hadi şanslısınız yeni gelmiş olsaydınız geçemiyecektiniz dedi.''ve balatamızda yenilendiğinden gectik.
Umarım bu aptalca durumu yetkililer çabuk çözerler.
Mehmet Kösdağ

Mehmet abi böyle bir geri zekalılık ancak bizim memlekette olur. Çünkü birisi "Olur" demiştir.
Bu uygulama çıkış şekli; bazı güncel araçlarda modifiye edeceğim diye stopları komple tek kırmızı yapan veya içten siyaha boyayan, üzerine siyah çorap geçirenler için çıkartılmış bir uygulama olabilir. Ancak bunu araç durumuna göre ayırt etmek zihniyetinden yoksun kafaların hepsine mal etmesinden başka bir şey değil.
Bir kişinin kendi zevkine göre çıkartıp uyguladığı bu .... durum kendi eksikliklerinin tam örneği..
Şimdi senin arabanın stoplarını örnek alacak olursak.. Hem fren hemde sinyali aynı yerden yanan bu arabaya nasıl olacakta sarı sinyal camı takılacak? Görülmemiş duyulmamış sadece küçümseyerek gülünecek bir durum..
Kayıtlı
egurgen

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 587


« Yanıtla #33 : Aralık 05, 2010, 08:17:33 ÖS »

Bilgisiz ve yetersiz kişileri bu kadar krıtik yerlere koymak ve yeni sorunlar icad etmek sadece bize mahsus.
2009 yılı izmirde 91 toyota corona arabamı vizeye girmeden önce altını , üstünü , motorunu , her tarafını
güzelce yıkatmıştım.teknisyen rahat çalışsında mahçub duruma düşmeyeyim diye. sıram gelip de arabayı perona almazdan önce  teknisyen arabayı çalıştırdı,motor kapağını açtı ve herkesin önünde bana aynen şöyle dedi. ABİ BÖYLE GÜZEL SABUNLATTIN PARLATTIN AMA BAKALIM ASIL İŞLER NASIL GÖRECEĞİZ. dondum kaldım.ne diyeceğimi bilemedim....
yani amerikanlarda yaşanan bu dialoglar emin olun normaldir...adamlar yakında 50 - 60 model arabada " ÇİFT HAVA YASTIĞI " sorarlarsa şaşmayın....
....................................................................
( tüm TUV camiasını töhmet altında bırakmak niyetinde değlim.aralarında elbette değerli çalışanlarda var.)
Kayıtlı
kosdag
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 529


MEHMET KÖSDAĞ


Site
« Yanıtla #34 : Aralık 05, 2010, 08:39:10 ÖS »

Kemalcim ve Erolcum aynen fikirlerinize katılıyorum.
Her şeyin başı eğitimden geciyor umarım bu saçmalık en kısa sürede çözülür.
Mehmet Kösdağ
Kayıtlı

Dünyada hiç kimse, hiçbirşeyi daha kötü yapmadan daha ucuza satamaz.
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #35 : Aralık 06, 2010, 08:44:34 ÖÖ »

Arkadaslar,

Konuyu gecen Cumartesi Dernek Yonetimi olarak kendi icimizde yaptigimiz toplantida enine boyuna konustuk.Olay; TUV-TURK bunyesindeki keyfi uygulamalardan cok, Ulastirma Bakanligi Karayolu Ulastirma Genel Mudurlugu bunyesinde cikarilmis ve uygulama direktifi verilmis  duzenlemelerden kaynaklaniyor ve ancak onlarla yapilacak bir bilgilendirme toplantisi ve ortak mustereklerde bulusma , gerkirse yazili basvuru  durumunda cozumlenecek gibi gorunuyor.

Ayrica konu sadece biz klasik araclari degil, Amerikan standartlari/versiyonu altinda uretilmis ve halihazirda bu ozellikleri uzerinde barindirdigi sekliyle ulkemize ithal edilmis yeni arabalari da ilgilendiriyor.

Olay; sadece arabanin modelinin eski olmasi ile degil, Avrupa Standartlari/Amerikan ( Kuzey Amerika-Amerika/Kanada) standartlari ve bu standartlara sahip arabalarin bazi bolumlerindeki fabrikasyon degisikliklerden kaynaklaniyor.Sorun;ulke olarak Avrupa Standartlari ve araclarin standartizasyonu ile ilgili bir takim anlasmalara imza attigimiz icin, ithalat sirasinda bu ozelliklere bakmadan yola uygunluk belgesi verilmesi, tescil, ruhsat islemlerinin sorunsuz halledilmesi, ama buna karsin muayene sirasinda bu standartlara uymayan arabalarin muayenelerinin yapilmayarak agir kusurlu sayilmasindan kaynaklaniyor...Yani sozun ozu; cifte standart..Kurallarin ve denetimlerin zamaninda yapilmayarak, araclarin trafige cikmasina izin verilmesi, ama buna ragmen diger duzenlemelere uyulabilmesi icin Avrupa Standartlarinin sonradan uygulanmaya kalkilmasi ve bunlar sonunda ortaya cikan magduriyetler..

Sorun, yanlizca birimizin degil, hepimizin sorunudur.Bugun bir arkadasimizin basina gelen yarin bizim basimiza gelecektir.Dernek olarak, konunun duzeltilmesi/gerekirse yeni duzenlemeler yapilmasi, orjinal ozelliklere sahip Amerikan versiyonu uretimi araclar icin cesitli muafiyetler saglanmasi, bu anlamda muayenelerde agir kusurlu sayilmayarak muayenelerinin yapilmasi  gibi konularda gerekli mercilerde girisimlerimizi ivedi olarak yapmayi planliyoruz. Gelismeler konusunda yine buradan bilgilendirmelerde bulunacagiz..Bilgilerinize..
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
cengizarsay
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 565



« Yanıtla #36 : Aralık 06, 2010, 10:47:55 ÖÖ »

Klasik Otomobil Kulübünü temsilen bu konuyla ilgili geçmiş dönemde TÜVTÜRK genel müdürü Naci beyle toplantı yapmıştık. TÜVTÜRK açısından uygulama oldukça net - otomobiller üretildikleri tarihe göre kontrolden geçirilecek.

Tam da bu görüşmenin üzerine benim 1964 Buick Riviera 4 lü flaşörü olmadığı için muayenede çaktı. Ben de bunun üzerine Naci beyi aradım ve uygulama istasyonlarının eğitimlerinin azlığı ve bizim otomobillerin özel durumlarının bilenemesi nedeniyle bu sorunun yaşandığını öğrendim. Ertesi gün otomobili tekrar gönderdim, istasyondakiler binbir özür dilediler ve otomobil muayeneyi geçti.

Önerim IKOD yönetiminin TÜVTÜRK Genel Müdürlüğüne yazarak Almanya'daki uygulamanın benzeri şeklinde klasik otomobillerin muayeneye gireceği istasyonların belirlenmesini talep etmesi. Yoksa bu sorunlar zaman zaman karşımıza çıkıp hep tadımızı kaçıracak.

Her geçen gün yaşadıklarımız ve yaşayacaklarımız, dernekleşmenin ve federasyonlaşmanın ne kadar gerekli olduğunu ortaya koyuyor. Bu vesile ile, eğer henüz üye olmadıysanız lütfen bir klasik otomobil derneğine üye olunuz. Unutmayalım, hiçbir devlet veya özel kuruluş bizim sorunumuzu kendiliğinden çözemez, çözmeyecek.

Kayıtlı

Cengiz Arsay
kosdag
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 529


MEHMET KÖSDAĞ


Site
« Yanıtla #37 : Aralık 06, 2010, 11:22:01 ÖÖ »

Hadi Arkadaşlar Cengiz bey in yazdıklarını ve ağızdan söylediklerini ben defalarca bizzat kendisinden dinledim.
Bu bir avuç üye ile olacak iş değil.Üye olmayanlar üyeliklerini yaptırsınlar sesimiz daha çok çıksın.
Lafta kalmasın
Mehmet Kösdağ
Kayıtlı

Dünyada hiç kimse, hiçbirşeyi daha kötü yapmadan daha ucuza satamaz.
Chevy Salih
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1004


Salih Tufan / Almanya


« Yanıtla #38 : Aralık 06, 2010, 12:48:56 ÖS »

Klasik Otomobil Kulübünü temsilen bu konuyla ilgili geçmiş dönemde TÜVTÜRK genel müdürü Naci beyle toplantı yapmıştık. TÜVTÜRK açısından uygulama oldukça net - otomobiller üretildikleri tarihe göre kontrolden geçirilecek.

Tam da bu görüşmenin üzerine benim 1964 Buick Riviera 4 lü flaşörü olmadığı için muayenede çaktı. Ben de bunun üzerine Naci beyi aradım ve uygulama istasyonlarının eğitimlerinin azlığı ve bizim otomobillerin özel durumlarının bilenemesi nedeniyle bu sorunun yaşandığını öğrendim. Ertesi gün otomobili tekrar gönderdim, istasyondakiler binbir özür dilediler ve otomobil muayeneyi geçti.

Önerim IKOD yönetiminin TÜVTÜRK Genel Müdürlüğüne yazarak Almanya'daki uygulamanın benzeri şeklinde klasik otomobillerin muayeneye gireceği istasyonların belirlenmesini talep etmesi. Yoksa bu sorunlar zaman zaman karşımıza çıkıp hep tadımızı kaçıracak.

Her geçen gün yaşadıklarımız ve yaşayacaklarımız, dernekleşmenin ve federasyonlaşmanın ne kadar gerekli olduğunu ortaya koyuyor. Bu vesile ile, eğer henüz üye olmadıysanız lütfen bir klasik otomobil derneğine üye olunuz. Unutmayalım, hiçbir devlet veya özel kuruluş bizim sorunumuzu kendiliğinden çözemez, çözmeyecek.




Cengiz Bey dediklerinize %99 katiliyorum yalniz bir konuda biraz birseyler eklemek istiyorum.
Almanya'da her nekadar arabaniz Klasik'de olsa 4'lü Flasörü takmayi zorunlu kiliyorlar , cünki eger biryerde arabaniz ariza yapip yolda kaldiginiz zaman IKAZ icin 4'lü Flasörleri yakmak gerekiyor, aslinda bu sizin ve arabanizin emniyeti icin faydali olacagindan mecburi takmak zorunlugu var Almanya'da.
Selamlar
Kayıtlı

cengizarsay
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 565



« Yanıtla #39 : Aralık 06, 2010, 08:20:48 ÖS »

Klasik Otomobil Kulübünü temsilen bu konuyla ilgili geçmiş dönemde TÜVTÜRK genel müdürü Naci beyle toplantı yapmıştık. TÜVTÜRK açısından uygulama oldukça net - otomobiller üretildikleri tarihe göre kontrolden geçirilecek.

Tam da bu görüşmenin üzerine benim 1964 Buick Riviera 4 lü flaşörü olmadığı için muayenede çaktı. Ben de bunun üzerine Naci beyi aradım ve uygulama istasyonlarının eğitimlerinin azlığı ve bizim otomobillerin özel durumlarının bilenemesi nedeniyle bu sorunun yaşandığını öğrendim. Ertesi gün otomobili tekrar gönderdim, istasyondakiler binbir özür dilediler ve otomobil muayeneyi geçti.

Önerim IKOD yönetiminin TÜVTÜRK Genel Müdürlüğüne yazarak Almanya'daki uygulamanın benzeri şeklinde klasik otomobillerin muayeneye gireceği istasyonların belirlenmesini talep etmesi. Yoksa bu sorunlar zaman zaman karşımıza çıkıp hep tadımızı kaçıracak.

Her geçen gün yaşadıklarımız ve yaşayacaklarımız, dernekleşmenin ve federasyonlaşmanın ne kadar gerekli olduğunu ortaya koyuyor. Bu vesile ile, eğer henüz üye olmadıysanız lütfen bir klasik otomobil derneğine üye olunuz. Unutmayalım, hiçbir devlet veya özel kuruluş bizim sorunumuzu kendiliğinden çözemez, çözmeyecek.




Cengiz Bey dediklerinize %99 katiliyorum yalniz bir konuda biraz birseyler eklemek istiyorum.
Almanya'da her nekadar arabaniz Klasik'de olsa 4'lü Flasörü takmayi zorunlu kiliyorlar , cünki eger biryerde arabaniz ariza yapip yolda kaldiginiz zaman IKAZ icin 4'lü Flasörleri yakmak gerekiyor, aslinda bu sizin ve arabanizin emniyeti icin faydali olacagindan mecburi takmak zorunlugu var Almanya'da.
Selamlar

Salih bey çok haklısınız ama bu sorun klasik otomobillerde farklı şarjlı/pilli flaşörler/ışıldaklar taşınmasının zorunlu kılınmasıyla da çözülebilir. Bu arada emniyet için faydalı olabilecek onlarca özellik sayabiliriz. Bunların hepsini uygulayacak mıyız? Örneğin disk frenler, bütün arabalara uyarlanacak mı? ABS? O da emniyet için iyi bir özellik, takacak mıyız? Katalizatörler de çevre için iyi olurdu. Çifti yaklaşık 2000 euro, takacak mıyız? Etanol benzinlere eklenmeye başladı. Ne yapacağız?

Bu konularda FIVA'nın Avrupa çapında çalışmaları var, bugün bütün Avrupa'da yasaklanmış olan selülozik boyaları klasik otomobiller için tekrardan kullanılabilir hale getirmeyi başardılar. Avrupa'da klasik otomobillere uygulanan muayene koşullarını ve muayene sıklığı konularını başarıyla yönettiler. Lastik standartları konusunu hallettiler.

Bunları, Avrupa Parlamentosu nezdinde parlamento ile birlikte görev yapan komite sayesinde gerçekleştirdiler ve AB içinde yer alabilecek ve de klasik otomobillerin kullanımının önüne geçecek Çevre, Yol Emniyeti, Vergilendirme, Gümrük ve Yolların Kullanım hakkı konularının her birine müdahil olarak klasik otomobil sahiplerinin haklarını korumaya çaba gösteriyorlar.

Benim söylemek istediğim, şu anda Türkiye'de üzerimize doğru bir tren geliyor ve biz de ne olacak diye bekliyoruz. Ne olacağı belli!!! Bunun sonu klasiklerimizin biblo haline dönüşmesidir.

Arkadaşlar, "Ağlamayan bebeye meme vermezler"!

Biz ağlamazsak da, bu ağlamayı da birlikte organize olarak yapmazsak da bunun sonu tren kazası olacaktır.

Onun için diyorum ki, dernekleşelim, federasyonlaşalım, derneklere üye olalım, bir depo benzin parasını bu organizasyonlardan esirgemeyelim -  bu konuda faaliyet gösterecek gönüllü arkadaşlarımızı destekleyelim.

Derneklerimize her yıl ödeyeceğimiz aidat parası, daha sonra önümüze konacak yeni "standart"lara uyma parasından çok daha az olacaktır.

Birlikten kuvvet doğar.... Ankara, Kayseri... derneklerinizi bekliyoruz. Antalya bile kuruldu.... Lütfen hızlanalım ve 2010 sonuna kadar bu dernekleri kuralım.

Bu konuda benden istenecekleri ben yerine getirmeye hazırım.

Selam, sevgi  ve saygılarımla,

Cengiz Arsay

Kayıtlı

Cengiz Arsay
hozgurarman

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 942


Halil Özgür Arman


Site
« Yanıtla #40 : Aralık 06, 2010, 09:43:55 ÖS »

bu konuda biz de ufak ufak çukurovaklasik olarak çalışmalarımıza başladık ve sizlerin de desteğiyle birşeyler yapmayı düşlüyoruz.her zaman arkanızda olup elimizden geleni ardımıza koymayacağımızı bilmenizi isteriz.Konu hepimizin konusu sevda hepimizin sevdası sıkıntılar da hepimizin sıkıntısı.Birlikten kuvvet doğar birlik olup ne gerekiyorsa yapalım..
Kayıtlı
egurgen

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 587


« Yanıtla #41 : Aralık 07, 2010, 08:51:15 ÖS »

İZMİR ATASANAYİDE ÇOK İYİ OTOELEKTRİKÇİ ÇOCUKLAR VAR.
GEÇMİŞ YILLARDA ( FENNİ MUAYYENE-VİZE ) İÇİN DEĞİL , KEYFİ OLARAK ARABAMA HARİCİ
GERİ VİTES LAMBASI , GERİ VİTES İKAZ SİRENİ , ÖN SİS FARLARI , ARKA SARI STOP FARI VS....
GİBİ SAÇMA SAPAN İLAVE ELEKTRİK İŞLERİ YAPTIRMIŞTIM....VE ARABANIN ORJİNAL ENSTELASYONUNA HİÇ BİR ZARAR ZİYAN VERİLMEMİŞTİ...ANCAK !
GELMEK İSTEDİĞİM NOKTA ŞUDUR  . BU GÜN İÇİNDE VİZEDEN GEÇMEK İÇİN, ORJİNAL ENSTELASYONUMUZU BOZMADAN TAHRİP ETMEDEN BU TÜR , 4LÜ FLAŞÖR,SARI İKAZ , VS....GİBİ İŞLERİ BİR GÜNLÜĞÜNE YAPTIRABİLİRİZ...VE ONAY ALDIKTAN SONRA SÖKER ATARIZ...İŞTE BUNU "TÜRK TÜV,E ANLATMAK LAZIM.
KANDIRILMAK , ALDATILMAK MI İSTİYORLAR . YOKSA BU ARABALARIN ÜRETİLDİKLERİ YILLARIN TEKNOLOJİK
DEĞERLERİ YAPILARINDA BARINDIRDIKLARINI VE BUNUN UZANTISI OLAN GÜNÜMÜZ TEKNOLOJİSİNİN İÇİNDE VAR OLMA KÜLTÜRÜNÜ ANLAMAYIMI ?.......180 KM.HIZLA GİDEN GÜNÜMÜZ OTOSUNUN GÜVENLİK AÇISINDAN
ÇİFT HAVA YASTIĞINA İHTİYACI VARDIR. AMA KLASİK ESKİ NESİL TEKNOLOJİ BİR ARABANIN ÇİFT HAVA YASTIĞINA İHTİYACI YOKTUR ......TÜV BU KONUDA FARKLI BİR KATEGORİ DEĞERLENDİRMESİ YAPMALIDIR...
TÜV ,E BAĞRMAMIZIN KIZMAMIZIN BİR ANLAMI YOK . BENCE BU ANLATILABİLİR .........NASILMI ? .

İŞTE SORUN BU .....
Kayıtlı
cengizarsay
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 565



« Yanıtla #42 : Aralık 07, 2010, 08:56:55 ÖS »

Erol bey,

TÜVTÜRK bizi dinlemeye hazır ancak onlar da Ulaştırma Bakanlığı'nın direktiflerine tabiler. Dolayısı ile TÜVTÜRK'e çok kolay derdimizi anlatabiliriz ancak Ankara'ya derdimizi anlatmak için organize olmamız ve "çok" görünmemiz şart.

İzmir'de birçok klasik otomobil meraklısı var - İzmir'de bir dernek oluşturmak, bu konuda yapılacak çalışmalara çok yardımcı olacaktır.

Nasıl mı? nın cevabı burada yatıyor. Bu sorunların kendiliğinden hallolması mümkün değil.

İzmir'den bir klasik otomobil derneği haberi almak ümidiyle,

Saygı ve sevgilerimle


Kayıtlı

Cengiz Arsay
egurgen

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 587


« Yanıtla #43 : Aralık 07, 2010, 09:25:51 ÖS »

İzmirli klasik oto sever arkadaşlar bir önceki yazıda sn.CENGİZ ARSAY bey,in
konu ile ilgili yorumunu okumuşsunuzdur...bence İZMİR için çok önemli bir değerlendirmede bulunuyor ...
fazla zaman kaybetmeden buralardan şöyle birbirimizi dürtelim. buraya acilen yorum ve önerilerde bulunalım...
" ben ege american car club sitesine uzun süredir giriş yapamıyorum.activasyon problemi var. yeniden kayıt dahi yapamıyorum. lütfen problem varsa bilgilendirin.eğer burası artık aktiv değilse buradan haberleşelim..
izmirin amerikan klasikçileri ve tüm türkiyenin de tanıdığı ....
" bülent ustam " hurdacı bülent.
" ahmet ceylan - arap ceylan "
" gümüşkaya "
" zafer usta , ender usta , ve benim TANIŞMA FIRSATI BULAMADIĞIM, tüm klasik sever esnaf ve oto sahiplerinin öncülüğünde  konuyu yorumlamalarını ümid ediyorum...
.......................................................................................
Erol Gürgen / 1973 plymouth fury .
Kayıtlı
KemalAkel

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10466


- C H E V R O L E T -


« Yanıtla #44 : Aralık 08, 2010, 11:40:17 ÖS »

Arkadaslar,

Konuyu gecen Cumartesi Dernek Yonetimi olarak kendi icimizde yaptigimiz toplantida enine boyuna konustuk.Olay; TUV-TURK bunyesindeki keyfi uygulamalardan cok, Ulastirma Bakanligi Karayolu Ulastirma Genel Mudurlugu bunyesinde cikarilmis ve uygulama direktifi verilmis  duzenlemelerden kaynaklaniyor ve ancak onlarla yapilacak bir bilgilendirme toplantisi ve ortak mustereklerde bulusma , gerkirse yazili basvuru  durumunda cozumlenecek gibi gorunuyor.

Ayrica konu sadece biz klasik araclari degil, Amerikan standartlari/versiyonu altinda uretilmis ve halihazirda bu ozellikleri uzerinde barindirdigi sekliyle ulkemize ithal edilmis yeni arabalari da ilgilendiriyor.

Olay; sadece arabanin modelinin eski olmasi ile degil, Avrupa Standartlari/Amerikan ( Kuzey Amerika-Amerika/Kanada) standartlari ve bu standartlara sahip arabalarin bazi bolumlerindeki fabrikasyon degisikliklerden kaynaklaniyor.Sorun;ulke olarak Avrupa Standartlari ve araclarin standartizasyonu ile ilgili bir takim anlasmalara imza attigimiz icin, ithalat sirasinda bu ozelliklere bakmadan yola uygunluk belgesi verilmesi, tescil, ruhsat islemlerinin sorunsuz halledilmesi, ama buna karsin muayene sirasinda bu standartlara uymayan arabalarin muayenelerinin yapilmayarak agir kusurlu sayilmasindan kaynaklaniyor...Yani sozun ozu; cifte standart..Kurallarin ve denetimlerin zamaninda yapilmayarak, araclarin trafige cikmasina izin verilmesi, ama buna ragmen diger duzenlemelere uyulabilmesi icin Avrupa Standartlarinin sonradan uygulanmaya kalkilmasi ve bunlar sonunda ortaya cikan magduriyetler..

Sorun, yanlizca birimizin degil, hepimizin sorunudur.Bugun bir arkadasimizin basina gelen yarin bizim basimiza gelecektir.Dernek olarak, konunun duzeltilmesi/gerekirse yeni duzenlemeler yapilmasi, orjinal ozelliklere sahip Amerikan versiyonu uretimi araclar icin cesitli muafiyetler saglanmasi, bu anlamda muayenelerde agir kusurlu sayilmayarak muayenelerinin yapilmasi  gibi konularda gerekli mercilerde girisimlerimizi ivedi olarak yapmayi planliyoruz. Gelismeler konusunda yine buradan bilgilendirmelerde bulunacagiz..Bilgilerinize..

Bu .... uygulamanın ilk kurbanlarından birisi; 8 Aralık Çarşamba günü muayeneye giden 1964 Chevrolet (İzmir) arka stop camlarından birisi sarı (Şu meşhur Amber rengi) olmadığı için ağır kusur sayılıp geri dönmüş..

Geri dönen arbanın sahibinin bir mesajı aynen..

"Arkadaşlar dün gece tüvtürk e mail attığımı belirtmiştim hiç beklemiyordum fakat 09:45 te aradılar açıklama yaptılar 22.11.2010 tarihli yayınlanan ulaştırma bakanlığı genelgesinde bu maddenin yürürlüğe konulduğunu ve tüvtürk olarak bu maddeye İTİRAZ ettiklerini belirttiler, görüştüğüm kişi üstü kapalı olarak şu açıklamayıda yaptı sadece bizim itiraz etmemiz ile olmuyor sizlerdende destek bekliyoruz şeklinde oldu bunun içinde ULAŞTIRMA BAKANLIĞI na mail yoluyla , ankaradaki arkadaşlar direkt olarak yazılı dilekçe ile başvurabiliriz . hepimize kolay gelsin ...."
Kayıtlı
İKOD
YÖNETİM

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4281


HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN...


Site
« Yanıtla #45 : Aralık 23, 2010, 04:08:36 ÖS »

Sayın İKOD ve Klasikoto.org Üyeleri,
derneğimizce 30.11.2010 tarih ve 536340 sayıyla "2011 yılı itibarıyla Klasik Statüsündeki Araçlara Uygulanması planlanan Motorlu Taşıtlar Vergisi Düzenlemeleri " konusuyla Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)'ne ve Maliye Bakanlığı'na gönderdiğimiz dilekçelere ilişkin cevaplar uzun bir yol katederek tarafımıza ulaşmıştır.Dilekçelerimizin dolaştığı noktaları ve gelen cevapları sizlerle paylaşmak istiyoruz...




İçişleri Bakanlığı'na bağlı Trafik Uygulama ve Denetleme Daire Başkanlığı'ndan Gelen Cevap

25 yaş üstü taşıtların “Tarihi Taşıt” veya benzeri ifadeyle adlandırılarak bu araçlara vergi indirimine gidilmesi veya muafiyet tanınması, araç muayene istasyonlarında belirlenmesi ve farklı bir plaka verilmesi konularını içeren 30.11.2010 tarihli ve 536340 sayılı bimer başvurunuz incelenmiştir.

Araçların vergilerilerine ilişkin yasal düzenlemeler Maliye Bakanlığının, muayenelerine ilişkin düzenlemeler ise Ulaştırma Bakanlığının görevleri arasında yer almaktadır. Söz konusu araçlara farklı plaka verilmesi konusu da ilgili kurum ve kuruluşların görüşleri çerçevesinde değerlendirilecektir.

Bilgilerinize rica eder, iyi günler dileriz.


Maliye Bakanlığı'na Bağlı Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan Gelen Cevap

SAYI   :. B.07.1.GİB.0.12.22-622.03[2010-25]-5272
KONU : Başvuru Formunuz.



İstanbul Klasik Otomobilciler Derneği
ikod@ikod.org.tr


İLGİ  :30.11.2010 tarih ve 14172-14173-14174-14175-14176 no’ lu dilekçeleriniz.


   4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu ve kanunun uygulanmasına ilişkin olarak 19.04.2004 gün ve 2004/7189 karar sayılı Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca çıkartılan yönetmeliğin “Tavsiye ve mütalaa talepleri” başlıklı 38 inci maddesinde “Tavsiye ve mütalaa taleplerine ilişkin başvurular bilgi edinme hakkı kapsamı dışındadır.” hükmü yer almaktadır.

   Bu nedenle, Bakanlığımıza vermiş olduğunuz Bilgi Edinme Başvuru Formunuzda bahsedilen hususlar tavsiye içerikli olduğundan, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununa göre değerlendirilmesi mümkün bulunmamaktadır.

Bilgi edinilmesini rica ederim.

Abdulhamit YILDIZ
Başkan a.
Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri  

Kayıtlı

bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #46 : Aralık 23, 2010, 04:37:57 ÖS »

Trafik Uygulama ve Denetleme Daire Baskanligi en azindan tavsiyeleri gerekli yerlere gonderecekmis. Ama,
Maliye Bakanligi kibarca, "bize akil vermeyin, tavsiyeleriniz icin tesekkurler" demis.. Sustum Sustum Sustum
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
umut
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1725


Lacivert Olmadan Sarı Sevilmez...


« Yanıtla #47 : Aralık 23, 2010, 05:14:55 ÖS »

 Maliye bakanlığı değil "Malı Ye Bakanlığı" orası zaten. Halkı düşünen ne uygulaması oldu ki şimdiye kadar?
Üç beş torpilli, konuya vâkıf olmayan adamın ayaküstü konuşup karar vermesi sonucudur bunlar.

 Bir sivil toplum örgütüyüz ve gâyet mantıklı ve hakkaniyetli bir talebimiz var ancak gelen cevap Serdar Abi'nin de dediği gibi "siz işinize bakın"... Sponsoru Saros olan, AB olan derneklerden olsaydık, vatan haini taleplerimiz olsaydı en üst düzeyde ilgi görürdük, kahvaltıya falan çağrılırdık.
Kayıtlı

Bir daha gel, gel Samsun' dan
demodek
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1075


İLKER TAYALI


Site
« Yanıtla #48 : Aralık 23, 2010, 05:35:40 ÖS »

Arkadaşlar bunlar çok doğal yönetim olarak bunları bekliyorduk zaten
Önemli olan kamuoyu oluşturmak burada olduğumuzu göstermek
hiçbir şey kolay olmuyor asıl iş bundan sonra başlıyor sonuca ulaşmak için önümüzde çok uzun bir zaman var
İKOD ve diğer klasik otomobil kulüplerine verilecek destek ne kadar büyük olursa çözüme ulaşmamız da o kadar kolay olacaktır. Biz öyle yada böyle buradan bir sonuca ulaşacağız ama henüz değil
Kayıtlı
Ahmet Murat

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 322



« Yanıtla #49 : Aralık 23, 2010, 05:39:22 ÖS »

Herkese selam. Ben büyük bir holding devletle alakalı işleriyle ilgili Ankara ofisinde çalışıyorum. Devlet dairelerinde bol bol işimiz oluyor. Biraz bu işler hakkında bilgi ve fikir sahibi oldum. Başvuru çabalar çok güzel ama bana göre bu şekilde sonuç almanın kesinlikle imkanı yok. Bir nevi ilgili kurumu bulup daire başkanıyla, genel müdür yardımcısıyla, müsteşarıyla kim varsa hepsiyle görüşüp bu durumu anlatıp inandırmak gerek. Aksi taktirde dilekçeyle yapılan, hele hele bu şekilde ciddi düzenleme gerektiren bir konuyla ilgileneceklerini hiç sanmıyorum. Ben kendi adıma bir şeyler yapmaya çalışacağım ancak benim tek başıma bu insanları bulup konuşmamda fayda etmeyebilir. Bir sivil toplum kuruluşu gölgesinde bu tarz görüşmeler yapmanın anlamı çok daha büyük olur. Saygılar
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #50 : Aralık 23, 2010, 05:39:29 ÖS »

Arkadaşlar bunlar çok doğal yönetim olarak bunları bekliyorduk zaten
Önemli olan kamuoyu oluşturmak burada olduğumuzu göstermek
hiçbir şey kolay olmuyor asıl iş bundan sonra başlıyor sonuca ulaşmak için önümüzde çok uzun bir zaman var
İKOD ve diğer klasik otomobil kulüplerine verilecek destek ne kadar büyük olursa çözüme ulaşmamız da o kadar kolay olacaktır. Biz öyle yada böyle buradan bir sonuca ulaşacağız ama henüz değil

+1
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
egurgen

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 587


« Yanıtla #51 : Aralık 23, 2010, 06:31:05 ÖS »

KISA ZAMANDA BİR ÇÖZÜM ZATEN BEKLEMİYORDUK . CEVABİ YAZI SON DERECE NORMAL .
BEN UZUN VADEDE ÇOK ÜMİTLİYİM .
Kayıtlı
alierkan

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 462


ALİ ERKAN / ANKARA


« Yanıtla #52 : Aralık 23, 2010, 09:54:30 ÖS »

Herkese selam. Ben büyük bir holding devletle alakalı işleriyle ilgili Ankara ofisinde çalışıyorum. Devlet dairelerinde bol bol işimiz oluyor. Biraz bu işler hakkında bilgi ve fikir sahibi oldum. Başvuru çabalar çok güzel ama bana göre bu şekilde sonuç almanın kesinlikle imkanı yok. Bir nevi ilgili kurumu bulup daire başkanıyla, genel müdür yardımcısıyla, müsteşarıyla kim varsa hepsiyle görüşüp bu durumu anlatıp inandırmak gerek. Aksi taktirde dilekçeyle yapılan, hele hele bu şekilde ciddi düzenleme gerektiren bir konuyla ilgileneceklerini hiç sanmıyorum. Ben kendi adıma bir şeyler yapmaya çalışacağım ancak benim tek başıma bu insanları bulup konuşmamda fayda etmeyebilir. Bir sivil toplum kuruluşu gölgesinde bu tarz görüşmeler yapmanın anlamı çok daha büyük olur. Saygılar
SEVĞİLİ KARDEŞİM .İYİ NİYETİNE SIGINARAK BENİMLE İRTİBAT KURMANI RİCA EDİYORUM ALİ ERKAN 0539 247 04 58 HEM ÖRĞÜT BAZINDA  HEMDE  ANK.KLASİKLERİ  OLUŞUMU İLE İLGİLİ  SİZE BİLĞİ VEREYİM ÇABALARIMIZI ANLATAYIM OLUŞTURDUĞUMUZ  GÖLĞE YÖNETİMİ TANITAYIM .İMZALARIMIZI VERDİK  KATKIN OLABİLİR SİZİ ÖNEMSİYORUZ LÜTFEN  ARA ĞÖRÜŞELİM..AHMET ARK.DİKKATİNE....
Kayıtlı

Kalbimi doğduğu yere gömün.
Ahmet Murat

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 322



« Yanıtla #53 : Aralık 23, 2010, 11:33:30 ÖS »

SEVĞİLİ KARDEŞİM .İYİ NİYETİNE SIGINARAK BENİMLE İRTİBAT KURMANI RİCA EDİYORUM ALİ ERKAN 0539 247 04 58 HEM ÖRĞÜT BAZINDA  HEMDE  ANK.KLASİKLERİ  OLUŞUMU İLE İLGİLİ  SİZE BİLĞİ VEREYİM ÇABALARIMIZI ANLATAYIM OLUŞTURDUĞUMUZ  GÖLĞE YÖNETİMİ TANITAYIM .İMZALARIMIZI VERDİK  KATKIN OLABİLİR SİZİ ÖNEMSİYORUZ LÜTFEN  ARA ĞÖRÜŞELİM..AHMET ARK.DİKKATİNE....

Ali Abi beni burdan tanıyamadın heralde. Çift renk mavi 77 caprice in sahibiyim.  İlk pikniğe, iftar yemeğine ve anıtkabir gezisinide katılmıştım. Planlar projeler vardı ama sonradan bana bir bilgi gelmedi. Saygılar
Kayıtlı
scelikkaleli
Serkan Çelikkaleli

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 276



« Yanıtla #54 : Aralık 24, 2010, 08:27:06 ÖÖ »

Arkadaşlar bunlar çok doğal yönetim olarak bunları bekliyorduk zaten
Önemli olan kamuoyu oluşturmak burada olduğumuzu göstermek
hiçbir şey kolay olmuyor asıl iş bundan sonra başlıyor sonuca ulaşmak için önümüzde çok uzun bir zaman var
İKOD ve diğer klasik otomobil kulüplerine verilecek destek ne kadar büyük olursa çözüme ulaşmamız da o kadar kolay olacaktır. Biz öyle yada böyle buradan bir sonuca ulaşacağız ama henüz değil

Kesinlikle haklısınız.Önemli olan kamuoyu oluşturmak ve buradayız demek.
Kayıtlı

Serkan Çelikkaleli

16 ZF 515
1977 Murat 131 - BURKOD üyesi
Gemlik-Bursa
1974
SELCUKLU42

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 345


Abdullah Ener


« Yanıtla #55 : Aralık 26, 2010, 05:09:27 ÖS »

http://www.fikirmerkezi.net/eski-model-araclarin-mtvsi-dusurulsun/
Kayıtlı
bigshark
İKOD ÜYESİ

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14768


SERDAR GENÇ/ Abi ısırır mı? Yok, Isırmaz , Öper !


« Yanıtla #56 : Aralık 31, 2010, 07:45:10 ÖÖ »

2011 yilinda gecerli olacak olan MTV duzenlemeleri, kriterleri ve MTV miktarlari dunku Resmi Gazete'de yayinlanarak yuruluge girdi. Daha onceden uzerinde konustugumuz CO2 salinimi ile ilgili herhangi bir duzenleme yok,her sey eskisi gibi. Yani sizin anlayacaginiz, eski tas, eski hamam..Tabii her sey de oldugu gibi, yeniden degerleme orani ( % 7.7 ) ile rakamlar carpilmis ve bu oranda artmis her sey...Hepsi bu..


Daha fazla bilgi icin;
http://www.gib.gov.tr/index.php?id=1079&uid=ixX78TSlMQz7taHs&type=teblig
Kayıtlı

57 Chevy is the BEST!
SELCUKLU42

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 345


Abdullah Ener


« Yanıtla #57 : Aralık 31, 2010, 08:47:56 ÖS »

Geçenlerde tv,de Güneydoğuda bazı illeri gösterdi.Vatandaş depoyu doldurmak için ülkemizden, Suriye ve Irak,a geçiyor.Ben spikerin yalancısıyım,Suriyede benzin fiyatına 50 küsür kuruş Irakta 40 küsür kuruş dedi.Arabaları alıp güneydoğu,ya sınıra yakın biryerlere  falanmı taşınsak...
Kayıtlı
scelikkaleli
Serkan Çelikkaleli

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 276



« Yanıtla #58 : Ocak 10, 2011, 12:13:14 ÖS »

2011 yilinda gecerli olacak olan MTV duzenlemeleri, kriterleri ve MTV miktarlari dunku Resmi Gazete'de yayinlanarak yuruluge girdi. Daha onceden uzerinde konustugumuz CO2 salinimi ile ilgili herhangi bir duzenleme yok,her sey eskisi gibi. Yani sizin anlayacaginiz, eski tas, eski hamam..Tabii her sey de oldugu gibi, yeniden degerleme orani ( % 7.7 ) ile rakamlar carpilmis ve bu oranda artmis her sey...Hepsi bu..


Daha fazla bilgi icin;
http://www.gib.gov.tr/index.php?id=1079&uid=ixX78TSlMQz7taHs&type=teblig
2011 seçim yılı bu düzenlemeyi 2012 yılına havale edebilirler.Milletin tepkisini alıp oy kaybı yaşamak istemezler diye düşünüyorum.Klasik Türk Siyasetçisi taktiği.
Kayıtlı

Serkan Çelikkaleli

16 ZF 515
1977 Murat 131 - BURKOD üyesi
Gemlik-Bursa
1974
Ahmet_Aytaf
05356323009

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 398


ASALETİN SİMGESİ


« Yanıtla #59 : Ocak 10, 2011, 07:00:26 ÖS »

Bence bu konu buraya kadar gelmişken arkasını bırakmamak İstanbul ya da Ankara da düzenlenecek olan klasik oto shov'a Başbakanı da davet edip konuyu detaylarınla açıklığa kavuşturmak iyi olur.Geçmişi geleceğe taşımak için biz sadece aracıyız bizden sonraki nesillerinde bu arabaları tanımasını bir klasikci olarak ben çok isterim.Bu benim şahsi düşüncem.
Saygılar;
Kayıtlı

YaVaŞ ve ALçAkTaN SüZüLeReK!!!
IMPALA
egurgen

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 587


« Yanıtla #60 : Ocak 10, 2011, 07:43:15 ÖS »

Bence bu konu buraya kadar gelmişken arkasını bırakmamak İstanbul ya da Ankara da düzenlenecek olan klasik oto shov'a Sayın Başbakanı da davet edip konuyu detaylarınla açıklığa kavuşturmak iyi olur.Geçmişi geleceğe taşımak için biz sadece aracıyız bizden sonraki nesillerinde bu arabaları tanımasını bir klasikci olarak ben çok isterim.Bu benim şahsi düşüncem.
Saygılar;

GÜZEL FİKİR BENCE ,
ÇÜNKÜ BAŞBAKAN DA ARABALARA MERAKLI DİYE BİLİYORUM .
ZAMAN ZAMAN HEYECANINA YENİLİP KORUMALARINI EKİP ARABA KULLANDIĞINI OKUYORUZ .
AYRICA RENAULT UN ELEKTRİKLİ OTOSUNU DA BİZZAT KULLANARAK TEST ETMİŞTİ ...
Kayıtlı
Sayfa: 1 2 3 ... 7 [Hepsi]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines

HIZ DEĞİL,HAZ İÇİN!
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu! İKOD Design by nar bilişim
Bu Sayfa 0.091 Saniyede 17 Sorgu ile Oluşturuldu